Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 12:43
  #11365
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Funderar på att dra igång mitt konto, men sist jag spelade var det skit om garrisons eller nåt i den stilen.

Det var i WoD, och det sög, men nu slipper man det.
Citera
2017-09-28, 09:18
  #11366
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Funderar på att dra igång mitt konto, men sist jag spelade var det skit om garrisons eller nåt i den stilen.

Det ända du har nu är "Missions". Samma som i WoD. Jag börjar alltid med att skicka iväg dom. Tar ungefär 30 sekunder sen kan man göra sina World quests, raids etc.
Citera
2017-09-29, 20:04
  #11367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
När man sökte dungeon grupp i lfg chatten och sen skulle alla ta sig till instancen. Kunde ta väldigt lång tid innan man ens började. Kändes mer speciellt än nu.

Att allt var så dyrt så man behandlade sitt guld som sina riktiga pengar.

haha ja. man ropade efter tank/healer i 1-2h i nån chatt, när man väl fick grupp skulle man ta sig dit. den där i swamp of sorrows när man först simmar, sen springer i labyrint för att till slut komma fram till instansen. så whipar man på första packet och nån blir sur o drar. klockan är 4 på morgonen och man hade inte kommit någon vart alls. det var fan sjukt att man orkade.

1000g till epic mount var riktigt jobbigt att gnida ihop minns jag.



annan fråga. den där argus. mina quests tog slut direkt, går det kolla så man inte missat något?
Citera
2017-09-29, 22:07
  #11368
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har någon lust här att dela med sig utav lite nostalgi känslor från eran wow tid?


Fredag kväll och MC40 raid för hela slanten. Var tank och hade precis fått shoulders of might, 5/8 set.
Ragnaros var den ända bossen som ej var farmstatus.... denna kväll tog vi han med en hårsmån. Alliance firist..... Tror killin blow var av en warlock med en shadowbolt ...typ 37/40 hade wipeat.
Citera
2017-10-03, 00:42
  #11369
Medlem
"Sco was the problem?"

Har googlat men hittar inte svaret på min fråga som är; Vad är bakgrundshistorien till den meningen?
Citera
2017-10-05, 09:02
  #11370
Medlem
Fick ett mail igår att någon köpt ett mount till mig "You are receiving this e-mail because Your friend has purchased WoW Mount Tyrael's Charger for you as a gift! Och med en länk "Claim your gift"?. Aldrig fått sånt här och blir direkt skeptisk om det är nå scam eller nåt. Det skickades från noreply@battle.com men det står inte vem som har köpt den åt mig. Törs man öppna länken?
Citera
2017-10-05, 10:38
  #11371
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Fick ett mail igår att någon köpt ett mount till mig "You are receiving this e-mail because Your friend has purchased WoW Mount Tyrael's Charger for you as a gift! Och med en länk "Claim your gift"?. Aldrig fått sånt här och blir direkt skeptisk om det är nå scam eller nåt. Det skickades från noreply@battle.com men det står inte vem som har köpt den åt mig. Törs man öppna länken?
Blizz använder antingen Blizzard.com eller Battle.net.
Och Tyraels Charger var en mount man fick runt Siege of Orgrimmar (tror jag det var) om man skaffade en prenuneration för ett år. Man fick även Diablo 3, så den mounten har inte gått att få på flera år..
Så det kommer från en felaktig adress (inte Blizzard) samt att någon har köpt en mount som inte ens går att köpa.
Jag bettar på att det är fejk.
Citera
2017-10-05, 11:19
  #11372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Blizz använder antingen Blizzard.com eller Battle.net.
Och Tyraels Charger var en mount man fick runt Siege of Orgrimmar (tror jag det var) om man skaffade en prenuneration för ett år. Man fick även Diablo 3, så den mounten har inte gått att få på flera år..
Så det kommer från en felaktig adress (inte Blizzard) samt att någon har köpt en mount som inte ens går att köpa.
Jag bettar på att det är fejk.
Ok, tack för svar
Citera
2017-10-06, 18:59
  #11373
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
"Sco was the problem?"

Har googlat men hittar inte svaret på min fråga som är; Vad är bakgrundshistorien till den meningen?
Sco är guildledaren och maintank (tror jag) för guilden Method. Har aldrig hört den meningen men antar att det har något med att det tog så många försök på Kil'jaeden Mythic kanske? Bara rena spekulationer dock.
Citera
2017-10-06, 19:09
  #11374
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
"Sco was the problem?"

Har googlat men hittar inte svaret på min fråga som är; Vad är bakgrundshistorien till den meningen?

Den meningen kommer förmodligen från att flera väldigt duktiga spelare lämnade Method och skapade Serenity inför Legion progress. Sco ville att Method skulle bli lite mer än bara en WoW-guild, medan flera andra föredrog hardcore raiding enbart. Alla fanboys trodde att Serenity nu skulle bli den bästa guilden i världen men Method blev som vanligt nummer 1, även efter att flera i deras maingroup lämnade inför Legion. Därav den sarkastiska meningen "Sco was the problem". Serenity splittrades sedan och ett antal spelare gick tillbaka till Method. Kan ha fel men det lär ju vara detta.

Edit; Serenity var inte dåliga på något sätt, de var world 3, efter Method och ryssen. Om du tränger igenom Sco's twitter så lär du hitta lite spydiga gliringar till Serenity om han inte tagit bort dem.

Edit2; https://twitter.com/methodsco/status/781499703984787456
__________________
Senast redigerad av Bryman 2017-10-06 kl. 19:20.
Citera
2017-10-07, 19:10
  #11375
Medlem
såg att sco hade 35k followers på twitter, vilka är de 'största' wow-spelarna? kanske twitch el youtube som ger bättre vink? hur stor är/var kungen tex?
Citera
2017-10-09, 07:28
  #11376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
såg att sco hade 35k followers på twitter, vilka är de 'största' wow-spelarna? kanske twitch el youtube som ger bättre vink? hur stor är/var kungen tex?
Kungen har blivit en "meme" i wowkretsar. Ses som en dinosaurie som ältar "på min tid då var det andra bullar!"

Sco, fragnance, nagura och slootbag är väl de största i raidscenen. Sco har ju hela methodmärket på sina axlar och är maintank sen jag vet inte hur länge. Fragnance bara en sjuk dps i method som streamar och antagligen skulle kammat hem turneringen som gick nån vecka sen om hans lagkamrat inte blev bannad.
Slootbag och nagura gjorde en ny guild där de streamar progress och blev väldigt populära. Nagura tidigare i method/serenity och slootbag från midwinter/serenity. Rikh (svensk) streamar i samma guild och är väl rätt stor.


Kungen gjorde nån comeback i wod men försvann helt plötsligt, var ju populär ändå och streamade progress också om jag kommer ihåg rätt?

Sen massa lallare som bara streamar skit på twitch och mjölkar pengar. Vissa bra rankade guilder streamar farm och har sen "viewverruns". Det mesta nuförtiden är väl höga m+ keys. Finns pvpstreamers också men inte insatt i det och deras arenatävlingar är inte i närheten av vad dungeontävlingen peakade under så den slog igenom sjukt stort.

Men method ses väl som husgudarna i raidingscenen


Höjdpunkten detta tier var dock racet i kina imo! 2 kinesguilder som streamade och tävlade om inhemska pengar som nån sponsor lagt ut eller nåt. Var galet tryck på twitch då de låg precis efter method och exorsus (ryssar). Kruxet var att de endast hade tid i massor och rekordwhipeade på allt (speciellt de två sista bossarna) då de var så jävla dåliga sjukt underhållande var det. Än bättre att en koreansk guild gled förbi och tog tredjeplatsen


Vill du ha största i antal följare men noll kvalitet är det antagligen towlie (eller nåt), asmongold (höjden av autism och wt), och några tjejstreamers... sen en austrialiensare (eller nyzeeländare) quin som kvalade in till dungeontävlingen trotsallt och streamar progress. Inte den skarpaste kniven i lådan bara...
__________________
Senast redigerad av Astapor 2017-10-09 kl. 07:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback