Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 21:04
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har någon av er tänkt att lägga till fler spel till konsolen?

Vad jag vet så går det inte.
Citera
2017-10-05, 22:20
  #230
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har någon av er tänkt att lägga till fler spel till konsolen?
Har en lista på spel som är tänkt att läggas till när hacket är tryggt att använda.

Citat:
Ursprungligen postat av Herger
Vad jag vet så går det inte.
Det arbetas på det, på Instagram kan man se att personen cluster_m har fått Chrono Trigger att rulla på sin enhet. Men det snackas också om att det är relativt lätt att bricka sin enhet så iaktag försiktighet om ni ger er på detta.

reddit trådar för mer info:

https://www.reddit.com/r/miniSNES/co...rogress_going/

https://www.reddit.com/r/miniSNES/co...modifications/
__________________
Senast redigerad av mog 2017-10-05 kl. 22:32.
Citera
2017-10-05, 22:58
  #231
Medlem
Finns konsolen att köpa i butik? Går ej att beställa hem

Förövrigt prisvärt?
Citera
2017-10-05, 23:45
  #232
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Finns konsolen att köpa i butik? Går ej att beställa hem
Högst tveksamt att den finns någon hylla i butikerna. Skulle nog tro att alla är uppbokade ett tag framöver, enklast är att du vänder dig till din butik och frågar.

Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Förövrigt prisvärt?
Beror på vem du frågar. Jag gillar min SNES Mini Classic och är enormt nöjd med mitt köp. Det var bara att packa upp, koppla in och köra. På minussidan ska man dock nämna att priset är väldigt högt satt.
Citera
2017-10-06, 00:01
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Högst tveksamt att den finns någon hylla i butikerna. Skulle nog tro att alla är uppbokade ett tag framöver, enklast är att du vänder dig till din butik och frågar.

Beror på vem du frågar. Jag gillar min SNES Mini Classic och är enormt nöjd med mitt köp. Det var bara att packa upp, koppla in och köra. På minussidan ska man dock nämna att priset är väldigt högt satt.

Hur får man tag i ett enklast då?
Citera
2017-10-06, 00:08
  #234
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Hur får man tag i ett enklast då?
Enklast är auktions- och annonssajter som t ex. Tradera/eBay och Blocket, men då kan du räkna med överpriser. Annars kan du helt enkelt boka ett ex. i en butik och sedan invänta att butiken får leverans.
Citera
2017-10-06, 00:17
  #235
Medlem
Edit: hittade här https://www.br.se/c/nintendo-classic...00000123932001

dock sugen på att spela i helgen! vågar man tro att elgiganten eller mediamarkt säljer i butiken?
Citera
2017-10-06, 02:06
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har någon av er tänkt att lägga till fler spel till konsolen?

Nope. De spel som är på konsolen duger åt mig. Vill jag ha fler spel köper jag en raspberry pi3.
Citera
2017-10-06, 11:27
  #237
Medlem
Nej jag kommer inte heller lägga till fler spel på min NES Classic eller SNES Classic då jag redan kan köra de spel jag saknar på min Retropie-rigg.
Citera
2017-10-06, 14:25
  #238
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Finns konsolen att köpa i butik? Går ej att beställa hem

Förövrigt prisvärt?

Jag skulle säga att konsolen är värd att skaffa, den är riktigt liten vilket är smidigt om man vill ta med sig konsolen ut på landet o så. Lite surt att den är så mycket dyrare i Sverige än vad den är i exempelvis USA. Men det är nog inte värt att betala överpris för den.
Citera
2017-10-10, 14:01
  #239
Medlem
1650kr är saftigt tycker jag. Hade det ingått att man kunde föra över roms med krav att man ska äga orginalspelet så hade jag väl tyckt att ett pris på 1400kr kunde bara rimligt om det ingår två handkontroller i bra kvalité.

Vem kunde toppa att vissa skulle lägga en sådan summa för att spela Snes. Jag undrar hur många enheter som kommer upp i en användning på 24 timmar...
Citera
2017-10-10, 14:48
  #240
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
1650kr är saftigt tycker jag. Hade det ingått att man kunde föra över roms med krav att man ska äga orginalspelet så hade jag väl tyckt att ett pris på 1400kr kunde bara rimligt om det ingår två handkontroller i bra kvalité.

Vem kunde toppa att vissa skulle lägga en sådan summa för att spela Snes. Jag undrar hur många enheter som kommer upp i en användning på 24 timmar...
Hur skulle det där kravet på att man äger originalet se ut? Vem skulle kunna kolla det?

Jag har för övrigt spelat långt över 24 timmar på min SNES Mini redan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback