Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 02:38
  #1273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
är man inte intresserad av möjligheten att spela någon annanstans än i TV-soffan (eller kontorsstolen), så ser jag ingen anledning till att köpa multiplat spel till Switch. De kommer ju alltid vara grafiskt sämre. För vissa (t.ex. mig) kan det dock vara en en uppoffring jag är villig att ta, för att kunna spela på andra platser. Vilket jag gör skapligt regelbundet.

Vilket gör att just Nintendos bärbara Switch blir en hit. Nintendo har haft stora problem att slå genom med att få folk att vilja spela multiplat spel på sina tidigare konsoler. Detta tycks bli en vändning då jag hört många intressera sig av att Doom och Wolfenstein kommer. Troligtvis får vi nog även se nya Assassins creed på Switch (mina personliga gissningar).
Hoppas dock på ett Doom 3 bfg edition släpp med både Doom1-2 och 3 till Switch som jag kan lira på mitt nattjobb. Trots att jag kört dem tidigare så är det ju gött att ha med sig.
Citera
2017-09-26, 01:25
  #1274
Medlem
Elementarts avatar
Elgiganten har en kampanj som bara gäller imorgon (tisdag från 10:00 till 20:00) och kommer sälja Nintendo Switch för 2890 kronor.
Citera
2017-09-26, 22:50
  #1275
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Elgiganten har en kampanj som bara gäller imorgon (tisdag från 10:00 till 20:00) och kommer sälja Nintendo Switch för 2890 kronor.

Köpte min Switch igår på just Elgiganten som tur var för fick igen mellanskillnaden på 500 kr idag.
Citera
2017-10-02, 17:11
  #1276
Medlem
Haldins avatar
Behöver man sådana där leksaksfigurer för att kunna göra allt i spelen? Metroid Samus Returns till 3DS krävde det.
Citera
2017-10-02, 22:42
  #1277
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Behöver man sådana där leksaksfigurer för att kunna göra allt i spelen? Metroid Samus Returns till 3DS krävde det.

Nej, de brukar oftast bara ge olika typer av små bonusföremål i spelen. Enligt den här sidan (klicka på rubriken "Switch") så är det bara tre spel för tillfället som har stöd för Amiibo till att börja med - Zelda, Mario Kart 8 och Splatoon 2. Som framgår på sidan är det inte några viktiga saker som tillkommer av att man använder en Amiibo i något av de spelen.
Citera
2017-10-02, 23:03
  #1278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Nej, de brukar oftast bara ge olika typer av små bonusföremål i spelen. Enligt den här sidan (klicka på rubriken "Switch") så är det bara tre spel för tillfället som har stöd för Amiibo till att börja med - Zelda, Mario Kart 8 och Splatoon 2. Som framgår på sidan är det inte några viktiga saker som tillkommer av att man använder en Amiibo i något av de spelen.

Mario+Rabbids stödjer också amiibo, nya Mario kommer också göra det.

Var inne på webhallen och kollade, de har alltid legat 50+ av konsoller på lagret men ny började alla varianter sina och var inte särskilt många kvar av några. Börjar folk köpa på sig och göra sig redo för Mario?
Citera
2017-10-02, 23:49
  #1279
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Nej, de brukar oftast bara ge olika typer av små bonusföremål i spelen. Enligt den här sidan (klicka på rubriken "Switch") så är det bara tre spel för tillfället som har stöd för Amiibo till att börja med - Zelda, Mario Kart 8 och Splatoon 2. Som framgår på sidan är det inte några viktiga saker som tillkommer av att man använder en Amiibo i något av de spelen.

Det är ju en hel companion (Wolf Link) enligt den sajten. Kanske är det bara en kort stund, men det innebär ju att man aldrig får se Wolf Link ifall man inte har rätt leksak.
Citera
2017-10-03, 09:55
  #1280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Det är ju en hel companion (Wolf Link) enligt den sajten. Kanske är det bara en kort stund, men det innebär ju att man aldrig får se Wolf Link ifall man inte har rätt leksak.

Stämmer, men ingenting som behövs för att göra spelet bättre. Jag har amiibon men använder den inte alls. Däremot så finns det andra amiibos till Zelda som gör att du får rustningar som inte går att gå genom spelet. Dock ingenting som är bättre än det som finns, så har du spelat ett tag så kommer du använda de som finns i spelet framför de du får i amiibos. De andra är mer att samla då det är rustningar/kläder från gamla spel.
Citera
2017-10-04, 10:57
  #1281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vilket gör att just Nintendos bärbara Switch blir en hit. Nintendo har haft stora problem att slå genom med att få folk att vilja spela multiplat spel på sina tidigare konsoler. Detta tycks bli en vändning då jag hört många intressera sig av att Doom och Wolfenstein kommer. Troligtvis får vi nog även se nya Assassins creed på Switch (mina personliga gissningar).
Hoppas dock på ett Doom 3 bfg edition släpp med både Doom1-2 och 3 till Switch som jag kan lira på mitt nattjobb. Trots att jag kört dem tidigare så är det ju gött att ha med sig.

Absolut! Mitt första multiplat spel jag kommer köpa, blir Sine Mora nu när det kommer. Har det redan på PS3, men sköt att kunna ha det med sig och köra på vägen till skolan/jobbet t.ex samt i sängen. Inte alltid jag hittar "tid" för att sätta mig och spela framför TV'n.

Enligt mig är det dock inte bara det faktum att den är bärbar som gör att den blir en hit - det är det att när man inte vill spela bärbart är det bara att sätta den i dockan. Och för egen del, plocka upp pro controllern. Nintendo har träffat helt rätt här enligt mig. Och till skillnad från om de, som många önskade, hade satsat på en kraftfull enkel stationär, så finns det här skäl för andra än enbart de Nintendo-exklusiva titlarna att köpa en Switch. Tror Switch hade sålt synnerligen mediokert om det var ännu en stationär konsol i mängden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombastium
Var inne på webhallen och kollade, de har alltid legat 50+ av konsoller på lagret men ny började alla varianter sina och var inte särskilt många kvar av några. Börjar folk köpa på sig och göra sig redo för Mario?

Tror det. Skulle förvåna mig om Switch inte säljer som smör denna vintern.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2017-10-04 kl. 11:05.
Citera
2017-10-04, 18:46
  #1282
Medlem
Ceits avatar
Jag funderar på att köpa Super Mario bundlen, är det värt det? Jag bryr mig inte det minsta om färgen på kontrollerna så att de är röda är obetydligt. I USA versionen stod det att ett case ingick, när jag läste på en svensk sida stod det dock ej något om case i innehållet av lådan. Det är ju mer värt att köpa switch + spel separat annars om man inte får något extra i bundlen?
Citera
2017-10-11, 22:52
  #1283
Medlem
godBrotherXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceit
Jag funderar på att köpa Super Mario bundlen, är det värt det? Jag bryr mig inte det minsta om färgen på kontrollerna så att de är röda är obetydligt. I USA versionen stod det att ett case ingick, när jag läste på en svensk sida stod det dock ej något om case i innehållet av lådan. Det är ju mer värt att köpa switch + spel separat annars om man inte får något extra i bundlen?

Tycker personligen inte om färgen, den svarta ser bättre ut och är lite mer diskret. Dessutom så får du inte den fysiska versionen av spelet utan en nedladdningskod, vilket är lite tråkigt om man tycker om att samla sina spel.
Citera
2017-10-11, 23:51
  #1284
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceit
Jag funderar på att köpa Super Mario bundlen, är det värt det? Jag bryr mig inte det minsta om färgen på kontrollerna så att de är röda är obetydligt. I USA versionen stod det att ett case ingick, när jag läste på en svensk sida stod det dock ej något om case i innehållet av lådan. Det är ju mer värt att köpa switch + spel separat annars om man inte får något extra i bundlen?

Jag tycker också att det är mer värt o köpa konsolen + den fysiska utgåvan av Mario. Om du väntar lite så kommer det säkert komma några erbjudanden när Mario Odessy släpps. CDON har detta erbjudande just nu: "Köp en Nintendo Switch för 2990:- när du bokar Super Mario Odyssey. Paketpriset med konsolen och spelet blir totalt 3589 kr." Men det är ett begränsat utbud för detta erbjudande. Men jag tror också att det kan dyka upp bättre erbjudanden, kanske under Black Friday om man har tur.
__________________
Senast redigerad av Elementart 2017-10-11 kl. 23:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback