2017-10-05, 11:36
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Till viss del stämmer det, men ändå inte. Anledningen till att du uppfattar feminister som fula är inte för att de av naturen är det. Det är för att de aktivt motsätter sig skönhetsideal som ofta är skapade av män. De bevisar att de inte behöver raka sig för att män anser att de behöver det, just för att män själva inte behöver det. De bekämpar könsskillnader och skönhetsideal.

Det får man förstås tycka vad man vill om. Men det är oftast inte så att de först är "fula" och sedan blir feminister, utan tvärtom.
Citera
2017-10-05, 11:37
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Jag har stött på flera feminister under min studietid som var hyfsat snygga eller okej, men det motvägdes av deras bisarra syn på omvärlden som exempelvis studenten som var besatt av våldtäkter och som skulle skriva sin uppsats i historia om våldtäkt. Generellt har de en mentalt vriden och ensidig syn som är väldigt svart och vit vilket gör det avtändande. I sig spelar det ingen roll eftersom om de inser att du inte delar denna uppfattning är du död för dem åtminstone tills de är i medelåldern och inser att de har kastat bort sitt den bästa delen av sitt liv.

Vad för uppsats? C/D uppsats? Eller högre? Om man ska lägga en eller två terminer på att skriva om ett ämne är det väl naturligt att man blir lite besatt? Eller var det utöver det?
Citera
2017-10-05, 11:46
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Med tanke på att mer än 99% av alla kvinnor är feminister så ... jag vet inte, men du är ju inte vid dina sinnens fulla bruk i a f. Om du nu inte är bög.

Den gamla betydelsen av feminism - dvs att ge folk lön och möjlighet till avancemang och arbete beroende på förutsättningar, erfarenhet och utbildning, och inte efter kön - stödjs inte bara av 99% av kvinnorna, utan även av de flesta män, (utom ett antal 60-åriga gubbar i maktens eliter och lite 30-åriga småfula lantisar).
Men detta är inte vad feminism innebär idag: Feminism idag innebär att hata vita män. Inget annat.
Citera
2017-10-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Mja, undersökningar som inte reflekterar verkligheten bör man ta med en nypa salt.
I verkligheten är män extremt överrepresenterade på chefsposter och andra högavlönade yrken vilket vi kan använda som måttstock över hur lyckad man är.
Vilket tyder på högre ambitioner och bättre på investeringar (vare sig det handlar om tid eller pengar).

Det finns massor med övriga anledningar till att män får dessa positioner. Grunden ligger i att det bara för 60 år sedan var extremt ovanligt att kvinnor hade dom. Om något blir allmänt accepterat som hur det ska vara så tar det väldigt lång tid och rejäla omvälvningar innan det kan ändras.

Citat:
Studier är inte en nödvändighet för att lyckas i arbetslivet eller någonstans för den delen.
Och att kvinnor har bättre immunsystem köper jag inte, kvinnor sjukskriver sig oftare än män.
Och då immunsystemen blir starkare ju mer du utsätter det för så tordes män överlag ha ett mycket starkare immunförsvar än kvinnor.

Män har bättre immunförsvar för att dom blir sjuka oftare? Varför blir dom då sjuka oftare?

Kvinnor har högre sjukskrivningstal på grund av svåra lågbetalda lågstatusyrken som sjuksköterska som gör att dom inte får tid till mental återhämtning. Särskilt inte som dom oftast har huvudansvar för hem och barn. Det är inte något som har med immunförsvaret att göra. Kvinnor har utvecklat bättre immunförsvar evolutionärt för att vi behöver det vid graviditet och förlossning och för att vi är det mest värdefulla könet enligt the selfish gene.

Citat:
Då vi är lika smarta fast män har det fysiska övertaget så kan jag förstå att det blir något sorts mindervärdeskomplex som spökar i huvudet på många kvinnor. Problemet är egentligen att både män och kvinnor tenderar att värdera traditionellt manliga roller, sysslor och attribut högre än kvinnliga.

Hahaha mindervärdeskomplex!!? När vi är dom enda som är nödvändiga för artens fortlevnad? Det går redan att kombinera två kvinnliga könsceller och utveckla ett foster. Även om vi bör ha några män kvar ändå för att säkerställa fortplantningen om tekniken fallerar behövs det inte särskilt många.

Och för mindre fysisk styrka!? Vad fan ska styrka vara bra för? Män är starka för att vi ska kunna utnyttja er för att bränna energi på ansträngande och farliga saker. Evolutionen jobbar för kvinnorna och har ordnat det så för att återigen the selfish gene vill bara att vi ska fortplanta oss. Nu när vi lever i så stora samhällen finns det gott om uttrymme för att dom kvinnor som har mindre intresse av barn kan göra dom sakerna. Dom kan lätt få upp all styrka som behövs. Visst män kan bli starkare och det fortare men det är ju bara för att det är det enda ni är till för.

Kvinnor har så Jävla många bättre mentala egenskaper än män som till exempel har att göra med att få en grupp att samarbeta vilket är nödvändigt för alla samhällen. Och är kommer du med jämbördig intelligens och fysisk styrka!😂😂😂 Ni är så jävla obsolete!
Citera
2017-10-05, 12:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Flera skäl.

1, För det första så bryr sig riktiga feminister inte om huruvida män tycker dom ser bra ut. Alltså seriöst. Inte som en ful tjej som vet att hon är ful och låtsas eller inbillar sig att hon inte bryr sig. Utan Bryr Sig Inte. Så dom lägger ingen energi på att se bra ut.

2, Vackra kvinnor premieras av patriarkatet. Dom är fortfarande förtryckta men dom har massa fördelar vilket gör det mindre troligt att dom blir feminister.

3, En mindre punkt men ändå viktigt. En del feminister struntar inte bara i om deras utseende behagar män. Dom lägger dessutom energi på att göra sig mindre attraktiva för män. Dom gör det för att avsäga sig all manlig uppmärksamhet och den femininitet dom blivit påtvingade.
1. De tittar sig i spegeln de också. De lägger sin energi på att se ut som truckerflator i stället.

2. Vilket patriarkat? Försöker du smyga in "men tjejer dömer ingen efter utseende" i röven på folk härinne, så lär du få höra både skrik och tandagnisslan. Det finns inte en enda förtryckt tjej i Sverige, okej hjärtat?

3. Jag skrev precis det. De får ta på sig burka. Den är uppfunnen för ändamålet, men särskilt progressivt är det ju inte.
Kan du förklara för oss som undrar vem det är som tvingar på feminitet på någon? Hur går det till liksom?
Citera
2017-10-05, 13:07
Medlem
Hur gulligt är det inte att män verkligen slår knutar på kuken för att kunna förstå varför feminister inte vill attrahera dom. Ni kan verkligen inte fatta att dom inte bryr sig om vad ni tycker
Citera
2017-10-05, 13:41
Medlem
Redo att hålla med feministerna här, trots att jag är starkt emot hela FI-grejen och tycker att vänsterfeminister är äckliga.

Om vi män hade tvingats lägga ner samma tid framför spegeln varje morgon som kvinnor förväntas göra så hade vi alla sett ut som Yohio eller Boy George.

Vi kan komma undan med att i bästa fall ta en dusch..dra på oss snickarbyxorna och vara lite småäckliga, men trots det är vi gudarnas gåvor till kvinnorna.

Jag vill nog till och med påstå att jag får mer inviter när jag är lite småskäggig och äcklig än när jag är för tvålfager.

Som man kan jag faktiskt förstå befrielsen med att slippa gå upp 2 timmar för tidigt bara för att piffa till sig.

Sen finns det feminister som ändå går upp 3 timmar för att piffa till sin PK-stil, men dessa har sällan jobb utan ägnar sig åt proffsdemonstration och aktivism.
Citera
2017-10-05, 14:37
Medlem
Jag tror inte feministerna är fula.

Jag kolla igår på en datingsite i USA där Amerikaner söker Amerikaner.

25% av kvinnorna var lesbiska , sökte kvinnor som partner.

De var inte fula minst lika snygga som hetero-tjejerna.

Sambandet : Lesbisk - feminist - mans-ogillare existerar helt klart.

Feminister är som folk mest utseendemässigt vad som skiljer dem från andra är att de inte gillar män.
Män i USA har det lite jobbigt har jag en känsla av de möter rätt lite uppskattning fast de är ändå på den plats som är bäst att vara på just nu.
Citera
2017-10-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
1. De tittar sig i spegeln de också. De lägger sin energi på att se ut som truckerflator i stället.

2. Vilket patriarkat? Försöker du smyga in "men tjejer dömer ingen efter utseende" i röven på folk härinne, så lär du få höra både skrik och tandagnisslan. Det finns inte en enda förtryckt tjej i Sverige, okej hjärtat?

3. Jag skrev precis det. De får ta på sig burka. Den är uppfunnen för ändamålet, men särskilt progressivt är det ju inte.
Kan du förklara för oss som undrar vem det är som tvingar på feminitet på någon? Hur går det till liksom?

1. Ja. Dom gör det för att dom inte vill se ut som skönhetsnormen och dom ger blanka fan i huruvida dom kåtar upp män. Du förstår, om dom är heterosexuella så vill dom ha en man som ser förbi utseende. Det är så pass viktigt för dom att hittar dom inte en sån partner så är dom hellre utan.

2. Vem har sagt att kvinnor inte dömer efter utseende? Det gör dom flesta. Men fler män ses som attraktiva än kvinnor.. Det krävs mer för kvinnor att klassas som vackra.

En ful man med alla andra bra egenskaper kan ofta få en snygg kvinna. Det ser man ju hela tiden. Det är extremt ovanligt att en snygg man ses med en ful kvinna.

Du hävdar att det inte finns ett patriarkat eller kvinnoförtryck i Sverige sekunden innan du använder ett feminint kodat ord för att försöka vinna poäng på att vara nedlåtande. Tack för att du motbevisade dig själv!

3. Varför skulle Burka göra så att man förkastar sin påtvingade femininitet? Det är ju ett extremt kvinnligt klädesplagg i stora delar av världen! Burka är dessutom varmt och förminskar synfältet. Det är ju en jättekonstig idé. När det går precis lika bra att bara sluta vara feminin.

Femininiteten påtvingas oss på samma sätt som maskulinitet påtvingas män. Uppfostran, samhällsnormer och kultur, i huvudsak nöjesmedia.
Citera
2017-10-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det är nog en liten sanning i detta, även om jag har svårt att tro att det skulle gälla generellt.

Jag tror det har diskuterats i en tidigare tråd, men är det någon mer som reflekterat över hur det verkar vara väldigt många radikala feminister som mår dåligt psykiskt? Senast härom dagen hörde jag på väg till jobbet Hanna Hellqvist berätta i radio hur hon drabbas av panikångestattacker av hissar och trappor.

Kan det vara så att ett trasigt inre korrelerar väl med ett trasigt yttre (och feminism)?

Om man upplever att man är en del av en förtryckt grupp är det så klart att man mår psykiskt dåligt.
Citera
2017-10-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
1. Ja. Dom gör det för att dom inte vill se ut som skönhetsnormen och dom ger blanka fan i huruvida dom kåtar upp män. Du förstår, om dom är heterosexuella så vill dom ha en man som ser förbi utseende. Det är så pass viktigt för dom att hittar dom inte en sån partner så är dom hellre utan.

2. Vem har sagt att kvinnor inte dömer efter utseende? Det gör dom flesta. Men fler män ses som attraktiva än kvinnor.. Det krävs mer för kvinnor att klassas som vackra.

En ful man med alla andra bra egenskaper kan ofta få en snygg kvinna. Det ser man ju hela tiden. Det är extremt ovanligt att en snygg man ses med en ful kvinna.

Du hävdar att det inte finns ett patriarkat eller kvinnoförtryck i Sverige sekunden innan du använder ett feminint kodat ord för att försöka vinna poäng på att vara nedlåtande. Tack för att du motbevisade dig själv!

3. Varför skulle Burka göra så att man förkastar sin påtvingade femininitet? Det är ju ett extremt kvinnligt klädesplagg i stora delar av världen! Burka är dessutom varmt och förminskar synfältet. Det är ju en jättekonstig idé. När det går precis lika bra att bara sluta vara feminin.

Femininiteten påtvingas oss på samma sätt som maskulinitet påtvingas män. Uppfostran, samhällsnormer och kultur, i huvudsak nöjesmedia.

Fler män som ses som attraktiva är definitivt fel det finns undersökningar om detta och kvinnor tycker bara en liten del av urvalet är attraktiva medans män tycker de flesta kvinnor är attraktiva.

Går man på fakta har du fel men du konstruerar fakta bara för det ska motivera massa dåliga handlingar som massinvandring och diskriminering av pojkar
Citera
2017-10-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phpotosmartt
Feminister verkar inte fatta att män och kvinnor har olika könsroller. En man förväntas ju prestera och tjäna pengar. För mig är det helt obegripligt hur kvinnor kan gå runt och klaga på sin tillvaro när dom egentligen bara behöver gå runt och se fin ut. I dagens samhälle har kvinnan mer makt än mannen. Det finns fler kvinnor på högskolorna och kvinnor ifrågasätts inte inom de mansdominerade yrkena medan kvinnodominerade yrken inte är socialt acceptabelt för män. Även om kvinnorna inte har motivationen att gå hela vägen, för dom vet att män bryr sig inte skit om hur mycket dom tjänar.

Dessutom förväntar kvinnor sig ju att mannen ska tjäna mer pengar och vara bättre än dom själva för det ska vara bra. Vilket är en biologisk programmering. Sen klagar dom på lönen när dom själv jobbar halvtid som textildesigner eller nått annat flummigt låtsasjobb.

Då till feminister. Det är mestadels personer som inte uppfyller kvinnans enda krav som jag tidigare beskrev, alltså ha ett okej utseende. Och därmed är bitter på världen och hatar män för att dom inte får vara kvinnor i den värld som kvinnor själv hjälpt till att skapa. Hur mycket dom än klagar och hatar kommer ingenting att ändras. Våra könsroller är vad dom är och är en produkt av tusentals års evolution och det kommer inte ändras för några ratade feminister är bittra på den bistra verkligheten. Eller för att man eldar sedlar.

Det är också svaret på varför feminister är fula.

Va? Det är klart feminister vet att vi har könsroller! Protesten mot detta är ju grundläggande inom ideologin! Genusteori för bövelen!

Jag antar att du menar fysisk evolution? Det stämmer inte, könsrollerna har skapats av social evolution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in