2017-10-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen annan än Kim och PM har befunnit sig på ubåten. Här är mördaren och styckaren samma person.

GW uttryckte väl sin förvåning att PM med sådan uppenbar enkelhet klarade av att göra det så snabbt efter att hon mördats. Det tillhör inte vanligheten.

PM har tyvärr inga sådana "normala" reaktioner. För honom handlar det om att förverkliga en sexuell fantasi han länge upphetsat tänkt på att genomföra. För honom handlar det om känslan och kontroll över en försvarslös kvinna i en ubåt som han är ensam härskare över, att göra henne helt försvarlös via tejp eller rep och sedan tillfoga henne smärta och se hennes skräck öka i ögonen. Det utlöser själva den sexuella tändningen och sedemera utlösningen.

En sexualsadist tänder inte på normalt sex utan där förbliver dom, i allmänhet, helt impotenta.

LHs mördare var helt impotent enligt hustrun. Men när han fick tjuvkika på unga flickor via ett fönster i en ladugårdsbyggnad då tapetserade han väggarna med sperma. Han var också stor konsument grovt sexrelaterat våld mot kvinnor.

Tyvärr kunde han inte hålla sig förrän han också ville förverkliga sin fantasi. Som utspelades på en trygg miljö, hans arbetsplats. Förskräcklig händelse.

Madsen valde också en trygg och säker miljö han hade kontroll över, Nautilus.

Det finns liknelser, som sagt.

Efter sexnjutningen och döden inträtt är offret endast en världelös köttbit som dom skall göra sig av med. Det är därför dessa personer helt kallsinnigt och rationellt klarar av att stycka en kropp.

Då handlar det om praktisk problemlösning och att komma undan från straff. Inget annat.

Just det momentet tror jag nog att han förberett relativt noga.
När i tid hade han kollat var och hur man skulle dränka en kropp och komma undan? I Östersjön.
Exakt! Jag håller med dig i allt utom det fetade. Jag tror att styckningen av en död försvarslös kvinna var en sexuell ingrediens i PM sjuka fantasier. (Vill inte ens tänka på vad mer han kan ha gjort med den döda kroppen.) I hans hårddisk fanns flera filmer om styckning. Jag tror att styckningen fyllde ett sexuellt behov som PM njöt av + en funktionell åtgärd. Nämligen att undanröja bevis samt att försvåra efterforskningar. Jag tror att han fantiserat väldigt mycket om det här, samt haft fantasier om att komma undan med det perfekta brottet. Jag tror även att PM då 15 år, tog skadligt intryck av den styckmördade Japanskan 1986. PM befann sig dagligen bara ett par hundra meter från den första fyndplatsen i Köpenhamns inlopp. Torson hade fått sina lår kapade på liknande sätt som KW enligt dansk polis. De övriga likdelarna flöt upp där inloppet rinner förbi Kristiania. Tänk själv vilket samtalsämne det måste ha varit. Ett styckmord precis i närområdet. Så jag kan tänka mig att PM:s fascination för döden samt styckade kroppar började där som ett frö. För han var ju störd redan då.
Har märkt att du ibland i hastigheten förväxlar Öresund och Östersjön. Så jag är inte riktigt säker på vad du menar på slutet.
Citera
2017-10-06, 00:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan jag göra en regnig dag. Eftersom det är för vårt fall oviktig info.
Det var ju ingen kontraktsmördare inblandad i det här, bara en sexualsadistisk idiot som njöt av att stycka kroppar.
När jag ändå har dig på tråden. Jag tror som dig att PM var på väg ut till den djupaste delen sydöst om Öresundsbron för att dumpa likdelar. Men att han insåg att det var för riskabelt och därför återvände till sin komfortzon Köge bukt som han är väl förtrogen med. Att torson flöt i land på södra Amager tyder på det. Vi vet ju nu att han höll till i västra och norra delen av Köge bukt. Sista observationen av Ubåten var vid Amager ca kl 01.00. Men jag tror att huvudet (ej så stort och nog det första han kapade) hade mest graverande bevis på dödsorsak. Så därför funderar jag på om huvudet blev sänkt där i djupaste delen.
Tror du att de kan ha sökt där?

Runt Öresundsbron är det väldigt grunt, runt 6-8 meter.
Rakt söder om Drogden har man 10 meter.

Dock är det viktigt att notera att samtliga dessa djup är så grunda så det spelar ingen roll om det är 8 eller 10 meter, skulle jag vilja påstå. För en vanligt dykare är det "ytvatten" alltihop.

Mellan Falsterborev och Danmark finns områden med 20-22 meter. Men även det är inga djup att tala om.

Det djupaste man hittar i Köge bugt är 14 meter, då i yttre delen, Östsydöst skulle man kunna säga.

Polisen har säkerligen sökt med hundarna längs hela rutten, och dykt dels på de ställen där man bedömt det troligt att han dumpat något, särskilt runtikring där ubåten dykt, samt på de ställen hundarna markerat, och med hänsyn då till vind och strömförhållanden.

Min bästa gissning är att han dumpat delarna i farleden där han höll på att krocka med handelsfartyget. Skulle inte förvåna mig om den incidenten berodde på att han låg där ute i farleden och jobbade med att få upp torson ur ubåten, och därför inte hade koll på övrig trafik. Fartyget kanske passerade honom strax före eller strax efter dumpningen. Tanken skulle då vara att det är svårt att söka i farleden till följd av all fartygstrafik som går där.
Citera
2017-10-06, 00:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Exakt. Det är väl egentligen hans handlande direkt efter som motsäger det, att han dels avbryter sina planer dagen därpå (röd flagg bara det, inte "business as usual") och att han avviker från planen vid (5) enligt din lista där. Hade han inte försvunnit där på kvällen och varit okontaktbar med ubåten när pojkvännen ringde efter hjälp så hade media inte alls varit på samma nivå, och han hade sett mycket mindre skyldig ut.
Han avviker egentligen inte från listan, utan plötsligt ut från det blå stöter han på fritidsbåtar och en helikopter som alla letar efter honom. Polisen är plötsligt på en mobiltelefon och vill tala med honom och han kan inte längre komma hem, sanera båten och gå och lägga sig. Det är vid punkt 5 hans plan skiter sig, och allt som händer därefter är improvisation. Han hade inte väntat sig att han skulle bli eftersökt av polis så snart.

Misstaget han gjorde var att missa VHF-anropen och telefonsamtalen (eftersom han låg under ytan just då och hackade febrilt i kvinnan han precis hade rövat bort och mördat).
Citera
2017-10-06, 00:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tillåt mig äta upp detta tidigare inlägg med hull och hår.

MUMS MUMS.

Nu har jag svart på vitt att man inte kan SE vem som är psykopat eller ej. Iaf inte jag.

Nå, du är inte ensam, man vill ju trots allt tro gott om folk, så länge som möjligt

Citera
2017-10-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Exakt! Jag håller med dig i allt utom det fetade. Jag tror att styckningen av en död försvarslös kvinna var en sexuell ingrediens i PM sjuka fantasier. (Vill inte ens tänka på vad mer han kan ha gjort med den döda kroppen.) I hans hårddisk fanns flera filmer om styckning. Jag tror att styckningen fyllde ett sexuellt behov som PM njöt av + en funktionell åtgärd. Nämligen att undanröja bevis samt att försvåra efterforskningar. Jag tror att han fantiserat väldigt mycket om det här, samt haft fantasier om att komma undan med det perfekta brottet. Jag tror även att PM då 15 år, tog skadligt intryck av den styckmördade Japanskan 1986. PM befann sig dagligen bara ett par hundra meter från den första fyndplatsen i Köpenhamns inlopp. Torson hade fått sina lår kapade på liknande sätt som KW enligt dansk polis. De övriga likdelarna flöt upp där inloppet rinner förbi Kristiania. Tänk själv vilket samtalsämne det måste ha varit. Ett styckmord precis i närområdet. Så jag kan tänka mig att PM:s fascination för döden samt styckade kroppar började där som ett frö. För han var ju störd redan då.
Har märkt att du ibland i hastigheten förväxlar Öresund och Östersjön. Så jag är inte riktigt säker på vad du menar på slutet.

Jag vet. Jag är mer hemtam så långt norrut man kan komma i detta land. I detta fall är det Öresund, sorry.

Men jodå, styckningen ingick även i hela fantasin. Dessvärre njöt han säkert av den fulländningen också som avslut på fantasin.
Senast redigerad av Remark 2017-10-06 kl. 01:15.
Citera
2017-10-06, 01:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
I sådana fall har hans planering varit otroligt svag
Jag tror att han lätt skulle kommit undan med det. Ingen hade misstänkt honom.

Så här hade det låtit:

Citat:
Svensk journalist försvunnen i Köpenhamn

Den svenske frilansjournalisten Kim Wall försvann sent i går kväll när hon var på väg tillbaka till sitt hotellrum efter att ha genomfört en intervju. Hon var klädd i röd jacka och svarta byxor, och den danska polisen ber nu allmänheten om hjälp.

Journalisten Kim Wall försvann omkring 22.30-tiden vid restaurant Halvandet på Refshaleøen i Köpenhamn. Hon hade, enligt uppgifter från danska polisen, genomfört en kortare intervju med den danske uppfinnaren Peter Madsen och besökt dennes ubåt. Efter intervjun hade Madsen erbjudit henne att ringa efter taxi, men hon hade valt att gå. Därefter är det ingen som sett henne.

Enligt spaningsledaren Jens Møller hos Köpenhamnspolisen, är Refshaleøen och hamnområdet en plats man bör undvika kvälls- och nattetid. Därför har Köpenhamnspolisen satt in stora resurser i att återfinna Kim Wall så snart som möjligt. Man ber nu allmänheten om hjälp med iakttagelser runt hamnområdet från omkring kl. 22.30 till midnatt. Wall var klädd i röd vindjacka och svarta byxor.

TT
Citera
2017-10-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Dock är det viktigt att notera att samtliga dessa djup är så grunda så det spelar ingen roll om det är 8 eller 10 meter, skulle jag vilja påstå. För en vanligt dykare är det "ytvatten" alltihop.

Mellan Falsterborev och Danmark finns områden med 20-22 meter. Men även det är inga djup att tala om.

Det djupaste man hittar i Köge bugt är 14 meter, då i yttre delen, Östsydöst skulle man kunna säga.

Polisen har säkerligen sökt med hundarna längs hela rutten, och dykt dels på de ställen där man bedömt det troligt att han dumpat något, särskilt runtikring där ubåten dykt, samt på de ställen hundarna markerat, och med hänsyn då till vind och strömförhållanden.

Min bästa gissning är att han dumpat delarna i farleden där han höll på att krocka med handelsfartyget. Skulle inte förvåna mig om den incidenten berodde på att han låg där ute i farleden och jobbade med att få upp torson ur ubåten, och därför inte hade koll på övrig trafik. Fartyget kanske passerade honom strax före eller strax efter dumpningen. Tanken skulle då vara att det är svårt att söka i farleden till följd av all fartygstrafik som går där.

Om mitt förra svar var märkligt berodde det på att jag trodde att jag svarade Cellplast i en längre ordväxling.
Har lagt ett tillägg i förra inlägget som förklarar missförståndet.

Intressant. Jag har funderat mycket varför PM gjorde något så riskabelt utan lanternor ute farleden vid midnatt.
Eftersom polisen har tilltro till PM:s utsaga att han dumpat likdelarna i Köge Bukt så beror det nog på,
att de med hjälp av radar har kunnat konfirmera det.
Men jag tror att PM:s plan från början var att sänka dem så djupt som möjligt.
Men pga att det var för riskabelt med trafik/vittnen så tänkte han om. Men inte omöjligt att han sänkte det mest graverande beviset (KW:S huvud) där.
När det gäller den ilandflutna torson vid Amagers sydsida kan polisen med hjälp av radar och strömförhållanden från den aktuella natten räkna ut ungefär var han dumpade den. Så jag tror han dumpade den i Köge bukt.
Med tanke på dess storlek behövde han vara ifred utan distraherande båttrafik.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-06 kl. 01:15.
Citera
2017-10-06, 01:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Tack detta är helt otroligt detta Monster PM, har en skruvad skalle som vi aldrig kommer att få reda på, han kommer ALDRIG ATT ERKÄNNA, tyvärr får KWs efterlevande leva med detta hemska mord ( jag kallar det mord ), en sexsadist, han hade en del mörka sidor som aldrig kom fram, nu har han avslöjats sig med sina lögner ( skyddar sig själv med sina lögner ) jag ska inte skriva vad jag anser detta Monster ska få för dom), vi har inte det i Norden, tyvärr.

Jaa, PM borde åtminstone NEKAS isolering i häkte och fängelse......så naturen kan ha sin gång .

Självklart var det mord och jag hoppas verkligen att indicierna är så överväldigande om mord, så att han fälls för mord också!!! Jag tänkte på Catherine Da Costa-fallet......... .

Jag har mycket svårt att tro att KW var hans första offer, det måste finnas någon form av anmälan av honom tidigare, eller så har de inte överlevt......

Intressant (på ett otäckt sätt) att japanskan verkar ha varit styckad på ett liknande sätt.
Citera
2017-10-06, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet. Jag är mer hemtam så långt norrut man kan komma i detta land. I detta fall är det Öresund, sorry.

Men jodå, styckningen ingick även i hela fantasin. Dessvärre njöt han säkert av den fulländningen också som avslut på fantasin.

I så fall tycker jag att du är väldigt insatt i detta fall så långt bort från dig själv. Helt ärligt vet jag inte själv var exakt Öresund slutar och Östersjön börjar. Jo, det håller jag med om. Han hade ju frågat medarbetare var det var lämpligast att dumpa en kropp. Så det hade han nog funderat ut i förväg.
Att det slutligen blev Köge bukten beror nog på att det var ganska båttomt där + att PM väl känner till förhållanden, djup osv
Jag tror inte PM är nekrofil men han njöt säkert av att leka sjuka grejer kan jag föreställa mig.
Tänk bara vad Bundy sysslade med. Men han var ju verkligen nekrofil också.
Citera
2017-10-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Det tänkte jag direkt, men jag tolkade som han snarast låg och medvetet väntade in lastfartyget som han borde både hört och sett sedan länge, sedan var han synlig på däck i rörelse, troligen ville han dumpa delarna på den sidan som inte var vänd mot fartyget. Sedan blev det bråttom därifrån. Men Madsen är en riskbenägen spänningssökare, så det förvånar mig inte. Vi kan inte med säkerhet veta hur många delar han dumpade men det kan säkerligen uppgå till mer än fem.

Huvudet måste han vara mest angelägen om att den inte får hittas, tror jag. Även om andra sargade delar också vore en katastrof.

Torson i sig berättar ju väl sin historia tydligt om ett händelseförlopp. Ibland vacklar jag lite, om den rent av var avsedd för att hittas (flyta upp).
Senast redigerad av Remark 2017-10-06 kl. 02:00.
Citera
2017-10-06, 01:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, PM borde åtminstone NEKAS isolering i häkte och fängelse......så naturen kan ha sin gång .

Självklart var det mord och jag hoppas verkligen att indicierna är så överväldigande om mord, så att han fälls för mord också!!! Jag tänkte på Catherine Da Costa-fallet......... .

Jag har mycket svårt att tro att KW var hans första offer, det måste finnas någon form av anmälan av honom tidigare, eller så har de inte överlevt......

Intressant (på ett otäckt sätt) att japanskan verkar ha varit styckad på ett liknande sätt.

Jag håller helt med dig, att PM har gått under radarn är konstigt och att alla hans ''fans'' inte märkt ngt, de kanske var så involverade i hans projekt, och hjärntvättade många unga folk som inte vågade ifrågasätta det, den förtroliga PM skickade säkert mörka blickar till de som ifrågasatte han, denna sjuka person vill inte bli ifrågasatt och aldrig svara på negativa frågor.
Stackars Japanskan som bara kunde japanska undrar vem hon träffade på, vi kommer nog aldrig att få veta sanningen, samma med KW, detta Monster som gjort detta mot KW, ser sig själ som en högre makt än vi.
Citera
2017-10-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Den borttagna artikeln talade om att det fanns en kedja eller kanske kätting runt kroppen. Och trär man ett bälte genom metallrör så skulle det nog på avstånd kunna se ut som en kätting.

Det har talats om ett blått bilbälte från biltema. Det finns väldigt många olika modeller. Själv har jag haft ett med hällor för att hänga ned verktyg i. Men det var ett bra tag sedan. Men hur som helst är de rätt så breda. Så svårt att trä på järnrör som ett pärlband på dem. Men nu när du sa det kommer jag ihåg att vittnet trodde att det var någon sorts svart kedja hon hade om midjan. PM kan ju ha klippt, skurit bort fickor på ett verktygsbälte (improviserat med vad han hade) och trätt upp järnrör på det precis som du säger.
Troligtvis hade han ej tillräckligt med järnrör för att sänka alla delar så det blev lite snål vikt till torson (tack och lov).

http://www.biltema.se/sv/bygg/arbetsklader-och-skyddsutrustning/arbetsklader/tillbehor/verktygsbalte-12-fickor-2000035967/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in