Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 21:39
  #14125
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Tack för återkoppling, jag kör med Shadow ball, och ska testa den lite smått och avgöra om jag ska köra Psychic som dig. En del verkar också tycka att Cutten är bättre än Confusion som är liiite långsam.. Jag tänkte prova och se vad som känns bäst. Det vore även kul att höra flera åsikter om just movesen till kissen.
Psycho Cut yieldar ju energi snabbare, så man kan ladda upp baren till chargemovesen snabbare.
Citera
2017-10-05, 21:45
  #14126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Psycho Cut yieldar ju energi snabbare, så man kan ladda upp baren till chargemovesen snabbare.
Rent teoretiskt borde det vara bättre i raider när man inte dodgar så mycket och den fylls upp oftare därmed.. Bra input!
Citera
2017-10-06, 08:33
  #14127
Medlem
elmerengues avatar
Har confusion psychic på min. Provat focus blast och shadow ball men är mest nöjd med psychic. Testar även confusion och försöker lära mig att tima dodgandet med den då den delar ut bra mer skada än psycho cut. Sen att psycho cut fyller chargen snabbare, gör den verkligen det? Trodde det var tvärtom då jag tycker att den fylls på väldigt snabbt med confusion och då brukar jag i vanliga fall föredra en svagare, men snabbare fast attack.
Citera
2017-10-07, 11:46
  #14128
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Finns någon app till Android som läser av skärmen. Jag använder Pokegenie som läser av screenshots. Vad jag förstått kan de inte leda till bann.

Tog ner Calcy IV..hoppas man klarar sig från bann då

Sen hoppas jag att Halloween eventet kör dubbel XP och godis. Har över 600 menlösa pokemons att evolva för XP. Vore också trevligt om man kunde få lite spökpokemons från gen 3 i ägg med 5-10% catch rate. Det hade ju lyft eventet ordentligt.
Citera
2017-10-07, 11:50
  #14129
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Tog ner Calcy IV..hoppas man klarar sig från bann då

Sen hoppas jag att Halloween eventet kör dubbel XP och godis. Har över 600 menlösa pokemons att evolva för XP. Vore också trevligt om man kunde få lite spökpokemons från gen 3 i ägg med 5-10% catch rate. Det hade ju lyft eventet ordentligt.
Så länge appen bara läser av skärmen är det ingen fara .

Tråkigt att man kan lägga in pokemon på gym medan gymmet blir attackerat. Jag försökte ta ner ett gym med två i, men det blev snabbt fem. Oövervinnerligt för mig .
Citera
2017-10-07, 12:52
  #14130
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Så länge appen bara läser av skärmen är det ingen fara .

Tråkigt att man kan lägga in pokemon på gym medan gymmet blir attackerat. Jag försökte ta ner ett gym med två i, men det blev snabbt fem. Oövervinnerligt för mig .

Det där "ska" ju inte gå iaf... jag brukar iaf inte kunna det. "The gym is under attack"...
Citera
2017-10-07, 13:08
  #14131
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Det där "ska" ju inte gå iaf... jag brukar iaf inte kunna det. "The gym is under attack"...
Precis, detta får jag också. Det verkar dock inte gälla alla.
Citera
2017-10-08, 10:32
  #14132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte vara många i denna tråd som fångat Mewtwo än?
Känns snarare som att tråden dött lite överlag. Catchraten på mewtwo verkar ju vara god, när jag körde var vi ca 30 pers som delade upp i två grupper, var bara några enstaka som inte lyckades fånga den.
Citera
2017-10-08, 11:47
  #14133
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus

Tråkigt att man kan lägga in pokemon på gym medan gymmet blir attackerat. Jag försökte ta ner ett gym med två i, men det blev snabbt fem. Oövervinnerligt för mig .

Man kan lägga in så länge gymmet inte varit fullt. Dvs om du kommer till ett gym med två pokemon i kan ytterligare fyra lägga in under tiden du slår ner.

Däremot, om du slår ner ett gym med sex pokemon i och har slagit ut någon går det inte att lägga in utan du får "gym is under attack".

Vilken level är du på eftersom du inte kan riva ett fullt gym? Kan inte alla det med det nya gymsystemet? Efter någon timme så kommer degenereringen ha gjort att gymmet är klent.
Citera
2017-10-08, 11:49
  #14134
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Man kan lägga in så länge gymmet inte varit fullt. Dvs om du kommer till ett gym med två pokemon i kan ytterligare fyra lägga in under tiden du slår ner.

Däremot, om du slår ner ett gym med sex pokemon i och har slagit ut någon går det inte att lägga in utan du får "gym is under attack".

Vilken level är du på eftersom du inte kan riva ett fullt gym? Kan inte alla det med det nya gymsystemet? Efter någon timme så kommer degenereringen ha gjort att gymmet är klent.
Jag kan förstås göra det, det handlade mest om att jag inte hade potions nog och inte ville slösa.

Min vanliga taktik att slå ut dem en och en fungerar sällan eftersom man ofta får "error" och inte kan slåss alls. Annars brukar det vara någon jävel som ger dem bär mellan ronderna.
Citera
2017-10-09, 20:33
  #14135
Medlem
NirvanAs avatar
Frustrerande när man ser en vild Ampharos alldeles nära när man är ute och går, tar upp en karta för att se exakt position, så står man exakt där den ska vara, mitt ute i en jävla skog på en höjd, men den spawnar inte, trots att det var 10min kvar enligt kartan....

Aja man lär få hundratals mareepcandy den 14e, men hade ändå varit ovanligt spännande att stöta på en vild ampharos, typ näst eller tredje ovanligaste pokemonen i hela spelet.
Citera
2017-10-09, 22:27
  #14136
Medlem
Idag kom det ett nytt pokestop i min stad. Ganska centralt hamnade det. Synd bara med det pokestop där jag bor. Jag når det ibland om jag driftar lite. Men det är inga pokemons som spawnar nära den heller (((
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback