Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 22:10
  #37
Medlem
L-illuminatos avatar
Vill skriva mitt långa inlägg om AIK. Men måste fila på det så att varken jag eller källor tar skada. Så det får komma senare hade helst sett att många andra med insyn i AIK utala sig så att vad jag säger snarare bekräftas än att jag blir först med all skit.

Först av allt vill jag börja med en disclaimer på: Don Björn Wesström

Jag tror inte Björn Wesström på något sätt blåst AIK och skimmat för sig själv. Tror han sitter på det han ser som sitt drömuppdrag och är både ödmjuk och hedrad. Tror också att 2010 fick honom att inse sina begränsingar och hur faktiskt lyckligt lottad han är.
. Jag tror helt enkelt bara att han har stirrat sig lite blind på personer som Pinto Da Costa i Porto och trott kan Porto så kan AIK. Därför har AIK valt att jobba med dessa mörka krafter i tron att man kan tämja dessa för att på sikt manipulera de till sin och klubbens vinning. Nu handlar det dock inte om att man har lite skit under fingrarna utan skiten är upp till knäna. Frågan för AIK är dock om BW på sikt är tillräkligt prestigelös att han kommer acceptera att göra den ultimata uppoffringen och kasta sin prestige och legacy (eftermäle). För att ädelt falla på svärdet för att rädda klubben den dagen allt svämmar över....
Citera
2017-10-02, 22:23
  #38
Medlem
Wesström och Etuhu ska tydligen vara vänner privat och har t.o.m. åkt på semester tillsammans till Dubai! Detta läste jag på Gnagarforum i vintras, långt innan matchfixningsskandalen inträffade.
Citera
2017-10-02, 22:43
  #39
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
vad fan tjänade nochi på att vara så jävla vidrig mot reportern?

Bra fråga...Men han är ju gammal vän till Zlatan. Och är man kompis med Sveriges framgångsrikaste och inflytelserikaste fotbollspelare så kan man göra vad fan man vill.

Undrar hur många smutsiga människor Zlatan är i kontakt med.. Men staty ska han ha!
Citera
2017-10-02, 22:51
  #40
Medlem
jannesvansloss avatar
Undrar verkligen hur pengarna fördelades i Isakaffären. Hur mycket fick var och en?
Samt det är något jävligt lurt med aik. Gothia cup spelarna visst direkt att de inte fick spoila vilken agent de har, samma sak med Isak. Vad är grejen? Varför så tysta kring det? Tror vi bara har fått se toppen av isberget.
Citera
2017-10-03, 00:32
  #41
Medlem
321js avatar
Kan en hundraprocentigt ärlig agent överleva i dagens fotboll?
Citera
2017-10-03, 00:41
  #42
Medlem
Ärlig och ärlig... det är mer fulspel. Har hört att inom sverige så är väll Patrik Mörk men den mest pålitligaste iallafall...
Citera
2017-10-03, 06:24
  #43
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23strawberry
Varför drar fotbollen till sig så smutsiga människor?
Stora pengar och det handlar mycket om kontakter och inte utbildning precis. Sen är det många som älskar fotboll och vill kombinera sitt stora intresse med snabba pengar och som inte drar sig för att fiffla lite

Jävlar vad kul det var när svff-killen inte kunde svara på frågan om varför de hade gjort regeländringen Aldrig hört en person som förmodligen är mwdiatränad stamma såpass mycket

Edit: Lite ot, men lite roligt att polisen som utredde aik-gbg fusket hette Gårdare i efternamn vi som håller på DIF själva skulle aldrig använda det ordet, men ändå lite roligt
__________________
Senast redigerad av FiffelMona 2017-10-03 kl. 06:32.
Citera
2017-10-03, 07:21
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Bra fråga...Men han är ju gammal vän till Zlatan. Och är man kompis med Sveriges framgångsrikaste och inflytelserikaste fotbollspelare så kan man göra vad fan man vill.

Undrar hur många smutsiga människor Zlatan är i kontakt med.. Men staty ska han ha!

...jäpp, och hyllas av etablissemanget skall han fast han sannolikt gjort allt för att undkomma svensk skatt i alla år. på samma sätt som man öser skattepengar över fotboll i sverige på olika nivåer, men när vinster genereras så bolagiseras föreningar snabbt och/eller ev vinster/intäkter hittar privata fickor blixtsnabbt. där står skatte- och biljettbetalande svensson och bara fortsätter betala. hyckleri och bedrägeri, jäpp
Citera
2017-10-03, 07:25
  #45
Medlem
kaktjuvens avatar
Vilka är de andra inom syndikatet?
Agenten och matchfixaren vet vi men denna sk Micke mfl?
Citera
2017-10-03, 08:40
  #46
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Jävlar vad kul det var när svff-killen inte kunde svara på frågan om varför de hade gjort regeländringen Aldrig hört en person som förmodligen är mwdiatränad stamma såpass mycket

Bland de mest underliga intervjuerna jag har sett. Samtidigt sitter han och flinar mellan stammandet, som om han vet att intervjun håller på att gå åt skogen. Mycket skumt.
Citera
2017-10-03, 08:54
  #47
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Kan en hundraprocentigt ärlig agent överleva i dagens fotboll?

Det beror på vad du menar med att överleva... Men det går särkskilt om den nu 100% ärliga agenten jobbar med mindre ärliga finansiella rådgivare som kan istället göra skitjobbet när det kommer till att komma runt skatter.

Citat:
Ursprungligen postat av Johansh
Ärlig och ärlig... det är mer fulspel. Har hört att inom sverige så är väll Patrik Mörk men den mest pålitligaste iallafall...

Ja Mörk har bara gjort och fortsätter göra både det som NH gör och som Strands gör i snart 30år. Han har säkert rent mjöl i påsen... Du har ett inlägg medlem sedan 2010 verkar lite suspekt.....

Roger Ljung, Englund och Stefan Pettersson är alla exempel på agenter som har jobbat mindre i gråzoner än Mörk.
Citera
2017-10-03, 08:57
  #48
Medlem
321js avatar
Vilka krav ska förbundet ställa på de som ska få licens?

Hur kommer de personer som är agenter idag reagera på beskedet att de inte får någon licens?

Blir den licensierade agenten bara så att säga "en ren målvakt" för andra intressenter?

Om jag vore en "fulagent" idag som inte får någon licens nästa år så är det väl inte otänkbart att "kontrakt" kommer att skrivas om att vissa intäkter ska fortsätta att rulla in.....annars så kommer inte jultomten komma med några mjuka julklappar.
__________________
Senast redigerad av 321j 2017-10-03 kl. 09:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback