Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 19:47
  #4609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Kan det vara att din ISP blockat trafiken? Det skulle kunna förklara varför det fungerar hos din kompis men inte hos dig. Testa att koppla upp mot mobilt bredband.

Ja, jag börjar nästan misstänka att så är fallet. Ska se om jag kan hitta nån med mobilt bredband.
Vet du om det är vanligt att ISP blockerar sån trafik?
2017-10-06, 19:51
  #4610
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomor
Ja, jag börjar nästan misstänka att så är fallet. Ska se om jag kan hitta nån med mobilt bredband.
Vet du om det är vanligt att ISP blockerar sån trafik?

Inte hört att någon svensk ISP blockar men om du säger vilken ISP du har så kanske någon annan kan verifiera om det fungerar eller inte.
2017-10-06, 19:53
  #4611
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Eurosport HD SE som finns på Rapid är den nordiska versionen och är inte samma som svenska Eurosport.
Eurosport SE däremot brukar ibland vara den svenska versionen.
Man kan se skillnad bla på att den nordiska har 5.1 ljud medans svenska versionen bara har 2.0 ljud.
Sänder dom Bundesliga då?
2017-10-06, 19:57
  #4612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Sänder dom Bundesliga då?
Det var fotboll på min svenska Eurosport när jag kollade för en stund sen som jag har genom TV kort.
På Rapid så var det Snooker.
2017-10-06, 20:09
  #4613
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det var fotboll på min svenska Eurosport när jag kollade för en stund sen som jag har genom TV kort.
På Rapid så var det Snooker.
Precis det jag misstänkte. Får köpa eurosport play istället.
2017-10-06, 20:54
  #4614
Medlem
Någon som vet var man får tag i ett 24 timmars test på Rapid?
2017-10-06, 21:51
  #4615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrToyboy69
Någon som vet var man får tag i ett 24 timmars test på Rapid?
Posta i rätt tråd på deras forum.

https://iptv.community
2017-10-06, 22:51
  #4616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Inte hört att någon svensk ISP blockar men om du säger vilken ISP du har så kanske någon annan kan verifiera om det fungerar eller inte.

Har Telia öppet fiber och viasat som leverantör av bredbandet
2017-10-06, 23:34
  #4617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomor
Har Telia öppet fiber och viasat som leverantör av bredbandet
Vore inte helt otänktbart att Viasat väljer att blockera kända IPTV leverantörer som sänder deras kanaler.
Det skulle jag också göra som leverantör.

https://torguard.net är lösningen.
2017-10-07, 01:08
  #4618
Medlem
Någon som har en teori varför de lågupplösta kanalerna hackar med rapid när man växlar över till dem, medan de högupplösta sätter igång och funkar utan hack? Känns väldigt paradoxalt
2017-10-07, 01:15
  #4619
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Sänder dom Bundesliga då?
Bundesliga finns endast på den tyska Sky Sport, Eurosport har inga rättigheter till Bundesliga längre.
2017-10-07, 09:14
  #4620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaladanos
Någon som har en teori varför de lågupplösta kanalerna hackar med rapid när man växlar över till dem, medan de högupplösta sätter igång och funkar utan hack? Känns väldigt paradoxalt
Olika källor där en del lågupplösta mycket väl kan ha problem medans FHD kan funka bra.
Vilka kanaler är det som hackar?
Kör själv alltid med FHD om det finns och har mycket sällan problem med kanalerna.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback