Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 01:35
  #1
Medlem
Katerina Janouch beskriver i sin nättidning att hon nu för andra gången blivit avstängd från FaceBook.

ÄR det så att hon brutit mot några community-regler? Här på Flashback verkar det vara relativt tydliga regler, jag har fått en varning och förstod vad jag brutit mot för regler. På FaceBook verkar det mycket otydligare - för mig i alla fall när jag läst reglerna där.

KJ är ju kontroversiell, men det är väl inte så att någon slags politisk censur förekommer på FaceBook? Hon är ju inte precis högerextrem nazist.
Citera
2017-10-06, 01:50
  #2
Medlem
Stämmer det att detta är brott mot FaceBooks regler på något vis?

"Brottet” mot ”communityreglerna” denna gång var att lyfta det faktum att en kvinna vid namn Fr*drika Joh*sson ifrågasatte ”av nyfikenhet” varför hennes bekant, en Krist*n Mårtenss*n, lajkat mitt reportage om pappan vars 13-åriga dotter gängvåldtogs av fem utländska män. Detta innebar, enligt åsiktspoliskvinnan Fredr*ka, att jag ”lyckats hetsa upp en vidrig stämning”. Responsen blev att Krist*in, som kritiserats, tackade förfärat för att hon uppmärksammats att hon ”kommit åt gillaknappen”.

Jag tog en skärmdump och publicerade kommentarerna ihop med ett sarkastiskt inlägg om gestapo."

http://katerinamagasin.se/att-varna-...ktigaste-kamp/



På vilket sätt följer inte detta reglerna, någon som vet? Jag fattar inte riktigt. Och är det att någon som jobbar på FaceBook sett detta och stänger av kontot?

Kan man bli avstäng av annan anledning än att man inte följer reglerna?
__________________
Senast redigerad av Kri100 2017-10-06 kl. 01:54.
Citera
2017-10-06, 02:17
  #3
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Stämmer det att detta är brott mot FaceBooks regler på något vis?

"Brottet” mot ”communityreglerna” denna gång var att lyfta det faktum att en kvinna vid namn Fr*drika Joh*sson ifrågasatte ”av nyfikenhet” varför hennes bekant, en Krist*n Mårtenss*n, lajkat mitt reportage om pappan vars 13-åriga dotter gängvåldtogs av fem utländska män. Detta innebar, enligt åsiktspoliskvinnan Fredr*ka, att jag ”lyckats hetsa upp en vidrig stämning”. Responsen blev att Krist*in, som kritiserats, tackade förfärat för att hon uppmärksammats att hon ”kommit åt gillaknappen”.

Jag tog en skärmdump och publicerade kommentarerna ihop med ett sarkastiskt inlägg om gestapo."

http://katerinamagasin.se/att-varna-...ktigaste-kamp/



På vilket sätt följer inte detta reglerna, någon som vet? Jag fattar inte riktigt. Och är det att någon som jobbar på FaceBook sett detta och stänger av kontot?

Kan man bli avstäng av annan anledning än att man inte följer reglerna?

Jag vet inte så mycket om deras regler, men det verkat helmysko

Om Katerina lyft fram våldtäkten som begåtts mot en ensam unga tjej ,, av flera snuskiga islam pojkar och det är hon som bestraffas för det, så visar det hur fel det är med islam.

PK = är ren fascism förklädd i fina manér,, usch!!
Citera
2017-10-06, 02:20
  #4
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
På vilket sätt följer inte detta reglerna, någon som vet?

Med tanke på att hon namnger personerna och därmed hänger ut dem, samt då även drar nytta av att hon har såpass många följare som hon har, så tolkar nog Facebook Crew det hela som något uppviglingsliknande. Lite "häxjaktsindustri" över det hela.. Göra en grej av vem som lajkat vad liksom.. HAHA.. sådant gör min 10-åring.... Vi Vuxna däremot, har viktigare saker för oss.

Hade hon bara låtit bli att hänga ut folk, så hade hon fått behålla sitt konto.


Man kan nästan tro att "Latrina Janfuck" helt saknar mediaträning. Eller också är hon bara otroligt klumpig. Välj 1...
Citera
2017-10-06, 02:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag vet inte så mycket om deras regler, men det verkat helmysko

Om Katerina lyft fram våldtäkten som begåtts mot en ensam unga tjej ,, av flera snuskiga islam pojkar och det är hon som bestraffas för det, så visar det hur fel det är med islam.

PK = är ren fascism förklädd i fina manér,, usch!!

Jag har försökt kolla på reglerna, men inte fattat riktigt, de känns så röriga?!

Men finns kanske andra som tycker de är glasklara.

FaceBook kör väl dock inte med "värdegrund"?
Citera
2017-10-06, 02:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Med tanke på att hon namnger personerna och därmed hänger ut dem, samt då även drar nytta av att hon har såpass många följare som hon har, så tolkar nog Facebook Crew det hela som något uppviglingsliknande. Lite "häxjaktsindustri" över det hela.. Göra en grej av vem som lajkat vad liksom.. HAHA.. sådant gör min 10-åring.... Vi Vuxna däremot, har viktigare saker för oss.

Hade hon bara låtit bli att hänga ut folk, så hade hon fått behålla sitt konto.


Man kan nästan tro att "Latrina Janfuck" helt saknar mediaträning. Eller också är hon bara klumpig. Välj 1...

Aha, tack, det kanske är anledningen? Även om jag tycker en del verkar "häxjaga" henne i sin tur, och "hetsa" mot henne.
Citera
2017-10-06, 02:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Med tanke på att hon namnger personerna och därmed hänger ut dem, samt då även drar nytta av att hon har såpass många följare som hon har, så tolkar nog Facebook Crew det hela som något uppviglingsliknande. Lite "häxjaktsindustri" över det hela.. Göra en grej av vem som lajkat vad liksom.. HAHA.. sådant gör min 10-åring.... Vi Vuxna däremot, har viktigare saker för oss.

Hade hon bara låtit bli att hänga ut folk, så hade hon fått behålla sitt konto.


Man kan nästan tro att "Latrina Janfuck" helt saknar mediaträning. Eller också är hon bara otroligt klumpig. Välj 1...

Finns det alltså ett FB-crew som jobbar med att kolla runt så folk följer reglerna?
Citera
2017-10-06, 02:44
  #8
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Finns det alltså ett FB-crew som jobbar med att kolla runt så folk följer reglerna?

Nej, .. eller jo .. det finns det också, men de söker mest efter IS-terrorister, rysstroll, barnporr och andra grövre saker.


Katerina har förmodligen bara råkat ut för en av JÄHvlarnas massanmälningskampanjer igen.

Katerina är ju en relativt kontroversiell bloggerska nu för tiden, och då är det ju klart att alla hennes fiender tar tillfället i akt och rapporterar hennes inlägg varenda gång hon bjuder på avstängningsgrundande material.

(as a "Trollkiller", I can relate to such behaviour )
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-10-06 kl. 03:05.
Citera
2017-10-06, 07:31
  #9
Medlem
TheDingos avatar
Det är det vänsterextrema terrornätverket #JagÄrHär som har uppviglat sin armé beståendes av tiotusentals fanatiskt politiskt korrekta sektmedlemmar samt många av sin törst efter hazarlem brinnandes batikhäxor - till att systematiskt och så klart helt utan grund massanmäla inlägg efter inlägg av Katerina, så att hon först får sitt konto tillfälligt spärrat och satt under karantän, därefter spärras det helt och hon blir likt en spetälsk förr i tiden blev landsförvisad avstängd och bannlyst från Facebook. De utnyttjar de algoritmer som finns i koden inuti Zuckerberg och CIA's lilla hemsida som tolkar det hela som om att det skulle vara tiotusentals samhällsmedborgare brinnande av civilkurage som resolut sätter stopp för denna oerhört onda nazistkvinna (Katerina är judinna) och belönas rikligt för denna goda gärningen med Anna Lindhs minnespris av regeringen. Ofattbart att det fortfarande existerar så genuint goda människor som Mina Dennert och Magnus Dennert, varav den sistnämnde, trots sitt prestigefyllda och hektiska arbete där på redaktionen för "SVT Opinion" på Sveriges Television i Göteborg tar sig tillfälle att på arbetstid koordinera aktionerna och som tar denna ack så välbehövliga fajten emot alla de där onda människorna på Internet som inte har insett det där om att alla människor faktiskt är lika mycket värda. De är sannerligen värda vartenda ett av alla de åtskilliga hundratusentals kronor detta kostar av allmänna skattemedel och det gör en varm ända in hjärtat av att se äkta Socialdemokrati i praktiken!
__________________
Senast redigerad av TheDingo 2017-10-06 kl. 07:53.
Citera
2017-10-06, 09:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDingo
Det är det vänsterextrema terrornätverket #JagÄrHär som har uppviglat sin armé beståendes av tiotusentals fanatiskt politiskt korrekta sektmedlemmar samt många av sin törst efter hazarlem brinnandes batikhäxor - till att systematiskt och så klart helt utan grund massanmäla inlägg efter inlägg av Katerina, så att hon först får sitt konto tillfälligt spärrat och satt under karantän, därefter spärras det helt och hon blir likt en spetälsk förr i tiden blev landsförvisad avstängd och bannlyst från Facebook. De utnyttjar de algoritmer som finns i koden inuti Zuckerberg och CIA's lilla hemsida som tolkar det hela som om att det skulle vara tiotusentals samhällsmedborgare brinnande av civilkurage som resolut sätter stopp för denna oerhört onda nazistkvinna (Katerina är judinna) och belönas rikligt för denna goda gärningen med Anna Lindhs minnespris av regeringen. Ofattbart att det fortfarande existerar så genuint goda människor som Mina Dennert och Magnus Dennert, varav den sistnämnde, trots sitt prestigefyllda och hektiska arbete där på redaktionen för "SVT Opinion" på Sveriges Television i Göteborg tar sig tillfälle att på arbetstid koordinera aktionerna och som tar denna ack så välbehövliga fajten emot alla de där onda människorna på Internet som inte har insett det där om att alla människor faktiskt är lika mycket värda. De är sannerligen värda vartenda ett av alla de åtskilliga hundratusentals kronor detta kostar av allmänna skattemedel och det gör en varm ända in hjärtat av att se äkta Socialdemokrati i praktiken!

Kan mycket väl vara JÄHvlarnas verk. Janouch har skrivit mycket om dem, bl a om detta med att verkar nepotism:

"Det handlar om Mina och Magnus Dennert, paret bakom nätaktivistsidan #jagärhär som i dagsläget har runt 75.000 medlemmar, oklart exakt hur många då sidan är stängd och enbart den som blir godkänd av administratörerna får vara med och leka. Gott så, om inte vore för att Magnus Dennert är anställd av SVT och vad det verkar som också har hand om SVT Opinions Twitterkonto. Han är tillika administratör i #jagärhär ihop med sin fru Mina, som grundade nätverket och har sedan dess synts flitigt i media som ”det godas” tillskyndare."

Så som hämnd för detta kan paret ha gett order om utryckningar och massanmälningar mot Janouch.

http://katerinamagasin.se/sang-med-svt/

Ja, det där JÄH är inte precis några goda änglar utan snarare ena riktiga JÄHvlar till vidriga masshatare. Åsiktsförtryck understött av regeringen! Alice Bah Kuhnke ger också sitt stöd.
__________________
Senast redigerad av MariaMary 2017-10-06 kl. 09:07.
Citera
2017-10-06, 09:41
  #11
Medlem
Hela internet har blivit censurerat sista året pga eu.s o google integritetslagar , det går inte längre att söka på brottslingars o pedofilers namn längre dvs det går att söka på ditt namn som är laglydig men inte på gamla notoriska kriminella .Man vill ju veta om det bor några pedofiler o bedragare där man bor ,men sen när man kunde anmäla till google att man inte kunde bli sökt så har internet blivit mycket fattigare.
Citera
2017-10-06, 10:15
  #12
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Hon är ju inte precis högerextrem nazist.

Nazist kanske inte, men högerextrem absolut.

I den bästa av världar borde folk bli utslängda från Facebook bara för att de sprider helt felaktig dynga, men gissar att hon också hetsat mot någon folkgrupp igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback