Citat:
Ursprungligen postat av
heropsychodreamer
1. Ja. Dom gör det för att dom inte vill se ut som skönhetsnormen och dom ger blanka fan i huruvida dom kåtar upp män. Du förstår, om dom är heterosexuella så vill dom ha en man som ser förbi utseende. Det är så pass viktigt för dom att hittar dom inte en sån partner så är dom hellre utan.
Skönhetsnormen? Rent hyckleri. Ännu en hittepåterm helt utan betydelse. Vi alla tittar efter utseende. Vi har det nerkodat i våra gener och det är massor av saker vi kan läsa av en människa baserat på utseendet. Som kvinna har man fördelen att vara automatraggande och den ständigt närvarande plikten för män att jaga er eller för evigt bli utan. Leasing och hyrflickor är ju olagliga, så vad finns det kvar?
Porr? Snart även sexbotar och då kommer feministerna börja dra på sig det röda läppstiftet igen.
Jag har sagt det förr, men jag kan säga det igen. Sänder man ut signalen att man vill se ut som bottenskrapet i en fiskdamm på hösten, vad får dig att tro att någon skulle attraheras av sånt?
Kanske en massiv "mangina eller cuckold", som ser "bortom skönhet" (hej floskeltoppen)? Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?
Inte?
Se där.
Citat:
2. Vem har sagt att kvinnor inte dömer efter utseende?
Hah!
Citat:
Det gör dom flesta. Men fler män ses som attraktiva än kvinnor.. Det krävs mer för kvinnor att klassas som vackra.
Jaså, är det så?
Kan det inte vara så att du försöker föra talan för en massa människor du inte har mandat att tala för just nu? Har jag fel och du inte bara tycker lite svepande nu, så visa mig gärna lite exempel på hur de undersökningarna eller artiklarna kan se ut. Inte så att jag misstror dig, men jag tror helt enkelt inte att uppfattningen är fullt så vanlig som du verkar tro.
Citat:
En ful man med alla andra bra egenskaper kan ofta få en snygg kvinna. Det ser man ju hela tiden. Det är extremt ovanligt att en snygg man ses med en ful kvinna.
Japp, det kallas pengar, makt eller rätt dos av farlighet. En del kvinnor kan inte hjälpa att de lockas av antingen en fadersgestalt eller någon de tror kan beskydda dem.
Kvinnor generellt verkar inte ha en aning om vad de letar efter. De säger ofta att de letar efter si och så, men faller till slut för något helt annat.
Andra letar efter män som ger dem "fjärilar i magen", som nån korkad tonåring som fastnat i sin utveckling nånstans där. "Man ska va kär och leva lyckliga i alla sina dar"... Hahahahahhhaaaa!!!
Citat:
Du hävdar att det inte finns ett patriarkat eller kvinnoförtryck i Sverige sekunden innan du använder ett feminint kodat ord för att försöka vinna poäng på att vara nedlåtande.

Tack för att du motbevisade dig själv!
Hoppsan, du missade ett steg i ditt hästskoargument.
Din uppgift var att visa patriarkatet. Det var du som påstod att det fanns. Jag har inte påstått nånting. Använder jag feminint kodade ord så är det troligen för att håna det.
Citat:
3. Varför skulle Burka göra så att man förkastar sin påtvingade femininitet? Det är ju ett extremt kvinnligt klädesplagg i stora delar av världen! Burka är dessutom varmt och förminskar synfältet. Det är ju en jättekonstig idé. När det går precis lika bra att bara sluta vara feminin.
Den logiken är lika solklar som en slutwalk för att ingen ska titta på en.
Syftet med burka är att sudda ut din kvinnlighet och göra din vistelse ute på gator och torg mindre riskfylld och fylld av manliga blickar.
Kalla det ett eget kvinnligt safe space om du vill.
Citat:
Femininiteten påtvingas oss på samma sätt som maskulinitet påtvingas män. Uppfostran, samhällsnormer och kultur, i huvudsak nöjesmedia.
Min maskulinitet har inte påtvingats mig. Är du slav under nöjesmedia, så finns det ett bra knep jag kan lära ut. Längst uppe i högra hörnet finns ett litet kryss. Trycker du där, så försvinner förtrycket automatiskt. På varje elektrisk enhet finns dessutom en avstängningsknapp man kan använda.
Skojar du eller? Har du verkligen inte varit fri att välja precis varenda dag vad du vill ha på dig eller se ut som? Om du tar på dig och accepterar du att leva som det flockdjur du är, så vet du exakt hur du ska anpassa dig för varje situation du kan komma att hamna i varje dag. Det är en del av att vara en del av samhället omkring dig. Det står dig varje dag helt fritt att kliva utanför och en del människor gör det för uppmärksamhet också. Linnea Carlssons hår t.ex kan hon inte längre överge så länge hon är språkrör för "manshatarfeministerna". En roll hon troligen inte ens själv inser att hon fått. Hon tror säkert att hon kan göra något åt "dickpicks" eller bota "mäns kommentarer på sociala medier". Att hon bara används som verktyg för en mycket större sak lär inte ens berättas för henne.