Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 16:14
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Ja, jag har spelat 150 timmar och är riktigt trött på det. Det första är väl att känslan i spelet är fruktansvärd, sen är man ju ganska trött på kartan.
Synd att inte en annan utvecklare med en bättre spelmotor kunde utvecklat spelet istället.
Har du haft roligt i 150 timmar så får man väl ändå dra slutsatsen att du fått valuta för pengarna.

Håller med att om de fixar lagget och/eller lägger till en ny karta som kommer det bli roligare då man kan få lite omväxling.

Hade också varit häftigt ifall de lyckades komma upp med andra game modes. Kommer inte själv på något så här på rak arm, kanske en 50v50 personers mode utan återupplivning?
Citera
2017-10-04, 18:43
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Har du haft roligt i 150 timmar så får man väl ändå dra slutsatsen att du fått valuta för pengarna.

Håller med att om de fixar lagget och/eller lägger till en ny karta som kommer det bli roligare då man kan få lite omväxling.

Hade också varit häftigt ifall de lyckades komma upp med andra game modes. Kommer inte själv på något så här på rak arm, kanske en 50v50 personers mode utan återupplivning?


Den nya kartan kommer ta tid, förmodligen alldeles för lång tid.
Citera
2017-10-04, 22:06
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Den nya kartan kommer ta tid, förmodligen alldeles för lång tid.
Har för mig att den var planerat i slutet av året, så ja, det är väl upp till 3 månader kvar.
Citera
2017-10-05, 19:01
  #544
Medlem
Iam-Varfors avatar
Hur ska man tänka rent taktiskt när man lirar? Jag är oftast top 10 men ingen chicken dinner än så länge..

Känner rent spontant att om jag droppar in i stora städer/armybase/prison etc så dör jag oftare än att det är jag som kommer ut som vinnare, så jag brukar hålla mig till mindre ställen med lite folk i början.. Men slutar oftast med att jag springer 200 mil dödar en och blir själv skjuten

Sen vilka mods till vilka vapen?
Citera
2017-10-05, 19:34
  #545
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Hur ska man tänka rent taktiskt när man lirar? Jag är oftast top 10 men ingen chicken dinner än så länge..

Känner rent spontant att om jag droppar in i stora städer/armybase/prison etc så dör jag oftare än att det är jag som kommer ut som vinnare, så jag brukar hålla mig till mindre ställen med lite folk i början.. Men slutar oftast med att jag springer 200 mil dödar en och blir själv skjuten

Sen vilka mods till vilka vapen?

Ställde samma fråga tidigare i tråden och fick tipset att fokusera på att skjuta så mkt som möjligt - dvs jaga konfrontationer, hör du skottlossning så ta dig dit, visst man blir skjuten då och då och får börja om.

Så här en 8-10 chicken dinners senare så hjälpte det. Man måste träna för att bli bra på något. Jag hävdar dock fortfarande att man ska ha tur med cirkeln, kanske inte de sista eller den första men de som kommer i mitten av spelet.

Jag försöker alltid att spela så att jag springer med den blåa cirklen när den börjar röra sig, dock med sådant försprång så att jag i lugn och ro kan kolla om jag har någon framför mig (och sätta ett skott i ryggen på den förstås).

I slutet när det bara är 4-5 st spelare kvar så brukar jag alltid kasta bort snipervapnet och ryggsäcken för att kunna krypa utan att synas i gräset.

När spelar jag för en chicken dinner så brukar jag ta mig långt ifrån flygrutten för att kunna loota ostört. Egentligen så är jag nöjd om jag har AKM + KAR98 eller motsv. M4 + M16. Gällande tillbehör så känns det psykiskt bra att ha en fullkittad M4 men i värsta fall så nöjer jag mig med rödpunktssikte.

Om jag får välja mellan exempelvis flash hider eller compensator så tar jag alltid flash hider, helst om det är till sniper. Gällande sikten så gillar jag 4x mer än 8x.
Citera
2017-10-06, 11:51
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
När spelar jag för en chicken dinner så brukar jag ta mig långt ifrån flygrutten för att kunna loota ostört. Egentligen så är jag nöjd om jag har AKM + KAR98 eller motsv. M4 + M16. Gällande tillbehör så känns det psykiskt bra att ha en fullkittad M4 men i värsta fall så nöjer jag mig med rödpunktssikte.

Om jag får välja mellan exempelvis flash hider eller compensator så tar jag alltid flash hider, helst om det är till sniper. Gällande sikten så gillar jag 4x mer än 8x.
Brukar du kombinera AKM+Kar, M4+M16, dvs försöka få två vapen med samma ammo?
Jag har helst två olika, typ AKM och mini14/M16 eller SCAR/M4 med Kar/SKS.

Compensator ger ju mycket mer stabilitet än flash hider. Det enda jag hellre skulle välja flash hider på är väl på Kar och andra bolt action snipers.
Citera
2017-10-06, 12:03
  #547
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Brukar du kombinera AKM+Kar, M4+M16, dvs försöka få två vapen med samma ammo?
Jag har helst två olika, typ AKM och mini14/M16 eller SCAR/M4 med Kar/SKS.

Compensator ger ju mycket mer stabilitet än flash hider. Det enda jag hellre skulle välja flash hider på är väl på Kar och andra bolt action snipers.

Japp, försöker hålla mig till en och samma ammotyp, det är nog mer av asbergerdrag än något annat. De vapen som jag monterar kikarsikte på, oavsett om det är kar, sks, M24 eller M16 så väljer jag flash hider före compensator. Men även i slutcirkeln så är det lätt att se mynningflammor från en buske, med flash hider så har man några "bulors övertag" innan man blir upptäckt.

Gällande spread så har jag kört dubbla M16 på senare tid, ena som närstrid och andra med kikarsikte, sjukt lite rekyl på M16. Rekylen på AKM är ju helt överjävlig jämfört med M16.
Citera
2017-10-06, 14:02
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
Japp, försöker hålla mig till en och samma ammotyp, det är nog mer av asbergerdrag än något annat. De vapen som jag monterar kikarsikte på, oavsett om det är kar, sks, M24 eller M16 så väljer jag flash hider före compensator. Men även i slutcirkeln så är det lätt att se mynningflammor från en buske, med flash hider så har man några "bulors övertag" innan man blir upptäckt.

Gällande spread så har jag kört dubbla M16 på senare tid, ena som närstrid och andra med kikarsikte, sjukt lite rekyl på M16. Rekylen på AKM är ju helt överjävlig jämfört med M16.

jag gillar AKM-en, kör alltid single skott. Men det är nog för att jag kört så mycket AKM i COD-spelen.
Citera
2017-10-06, 20:26
  #549
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Ja, jag har spelat 150 timmar och är riktigt trött på det. Det första är väl att känslan i spelet är fruktansvärd, sen är man ju ganska trött på kartan.
Synd att inte en annan utvecklare med en bättre spelmotor kunde utvecklat spelet istället.

Håller med! Också tappat suget lite, men inte helt. Är kul ibland att lira några enstaka matcher...

Den nya banan behöver komma ganska snart tror jag innan allt för många tappar intresset samt att de behöver förbättra själva känslan som du nämner.

Har spelat över 200 timmar.
Citera
2017-10-07, 18:26
  #550
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
jag gillar AKM-en, kör alltid single skott. Men det är nog för att jag kört så mycket AKM i COD-spelen.
AKM:en är ju helt fruktansvärt usel om den inte är kittad med en compensator. Speciellt vid close combat där man kör auto. Vid långdistans föredrar jag M16. Den är likvärdig Mini-14 som sniper.
Citera
2017-10-07, 20:43
  #551
Medlem
Forsakradochdods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Håller med! Också tappat suget lite, men inte helt. Är kul ibland att lira några enstaka matcher...

Den nya banan behöver komma ganska snart tror jag innan allt för många tappar intresset samt att de behöver förbättra själva känslan som du nämner.

Har spelat över 200 timmar.
Håller med, det är roligt ibland om man är ett par kompisar som kör ihop.
Det jag undrar dock är när i helvete de skall fixa känslan i spelet. Tänk hur bra det hade kunnat vara om det faktiskt kändes som att man hade kontroll när man siktar.
Citera
2017-10-08, 00:16
  #552
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsakradochdod
Håller med, det är roligt ibland om man är ett par kompisar som kör ihop.
Det jag undrar dock är när i helvete de skall fixa känslan i spelet. Tänk hur bra det hade kunnat vara om det faktiskt kändes som att man hade kontroll när man siktar.
Det är inte bara kontroll där som saknas, hade militärväst och level 3 hjälm och satte fyra träffar i en snubbe som bara lugnt vandrade in där jag stod. Han fyrade av ett skott med en AK och jag var död. Eftersom han så tydligt visste att han inte skulle dö så han till och med går sakta in och siktar in sig trots att han möts av automateld från en SCAR visar att spelet är ospelbart.

Sen hur fan tänker folk? Har träffat på så många dårar som tar ett hus eller en buske och sen sitter de där tills de dör pga att de är utanför spelcirkeln, de försöker inte ens ta sig dit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback