2017-10-05, 15:02
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Vilken räddningsplanka har de fula och oattraktiva männen?

MGTOW
Citera
2017-10-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fler män som ses som attraktiva är definitivt fel det finns undersökningar om detta och kvinnor tycker bara en liten del av urvalet är attraktiva medans män tycker de flesta kvinnor är attraktiva.

Går man på fakta har du fel men du konstruerar fakta bara för det ska motivera massa dåliga handlingar som massinvandring och diskriminering av pojkar

Jag skrev attraktiva och jag menade attraktiva. Inte snygga. Attraktiv på grund av andra egenskaper.

Jag har fel? Men du tänker inte berätta varför jag har fel och förklara vad som är rätt? Fattar du inte hur löjligt? Som att bara säga nähä!

Jag har ingen motivation att diskriminera pojkar, även om det skulle vara gött att göra det några decennium som vedergällning är det absolut fel väg att gå.

Massinvandring fattar jag ännu mindre?? Var har jag ens antytt något i närheten av det?
Citera
2017-10-05, 17:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Hur gulligt är det inte att män verkligen slår knutar på kuken för att kunna förstå varför feminister inte vill attrahera dom. Ni kan verkligen inte fatta att dom inte bryr sig om vad ni tycker
Så nedlåtande av dig att tro att kvinnor skulle göra sig riktat attraktiva. Dyker drömhönan upp vill de vara redo, och man kan ju faktiskt få sitt namn med bild i media också, när som helst. Inbilla dig inte att inte dessa borderline, sociopater och narcissister inte också är besatta av sitt utseende. Jag menar, har man så mycket tid över att man blivit feminist, så är eller har man redan varit besatt av sitt utseende också.

Summering, alla bortförklaringar till deras misslyckanden gås igenom, innan de tar på sig nån som helst egen skuld.
Citera
2017-10-05, 17:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
1. Ja. Dom gör det för att dom inte vill se ut som skönhetsnormen och dom ger blanka fan i huruvida dom kåtar upp män. Du förstår, om dom är heterosexuella så vill dom ha en man som ser förbi utseende. Det är så pass viktigt för dom att hittar dom inte en sån partner så är dom hellre utan.
Skönhetsnormen? Rent hyckleri. Ännu en hittepåterm helt utan betydelse. Vi alla tittar efter utseende. Vi har det nerkodat i våra gener och det är massor av saker vi kan läsa av en människa baserat på utseendet. Som kvinna har man fördelen att vara automatraggande och den ständigt närvarande plikten för män att jaga er eller för evigt bli utan. Leasing och hyrflickor är ju olagliga, så vad finns det kvar?
Porr? Snart även sexbotar och då kommer feministerna börja dra på sig det röda läppstiftet igen.

Jag har sagt det förr, men jag kan säga det igen. Sänder man ut signalen att man vill se ut som bottenskrapet i en fiskdamm på hösten, vad får dig att tro att någon skulle attraheras av sånt?
Kanske en massiv "mangina eller cuckold", som ser "bortom skönhet" (hej floskeltoppen)? Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?
Inte?

Se där.
Citat:
2. Vem har sagt att kvinnor inte dömer efter utseende?
Hah!
Citat:
Det gör dom flesta. Men fler män ses som attraktiva än kvinnor.. Det krävs mer för kvinnor att klassas som vackra.
Jaså, är det så?
Kan det inte vara så att du försöker föra talan för en massa människor du inte har mandat att tala för just nu? Har jag fel och du inte bara tycker lite svepande nu, så visa mig gärna lite exempel på hur de undersökningarna eller artiklarna kan se ut. Inte så att jag misstror dig, men jag tror helt enkelt inte att uppfattningen är fullt så vanlig som du verkar tro.
Citat:
En ful man med alla andra bra egenskaper kan ofta få en snygg kvinna. Det ser man ju hela tiden. Det är extremt ovanligt att en snygg man ses med en ful kvinna.
Japp, det kallas pengar, makt eller rätt dos av farlighet. En del kvinnor kan inte hjälpa att de lockas av antingen en fadersgestalt eller någon de tror kan beskydda dem.
Kvinnor generellt verkar inte ha en aning om vad de letar efter. De säger ofta att de letar efter si och så, men faller till slut för något helt annat.
Andra letar efter män som ger dem "fjärilar i magen", som nån korkad tonåring som fastnat i sin utveckling nånstans där. "Man ska va kär och leva lyckliga i alla sina dar"... Hahahahahhhaaaa!!!
Citat:
Du hävdar att det inte finns ett patriarkat eller kvinnoförtryck i Sverige sekunden innan du använder ett feminint kodat ord för att försöka vinna poäng på att vara nedlåtande. Tack för att du motbevisade dig själv!
Hoppsan, du missade ett steg i ditt hästskoargument.
Din uppgift var att visa patriarkatet. Det var du som påstod att det fanns. Jag har inte påstått nånting. Använder jag feminint kodade ord så är det troligen för att håna det.
Citat:
3. Varför skulle Burka göra så att man förkastar sin påtvingade femininitet? Det är ju ett extremt kvinnligt klädesplagg i stora delar av världen! Burka är dessutom varmt och förminskar synfältet. Det är ju en jättekonstig idé. När det går precis lika bra att bara sluta vara feminin.
Den logiken är lika solklar som en slutwalk för att ingen ska titta på en.
Syftet med burka är att sudda ut din kvinnlighet och göra din vistelse ute på gator och torg mindre riskfylld och fylld av manliga blickar.
Kalla det ett eget kvinnligt safe space om du vill.
Citat:
Femininiteten påtvingas oss på samma sätt som maskulinitet påtvingas män. Uppfostran, samhällsnormer och kultur, i huvudsak nöjesmedia.
Min maskulinitet har inte påtvingats mig. Är du slav under nöjesmedia, så finns det ett bra knep jag kan lära ut. Längst uppe i högra hörnet finns ett litet kryss. Trycker du där, så försvinner förtrycket automatiskt. På varje elektrisk enhet finns dessutom en avstängningsknapp man kan använda.
Skojar du eller? Har du verkligen inte varit fri att välja precis varenda dag vad du vill ha på dig eller se ut som? Om du tar på dig och accepterar du att leva som det flockdjur du är, så vet du exakt hur du ska anpassa dig för varje situation du kan komma att hamna i varje dag. Det är en del av att vara en del av samhället omkring dig. Det står dig varje dag helt fritt att kliva utanför och en del människor gör det för uppmärksamhet också. Linnea Carlssons hår t.ex kan hon inte längre överge så länge hon är språkrör för "manshatarfeministerna". En roll hon troligen inte ens själv inser att hon fått. Hon tror säkert att hon kan göra något åt "dickpicks" eller bota "mäns kommentarer på sociala medier". Att hon bara används som verktyg för en mycket större sak lär inte ens berättas för henne.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-10-05 kl. 17:47.
Citera
2017-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
Det finns massor med övriga anledningar till att män får dessa positioner. Grunden ligger i att det bara för 60 år sedan var extremt ovanligt att kvinnor hade dom. Om något blir allmänt accepterat som hur det ska vara så tar det väldigt lång tid och rejäla omvälvningar innan det kan ändras.

Ja säkert, fast min poäng kvarstår såklart.

Citat:
Män har bättre immunförsvar för att dom blir sjuka oftare? Varför blir dom då sjuka oftare?

En person som spenderar sitt liv ute i verkligheten, i smutsen och i slitet blir sannolikt oftare sjuk än någon som lever sitt liv i skyddad verkstad.
Vet du hur immunförsvaret fungerar och hur det utvecklas?

Citat:
Kvinnor har högre sjukskrivningstal på grund av svåra lågbetalda lågstatusyrken som sjuksköterska som gör att dom inte får tid till mental återhämtning. Särskilt inte som dom oftast har huvudansvar för hem och barn. Det är inte något som har med immunförsvaret att göra. Kvinnor har utvecklat bättre immunförsvar evolutionärt för att vi behöver det vid graviditet och förlossning och för att vi är det mest värdefulla könet enligt the selfish gene.

Att kvinnors problem uppmärksammas oproportionerligt innebär inte att kvinnors problem är större.
Men visst har jag förståelse för att det kan vara mentalt slitsamt att arbeta inom sjukvården men ansvaret ligger på individen, inte alla andra. Klarar man inte av yrket så får man byta yrke istället för att kräva kompensation från övriga skattebetalare.

Ja det kvinnliga könet är det högst värderade könet, högst värderat av både män och kvinnor. Så vad är problemet?

Citat:
Hahaha mindervärdeskomplex!!? När vi är dom enda som är nödvändiga för artens fortlevnad? Det går redan att kombinera två kvinnliga könsceller och utveckla ett foster. Även om vi bör ha några män kvar ändå för att säkerställa fortplantningen om tekniken fallerar behövs det inte särskilt många.

Och för mindre fysisk styrka!? Vad fan ska styrka vara bra för? Män är starka för att vi ska kunna utnyttja er för att bränna energi på ansträngande och farliga saker. Evolutionen jobbar för kvinnorna och har ordnat det så för att återigen the selfish gene vill bara att vi ska fortplanta oss. Nu när vi lever i så stora samhällen finns det gott om uttrymme för att dom kvinnor som har mindre intresse av barn kan göra dom sakerna. Dom kan lätt få upp all styrka som behövs. Visst män kan bli starkare och det fortare men det är ju bara för att det är det enda ni är till för.

Kvinnor har så Jävla många bättre mentala egenskaper än män som till exempel har att göra med att få en grupp att samarbeta vilket är nödvändigt för alla samhällen. Och är kommer du med jämbördig intelligens och fysisk styrka!😂😂😂 Ni är så jävla obsolete!

Det här var självklart inte någon tävling utan jag gav min syn på hur jag uppfattat att kvinnor känner runt män.

Om du lägger allt ditt värde i ditt könsorgan så får du såklart göra det, när en man gör det kallas han sexist.
Att feminister ser män som förbrukningsvaror visste jag såklart, skönt att du bekräftar det.
Jojo, genusvetare påstår att kvinnor har både den ena och den andra mentala egenskapen...
https://www.youtube.com/watch?v=tqfAt7TshLw
Citera
2017-10-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Skönhetsnormen? Rent hyckleri. Ännu en hittepåterm helt utan betydelse. Vi alla tittar efter utseende. Vi har det nerkodat i våra gener och det är massor av saker vi kan läsa av en människa baserat på utseendet. Som kvinna har man fördelen att vara automatraggande och den ständigt närvarande plikten för män att jaga er eller för evigt bli utan. Leasing och hyrflickor är ju olagliga, så vad finns det kvar?
Porr? Snart även sexbotar och då kommer feministerna börja dra på sig det röda läppstiftet igen.

Jag har sagt det förr, men jag kan säga det igen. Sänder man ut signalen att man vill se ut som bottenskrapet i en fiskdamm på hösten, vad får dig att tro att någon skulle attraheras av sånt?
Kanske en massiv "mangina eller cuckold", som ser "bortom skönhet" (hej floskeltoppen)? Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?
Inte?

Se där.Hah!Jaså, är det så?
Kan det inte vara så att du försöker föra talan för en massa människor du inte har mandat att tala för just nu? Har jag fel och du inte bara tycker lite svepande nu, så visa mig gärna lite exempel på hur de undersökningarna eller artiklarna kan se ut. Inte så att jag misstror dig, men jag tror helt enkelt inte att uppfattningen är fullt så vanlig som du verkar tro.Japp, det kallas pengar, makt eller rätt dos av farlighet. En del kvinnor kan inte hjälpa att de lockas av antingen en fadersgestalt eller någon de tror kan beskydda dem.
Kvinnor generellt verkar inte ha en aning om vad de letar efter. De säger ofta att de letar efter si och så, men faller till slut för något helt annat.
Andra letar efter män som ger dem "fjärilar i magen", som nån korkad tonåring som fastnat i sin utveckling nånstans där. "Man ska va kär och leva lyckliga i alla sina dar"... Hahahahahhhaaaa!!!Hoppsan, du missade ett steg i ditt hästskoargument.
Din uppgift var att visa patriarkatet. Det var du som påstod att det fanns. Jag har inte påstått nånting. Använder jag feminint kodade ord så är det troligen för att håna det.
Den logiken är lika solklar som en slutwalk för att ingen ska titta på en.
Syftet med burka är att sudda ut din kvinnlighet och göra din vistelse ute på gator och torg mindre riskfylld och fylld av manliga blickar.
Kalla det ett eget kvinnligt safe space om du vill.
Min maskulinitet har inte påtvingats mig. Är du slav under nöjesmedia, så finns det ett bra knep jag kan lära ut. Längst uppe i högra hörnet finns ett litet kryss. Trycker du där, så försvinner förtrycket automatiskt. På varje elektrisk enhet finns dessutom en avstängningsknapp man kan använda.
Skojar du eller? Har du verkligen inte varit fri att välja precis varenda dag vad du vill ha på dig eller se ut som? Om du tar på dig och accepterar du att leva som det flockdjur du är, så vet du exakt hur du ska anpassa dig för varje situation du kan komma att hamna i varje dag. Det är en del av att vara en del av samhället omkring dig. Det står dig varje dag helt fritt att kliva utanför och en del människor gör det för uppmärksamhet också. Linnea Carlssons hår t.ex kan hon inte längre överge så länge hon är språkrör för "manshatarfeministerna". En roll hon troligen inte ens själv inser att hon fått. Hon tror säkert att hon kan göra något åt "dickpicks" eller bota "mäns kommentarer på sociala medier". Att hon bara används som verktyg för en mycket större sak lär inte ens berättas för henne.

Vad är det du inte fattar? Dom VET att dom inte är attraktiva. Dom bryr sig inte. Fattar du inte själv hur extremt drillad av samhället du är när du inte kan få in i skallen att det finns kvinnor som inte bryr sig om sånt? Kan du inte se dig själv utifrån?

"Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?"
Självklart.

"Visa patriarkatet"? Du tror seriöst att du kan ge mig en "uppgift"? DU visade ju precis att det fanns! Mina argument kommer bara uppröra din lilla värld och din amygdala kommer inte tillåta dig att ta dom på allvar. Dödfött.
Citera
2017-10-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
En person som spenderar sitt liv ute i verkligheten, i smutsen och i slitet blir sannolikt oftare sjuk än någon som lever sitt liv i skyddad verkstad.
Vet du hur immunförsvaret fungerar och hur det utvecklas?

Jag gör ju det. Du har däremot stora problem med det.
Citera
2017-10-06, 00:37
Medlem
Citat:
Jag skrev attraktiva och jag menade attraktiva. Inte snygga. Attraktiv på grund av andra egenskaper.

Jag har fel? Men du tänker inte berätta varför jag har fel och förklara vad som är rätt? Fattar du inte hur löjligt? Som att bara säga nähä!

Jag har ingen motivation att diskriminera pojkar, även om det skulle vara gött att göra det några decennium som vedergällning är det absolut fel väg att gå.

Massinvandring fattar jag ännu mindre?? Var har jag ens antytt något i närheten av det?

Du kommer automatiskt diskriminera pojkar i och med att du ej gillar dem om du jobbar med dem eller umgås med dem.

Gillar du inte män kommer du söka lösningar politiskt som missgynnar män.

Allt hänger på känslor och när vi har politiker och media som inte gillar män kommer de köra hela landet i diket , vilket de redan gjort.
Citera
2017-10-06, 00:49
Medlem
Citat:
Jag gör ju det. Du har däremot stora problem med det.

Varför skulle jag ha problem med det?
Citera
2017-10-06, 11:17
Medlem
blowns avatar
Citat:
Om man upplever att man är en del av en förtryckt grupp är det så klart att man mår psykiskt dåligt.

Nu är det väl inte riktigt så enkelt. Det är ju nämligen så att inom dessa kretsar är förtryck hårdvaluta. Ju fler bekymmer, ju större nackdelar, ju mer förtryckt du kan kunna tänkas vara på diverse olika grunder, desto högre status har du i kretsarna. Tolkningsföreträde, rätt att vara arg på andra grupper, rätten att diktera vad man får tycka – alltihop är sprunget ur de egna "problemen".

Det är inte konstigt att en sådan destruktiv inställning till vad som är bra och eftersträvansvärt kommer generera massor av människor som mår dåligt. Eller vill må dåligt. Som mår bra av att må dåligt.
Citera
2017-10-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du kommer automatiskt diskriminera pojkar i och med att du ej gillar dem om du jobbar med dem eller umgås med dem.

Gillar du inte män kommer du söka lösningar politiskt som missgynnar män.

Allt hänger på känslor och när vi har politiker och media som inte gillar män kommer de köra hela landet i diket , vilket de redan gjort.

Om jag söker politiska lösningar som missgynnar män är det enbart för att minska manliga privilegier så att det bli jämlikt.
Citera
2017-10-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Varför skulle jag ha problem med det?

För att antagligen tror du inte på erkända studier eller så är det så att du inte är kapabel att förstå vad studien visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in