Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 21:17
  #1
Medlem
Citat:
En man stannade bilen på E6 för att fixa något på den. Då kördes han på av flera bilar – och dog.

Ingen av bilarna stannade dock på platsen och polisen är intresserade av vittnesuppgifter.

Även en kvinna ska ha funnits i bilen vid tillfället för olyckan. Bilen som personerna färdades ska vara registrerad i Bulgarien men polisen vet fortfarande inte om mannen och kvinnan är Bulgariska medborgare.

– Vi måste också så småningom prata med den här kvinnan men hon är i chock, säger Stephan Söderholm.

Varför smet alla förare? Smitning är ju ett allvarligt brott.
Kan det bero på att folk inte vågar stanna på motorväg/landsvägar längre pga alla guldförsäljare och andra aggressiva aktiviteter zigenarna sysslar med på våra vägar? Ganska ironiskt i så fall.

http://www.expressen.se/kvallsposten...fter-olycka-1/
Citera
2017-10-03, 21:19
  #2
Medlem
La-Habanas avatar
det finns folk som tycker att zigenare är inte värd att stanna, synd att jag inte var där då hade jag stannat och hjälp om det var möjligt och ring ambulansen fort som kulan
Citera
2017-10-03, 21:26
  #3
Medlem
Mullrets avatar
Märkligt beteende. Är det en olycka så är det bättre att stanna och hjälpa till. Smita ifrån en dödsolycka är mindre lyckat. Straff lär inte utdömas ifall det skedde i mörker och den avlidna rände på vägbanan.
Citera
2017-10-03, 21:26
  #4
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
det finns folk som tycker att zigenare är inte värd att stanna, synd att jag inte var där då hade jag stannat och hjälp om det var möjligt och ring ambulansen fort som kulan

Är man inte skyldig att stanna vid olycka även om man är människohatare?
Citera
2017-10-03, 21:28
  #5
Medlem
Piuss avatar
Folk har lärt sig att bulgariska eller rumänska skyltar = farligt efter alla vägpiratartiklar. Det är piraternas fel att ingen stannade.
Citera
2017-10-03, 21:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Är man inte skyldig att stanna vid olycka även om man är människohatare?

Kanske kan det ses som en förmildrande omständighet om man hänvisar till sin rädsla för vägpirater?
Har de sett att skåpbilen hade bulgariska skyltar så kan de misstänka guldförsäljare etc etc...

Tänk på den äldre herren som råkade köra på några zigenska barn som lekte vid vägen för några månader sedan. Han gjorde inget fel men blev ändå misshandlad av de vuxna.
Citera
2017-10-03, 21:31
  #7
Medlem
Var ju en som blev friad för smitning då det var en mänskligrättighet att inte behöva hjälpa till åt bli dömd eller nått åt det hållet.

Hade nog stannat om jag körde på en ziggis.
Citera
2017-10-03, 21:34
  #8
Medlem
elmhedens avatar
Att de som faktiskt körde på honom inte stannade är ju väldigt märkligt. Nog för att man blir chockad men av alla sex borde ju någon haft sinnena med sig kan man tycka.

Att man däremot inte inblandad i olyckan inte stannar vid en vid vägrenen parkerad bulgarisk bil med en man liggandes till synes skadad på vägen, det ser jag som ett sundhetstecken. Vägpirater är ännu ett fenomen som vi svenskar får vänja oss vid, precis som månggifte, hedersmord, taharrush, bacha bazi samt de gamla godingarna vägglöss och TBC.

Oavsett förarnas beteende och min bitterhet mot nutiden är det synd om offret.
Citera
2017-10-03, 21:37
  #9
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Jag skulle verkligen inte ha stannat. Och varför skulle det vara bättra att stanna och hjälpa till när zigernaren var död? Och varför ta risken att stanna om zigenaren levde? Eller att få vägglöss av den chockade kvinnan i passagerarsätet?

Polisen har väl till och med gått ut offentligt med att man absolut inte skall stanna för "guld"försäljare, utländska "nödställda" i vägkanten, osv?

Edit - Jäpp, det hade de.
Citat:
"Vi har sett att allt fler kriminella personer, som vägpirater, lurar till sig kontanter eller bensin med hjälp av falskt guld utmed vägarna. Det kanske ser ut som om de har fått fel på bilen, men det är ett fult knep för att få dig att stanna. Stanna inte om du är osäker."
http://www.expressen.se/motor/trafik...or-vagpirater/
Citera
2017-10-03, 21:37
  #10
Medlem
Paijters avatar
Bild
Citera
2017-10-03, 21:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Polisen har väl till och med gått ut offentligt med att man absolut inte skall stanna för "guld"försäljare, utländska "nödställda" i vägkanten, osv?

Edit - Jäpp, det hade de.

http://www.expressen.se/motor/trafik...or-vagpirater/

Ja.
Citat:
Polisen varnar för bedragare längs vägkanten.

Personer ser ut att vara i nöd – men riskerar att råna dig.

– Vår uppmaning är att man inte ska stanna, förklarar Tommy Lindh, pressinformatör vid Värmlandspolisen.

http://www.aftonbladet.se/bil/article20487520.ab
Citera
2017-10-03, 21:41
  #12
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Är man inte skyldig att stanna vid olycka även om man är människohatare?

vi alla har fria viljan och medvetande så du behöver inte fråga mig om man ska stanna fråga dig själv det eller kanske du som dem som körde är så låga att ni orkar inte ens tänka;

vilken lathet alltså
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback