Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 20:15
  #17785
Medlem
Tjena,,

Söker ett krigsspel på PC där man kör en lång tutorial med massor av tester innan man går ut i krig. om jag inte minns helt fel så hoppar man fallskärm och gör något test på papper. sökt länge men hittar det ej.. kan ni hjälpa mig?

/LKPGmannen
Citera
2017-10-02, 21:18
  #17786
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Halo?
Tyckte alltid Avatar påminde om Halo.
https://www.youtube.com/watch?v=_Hs6TzztzdQ

Annars, vad för slags spel?

Spelet var som avatarfilmen fast innan filmen.
det utspelade sig på en konstig planet, man "klädde ut sig" till en urinvånare och typ stred mot amerikaner.
Citera
2017-10-03, 16:57
  #17787
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av earthunbound
Hallå Flashback!
Har letat hela morgonen efter ett flash spel till PC jag alltid spelade när jag var yngre (typ 8-10 år sedan). Det var ett typ av arena spel som utspelade sig under typ romar eller grek-tiden. Man kunde spela 1v1,2v2,3v3,2v2v2 osv (mot AI). Man kunde köpa och upgradera armor och det fanns olika typer av spjut, svärd, pilbågar, kastvapen etc.
Kommer inte på vad spelet heter och har försökt leta runt på gamla sidor jag använde förr men utan lycka.
Tack på förhand //Earthunbound

Swords and sandals kanske?
Citera
2017-10-04, 15:20
  #17788
Medlem
Nihennas avatar
Söker ett Mario-spel som, mot allas förvånan, släpptes till PC!

Misstänker att det var nån form av fan project. Minns jag rätt använde det samma assets på Mario som i Super Mario World.

Fanns ett demo till det där man kom till Bowser's Castle, men det gick inte att komma vidare om man inte hade det hela spelet.

Vi brukade spela det i skolan slutet av 90-talet, så det är ett gammalt spel vi pratar om och inte något av alla miljoner fanspel som släppts på senare tid.
Citera
2017-10-07, 11:38
  #17789
Medlem
kiingsiizes avatar
Hej!

Jag söker ett asiatiskt spel till ps2 där man spelar som någon slags samuraj och man ska med hjälp av andra samurajer slåss mot miljontals stora spindlar.
Har för mig att ett objective i spelet var att man skulle ha sönder några kristaller?
Det är mycket möjligt att det bara är första delen i spelet som man slåss mot spindlar, tror inte att jag någonsin spelade klart spelet.

//Kiingsiize
Citera
2017-10-07, 11:55
  #17790
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Swords and sandals kanske?
Ah, Bergekramp-spelet! Känner inte igen annat än 1v1 dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Söker ett Mario-spel som, mot allas förvånan, släpptes till PC!

Misstänker att det var nån form av fan project. Minns jag rätt använde det samma assets på Mario som i Super Mario World.

Fanns ett demo till det där man kom till Bowser's Castle, men det gick inte att komma vidare om man inte hade det hela spelet.

Vi brukade spela det i skolan slutet av 90-talet, så det är ett gammalt spel vi pratar om och inte något av alla miljoner fanspel som släppts på senare tid.

En tjejkompis hade något Mario-spel på pc (unheard of vid den tiden) tror det var något flash-aktigt som kaaaaan ha hetat Mario Forever. Jag tyckte redan då att det var superlame, men jag hade ju å andra sidan tillgång till Super Mario World + Allstars till SNES
Bara för att göra det svårt för dig har Mario Forever med åren fått ungefär hundra remakes
Citera
2017-10-07, 14:57
  #17791
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Ah, Bergekramp-spelet! Känner inte igen annat än 1v1 dock.



En tjejkompis hade något Mario-spel på pc (unheard of vid den tiden) tror det var något flash-aktigt som kaaaaan ha hetat Mario Forever. Jag tyckte redan då att det var superlame, men jag hade ju å andra sidan tillgång till Super Mario World + Allstars till SNES
Bara för att göra det svårt för dig har Mario Forever med åren fått ungefär hundra remakes

Mario and Luigi hette det, hittade det till slut. Det är verkligen ett fanproject. Skaparen gjorde det bara för att utbilda sig själv i programmering

Finns på såna sidor med gamla DOS-spel.
Citera
2017-10-18, 15:27
  #17792
Medlem
eddiepeddies avatar
JRPG som utspelar sig under WW2 typ.
Något med Val...nåt nåt tror jag. Släpptes till PS3 enbart om jag minns rätt.
Någon som vet? Är stortorsk på riktigt bra JRPG (och inget kommersiellt skräp).
Posta i Tråden här eller via PM.
Citera
2017-10-18, 15:30
  #17793
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
JRPG som utspelar sig under WW2 typ.
Något med Val...nåt nåt tror jag. Släpptes till PS3 enbart om jag minns rätt.
Någon som vet? Är stortorsk på riktigt bra JRPG (och inget kommersiellt skräp).
Posta i Tråden här eller via PM.

Valkyria Chronicles?

https://en.wikipedia.org/wiki/Valkyria_Chronicles
Citera
2017-10-19, 02:36
  #17794
Medlem
Jag undrar ifall det finns något spel till typ Super Nintendo eller liknande där man kombinerar strategi-, plattform- och RPG-element.

Jag hade tänkt mig upplägget på det här sättet:
en militärbas är på väg att bli attackerad av en massa fiendetrupper som långsamt närmar sig basen på en karta, och den kartan fungerar som en "stage select"-skärm (där truppikonerna såklart symboliserar banor).
Uppgiften är att förgöra alla trupper innan de når fram till ens egen bas, och om en trupp lyckas nå fram till basen så är man tvingad att lira just den banan ända till man har klarat den.
Man kan levla upp sin karaktär genom att besegra fiender, och högre Level gör att man blir allmänt starkare och kan utdela mer skada osv.

Så här långt så är min idé ganska lik spelet "U.N. Squadron" till Super Nintendo, men jag har lagt till en del ytterligare spelmekanik:
innan man väljer en bana så får man börja med att välja ifall man vill "utforska" en stor bana och lösa gåtor, ungefär som i Metroid-spelen (och även här kan man levla upp karaktärerna), eller så kan man välja att klara ett uppdrag i vanlig "scrolling shooter"-stil.

Kort sagt:
jag letar efter ett spel som är ungefär som "U.N. Squadron", men som dessutom tillåter att man kan lira igenom banor som i typ "Metroid" eller "Blaster Master", där man springer runt i stora områden och "löser pussel" och "infiltrerar" olika platser - gärna då också med en del stealth-element här och där á la "Metal Gear" när detta fungerar.
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2017-10-19 kl. 02:41.
Citera
2017-10-22, 00:40
  #17795
Medlem
searchfunctions avatar
Söker titel på spel, tror det är ett något nyare lovecraftian point & click. Det första man märker är att konststilen är väldigt annorlunda, eller hur man nu ska beskriva det. Väldigt lovecratian horror så att säga. 2D sidescrollande tror jag.
Någon som vet vilket jag menar?
Citera
2017-10-22, 19:30
  #17796
Medlem
opdevloerhoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan13371
Jag minns detta spelet, hade varit kul om någon vet vad det heter!

Äventyrarna fyran, pyramidens hemlighet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback