Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 12:45
  #1
Medlem
DoyDoyys avatar
Den misstänkte är enligt rättshandlingarna en 17-årig pojke. Han häktas av Göteborgs tingsrätt på sannolika skäl misstänkt för försök till våld mot tjänsteman samt våldsamt upplopp. Brottet ska ha skett vid hållplats Liseberg, Örgrytevägen i Göteborg i lördags.
Rätten bedömer att det finns ”synnerliga skäl” för häktning. Åklagare Mats Ihlbom ges rätt att meddela restriktioner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...n-mot-polisman

https://nyheteridag.se/har-slungar-h...-kameramannen/

-Enligt Migrationsverket finns en person med pojkens namn och födelsetid registrerad. Han ansökte om uppehållstillstånd i mars 2015. I januari i år beslutade Migrationsverket om utvisning, ett beslut som överklagades till förvaltningsrätten. Domstolen upphävde utvisningsbeslutet och sände ärendet tillbaka till Migrationsverket för ny handläggning.

Förvaltningsrätten påpekar att pojkens ålder är osäker och att hans ansökan om uppehållstillstånd behandlades som att han var vuxen. Rätten anser att en medicinsk åldersbedömning bör göras eftersom pojkens ålder har stor betydelse för hans asylansökan.

Härligt, personen lyckas undvika utvisning och detta blev tacken.

Frågan är om individen på nytt riskerar utvisning ifall detta brott skulle betraktas tillräckligt för detta?
__________________
Senast redigerad av DoyDoyy 2017-10-04 kl. 12:48.
Citera
2017-10-04, 14:32
  #2
Medlem
Häktningsframställan
https://minfil.org/8c63B9c1b0/G_tebo...7_Aktbil_4.pdf

//ox
Citera
2017-10-04, 14:34
  #3
Medlem
bigmackos avatar
Är han asylsökare? Han verkar ju sakna både adress och personnummer..
Citera
2017-10-04, 15:22
  #4
Medlem
Asklords avatar
Vi kan tacka hans gode man för att ha kämpat så vi fick behålla denna guldklimp Hur skulle vi klara oss utan alla dessa kriminella?

Våld mot tjänsteman gillas icke. Men han har kanske hört och sett att mörkermänniskorna i miljonprojekten kan kasta sten och komma undan med det.
Citera
2017-10-04, 15:30
  #5
Medlem
Min antivirusprogram reagerade på filen när jag skulle ladda ner den.
Citera
2017-10-04, 15:52
  #6
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabei2
Min antivirusprogram reagerade på filen när jag skulle ladda ner den.

Det gjorde inte min.
Citera
2017-10-04, 16:06
  #7
Medlem
Provokatörs avatar
Tolkbehov: somaliska
Född: 2000-06-06
Adress: Saknas

/Provokatör
Citera
2017-10-04, 16:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabei2
Min antivirusprogram reagerade på filen när jag skulle ladda ner den.

Mitt också. Vad heter killen?
Citera
2017-10-04, 16:16
  #9
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Är han asylsökare? Han verkar ju sakna både adress och personnummer..



Utländska kommunister finns det gott om
Citera
2017-10-04, 16:21
  #10
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tolkbehov: somaliska
Född: 2000-06-06
Adress: Saknas

/Provokatör
Det ante mig att han var bajskörvsfärgad. En sådan respektlöshet för människoliv är relativt vanlig hos bk-färgade. I Somalia är ett liv inte mycket värt har jag fått berättat för mig av en somalier.
Citera
2017-10-04, 18:34
  #11
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Kan börja med att klargöra att jag hatar både svartingar och rödingar, men den här killen är fan lite av en ny idol ändå. Så jävla bossigt att bara ställa sig mitt på en väg och slunga iväg stenar mot snuten. Någon som vet om det är vanligt att man använder sådana slungor? Eller är snubben en pionjär?
Citera
2017-10-04, 18:54
  #12
Medlem
Megatwaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Kan börja med att klargöra att jag hatar både svartingar och rödingar, men den här killen är fan lite av en ny idol ändå. Så jävla bossigt att bara ställa sig mitt på en väg och slunga iväg stenar mot snuten. Någon som vet om det är vanligt att man använder sådana slungor? Eller är snubben en pionjär?


Det är väl säkert ett vanligt vapen bland sandfolket han brukar/ska leva med....

Aldrig sätt det tidigare på några demonstrationer.
polisen kunde lika gärna skjutit honom på plats.

Såg faktiskt honom "live" på Reuters live sändning och lite senare hoppade ju faktiskt civila på honom?

https://youtu.be/IxD5pV6dVs8?t=5m15s
__________________
Senast redigerad av Megatwap 2017-10-04 kl. 18:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback