Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 19:30
  #169
Medlem
Nu hittade jag det. Otroligt. Var lurad av att två lag var förvalda, trodde det var någon slags "Spela den här kommande riktiga Live-matchen".
__________________
Senast redigerad av HeresyX 2017-10-04 kl. 19:47.
Citera
2017-10-04, 20:03
  #170
Medlem
frantiks avatar
Jag vet inte, ibland är spelet oerhört frustrerande och konstigt, men ibland är det faktiskt helt magiskt.
Varje match jag spelat hittills har innehållit olika utmaningar. Man märker att det är skillnad på AIn, den varierar faktiskt från match till match och lag till lag, vilket gör spelet oerhört mycket roligare.
Det som är frustrerande är att ens spelare inte gör som man vill. Att den agerar helt passivt när en boll ligger helt fri framför den.
Sen det här förbannande täckande av boll. AIn har ju tokfördel där såvitt jag har märkt. Tydligen är Zlatan sämst på att täcka boll då han backar ifrån bollen och mer eller mindre ger bort den till motståndaren, hallå 1.96 lång och 90kg tung liksom. Jag spelar med Man Utd på karriärläge.
Jag köpte även Alaba och Emil Forsberg i första fönstret, där jag trodde att jag skulle få spelarna direkt. Men tydligen får jag dom inte förens när "fönstret öppnar" trots att det var augustifönstret jag köpte dom i. Så nu måste jag vänta till januarifönstret istället.
Målvakterna är lite för dåliga nu också.

Som sagt, ibland är det väldigt roligt, men ibland är det orimligt konstigt och overkligt på något sätt.

Det är ett bra tidsfördriv, men inte mer.
Citera
2017-10-05, 00:34
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Ska man skita i att ta med en klausul när man förhandlar kontrakt med en spelare? Har förlorat 2 tongivande spelar pga fjuttiga klausuler i kontraktet. Känns väldigt bittert.

Jag tar då aldrig med några.
Citera
2017-10-05, 06:15
  #172
Medlem
Concubines avatar
Värst vad det var mycket klagande, tycker helt klart det är det bästa Fifa-spelet jag lirat hittills. Visst att det har sina skavanker, EA är trots allt välkänt blodsugande judar. Men exempelvis förbättrat karriärläge, icons och bättre AI offline ser jag som fördelarna. Sen att det knappt förbättrat något annars förutom lagt till något ny feature är väl tradigt, men vad förväntar ni er liksom? Det är Fifa.

Sen är det väl bara bra att försvaret har blivit svårare, känns som att de flesta generellt (men kanske bara talar för mig själv) ägnar mindre fokus åt försvaret än anfallet och blir således bättre på det. Så kanske helt enkelt gynnar de som faktiskt är bra på spelet i större utsträckning. Men vad vet jag, spelat en del men inte jättemycket hittills.
__________________
Senast redigerad av Concubine 2017-10-05 kl. 06:21.
Citera
2017-10-05, 22:04
  #173
Medlem
Kommer nog hålla mig enbart till Online Seasons ett tag framöver. Gameplay i OS känns mycket bättre av någon anledning än i FUT. Det går snabbare och smidigare i OS. Man behöver inte oroa sig för chemistry, fitness och sådant heller.
Citera
2017-10-06, 19:36
  #174
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Värst vad det var mycket klagande, tycker helt klart det är det bästa Fifa-spelet jag lirat hittills. Visst att det har sina skavanker, EA är trots allt välkänt blodsugande judar. Men exempelvis förbättrat karriärläge, icons och bättre AI offline ser jag som fördelarna. Sen att det knappt förbättrat något annars förutom lagt till något ny feature är väl tradigt, men vad förväntar ni er liksom? Det är Fifa.

Sen är det väl bara bra att försvaret har blivit svårare, känns som att de flesta generellt (men kanske bara talar för mig själv) ägnar mindre fokus åt försvaret än anfallet och blir således bättre på det. Så kanske helt enkelt gynnar de som faktiskt är bra på spelet i större utsträckning. Men vad vet jag, spelat en del men inte jättemycket hittills.
Fifa 11 är de bästa Fifa spelet tillsammans med Fifa 2000. Det känns som Fifa serien gått ner sig sen de släpptes på PS3 där Fifa 10 var en riktig besvikelse.
Citera
2017-10-07, 00:43
  #175
Medlem
afrodisiaks avatar
Hur känner ni att spela Fifa 18 ensamma mot datorn? Tycker det är tråkigt och man tröttnar snabbt. Tyvärr har man ju ingen kompiskrets så har inte blivit mycket Fifa mot andra, någonsin.
Citera
2017-10-07, 03:30
  #176
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Hur känner ni att spela Fifa 18 ensamma mot datorn? Tycker det är tråkigt och man tröttnar snabbt. Tyvärr har man ju ingen kompiskrets så har inte blivit mycket Fifa mot andra, någonsin.
Spelar du inte mot andra online då? I FUT eller så?
Citera
2017-10-07, 09:20
  #177
Medlem
Janos avatar
Undrar bara en sak gällande fifa 18. Höll EA sitt ord om att det skulle vara smidigare spelkontroller och bättre mekanik eller var det bara bullshit?
Citera
2017-10-08, 00:17
  #178
Medlem
Hunden007s avatar
man borde kunnat skaffa en 5 mot 5 mode istället. hade nog gjort Proffsläge roligare också.
Citera
2017-10-08, 00:30
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jano
Undrar bara en sak gällande fifa 18. Höll EA sitt ord om att det skulle vara smidigare spelkontroller och bättre mekanik eller var det bara bullshit?

Har bara spelat demot men det kändes som samma gamla skit. Det verkar som att det enda nya är en ny layout och förhandlingsläget i karriärläget.
Citera
2017-10-08, 00:32
  #180
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
man borde kunnat skaffa en 5 mot 5 mode istället. hade nog gjort Proffsläge roligare också.
Hade varit nice om de inkluderat street eller beach fotboll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback