Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 19:28
  #4585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Finns en ny MAG box som är ute:

https://satvision.se/mag-410-ip-tv-4...r-android.html

Undrar hur bra den är ...

yes jag har den, men du mpste köra kodi eller nått annat... har haft probs med o ladda ner appar från google play store med, annars klockren box.
2017-10-02, 20:31
  #4586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Viasat Motor är i HD lade jag märke till igår, så de kanske fortsätter "uppgraderingen" under hösten får man hoppas.

Ingen HD på min Viasat Motor?? Listan uppdateras väl varje gång man startar appen eller vad man nu spelar upp med? Så listan alltid är uppdaterad med aktuella kanaler? Eller har jag otur när jag tänker nu?
2017-10-02, 20:31
  #4587
Medlem
Har också funderat lite på dedikerad IP med TorGuard men i mitt fall så använder jag en AppleTV och den har ju ingen egen VPN klient. Läste dock nåt på TorGuards hemsida om att det ska tydligen gå ändå, antingen genom att köra deras VPN klient på routern och sen styra alla trafik från AppleTV via VPN. Det skulle även finnas nåt alternativ där man kunde installera nåt på datorn som sen kopplar till ATVn.

Är det nån här som testat att köra dedikerad IP till AppleTV och hur funkar det i så fall? Knepig installation?
2017-10-02, 20:41
  #4588
Medlem
Någon som vet om det finns någon som kan återställa en mag 254? Leverantören har lagt in någon spärr så att man kan inte uppdatera den, ock det finns ingen server märke att klicka på
2017-10-02, 20:56
  #4589
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Ingen HD på min Viasat Motor?? Listan uppdateras väl varje gång man startar appen eller vad man nu spelar upp med? Så listan alltid är uppdaterad med aktuella kanaler? Eller har jag otur när jag tänker nu?

Det beror väl på vad man använder kanske. Jag kör med Kodi och Simple IPTV client.
2017-10-02, 22:11
  #4590
Medlem
Som sagt Torguard funkar klockrent för mig, fick dessutom 50% off. Dom har outstanding support svarar direkt på mail ochlivechat från hemsidan, kör torguard på mobilen, android boxen o datornnu funkar väldigt bra..Rekomenderas.
2017-10-02, 22:12
  #4591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spadesdeals
Som sagt Torguard funkar klockrent för mig, fick dessutom 50% off. Dom har outstanding support svarar direkt på mail ochlivechat från hemsidan, kör torguard på mobilen, android boxen o datornnu funkar väldigt bra..Rekomenderas.
Kostar det per år då?
2017-10-04, 00:14
  #4592
Medlem
https://torguard.net/cart.php?a=confproduct&i=0
2017-10-04, 11:35
  #4593
Medlem
Jag har lite svårt att förstå varför man kör VPN det är tusentals och åter tusentals som tittar på IPTV och det finns vad jag förstår inget rättsfall där någon blivit dömd för att titta på TV. Tidigare var det ju så att det var helt lagligt att titta så länge man inte dekrypterade inkommande signal . Man dekrypterar ju ingen signal utan man tittar på den som den kommer in. Nu har en skärpning skett tydligen men vad den riktigt innebär vet jag inte men det är säkerligen en mycket tandlös lag som finns där men aldrig kommer att användas. Det kommer säkert att fungera som vid fildelning alla fildelar men bara de största aktörerna som gör 1000 tals filmer tillgängliga som eventuellt åker dit. Att titta på IPTV kommer alltid att vara acceptabelt men de som säljer abonnemang inom Sverige får kanske se upp. De kommer då naturligtvis driva sina verksamheter från länder där allt är lagligt. Det är ju lätt idag du kan driva ett bolag i Ryssland som sköts från vardagsrums soffan i Sverige. All försäljning av exempelvis IPTV abonnemang omfattas ju då av rysk lagstiftning och inte svensk. Teknikutvecklingen är fantastisk och staterna får allt svårare att köra sina förbuds grejer och djävlas med vanligt folk.
2017-10-04, 12:08
  #4594
Medlem
Kanske inte så stor risk att åka dit men det kan bli som i England t.ex. där dom börjar blockera IP adresser som sänder Premier League och då måste VPN användas för att komma åt strömmarna helt enkelt.
Blockering är nåt som ISP's där är tvungna att göra enligt lag.
Vi har ju redan domen mot Bredbandsbolaget som är tvungen att blockera Pirate Bay och Swefilmer bla. även om nu senaste sidan hann stänga ner innan domen föll.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-04 kl. 12:11.
2017-10-04, 12:18
  #4595
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Finns en ny MAG box som är ute:

https://satvision.se/mag-410-ip-tv-4...r-android.html

Undrar hur bra den är ...
Funderar på och köpa den.
2017-10-04, 18:03
  #4596
Medlem
Frejrs avatar
Är det nån som vet vad som hänt med Boyette ÅF för rapid? skulle förnya min sub så jag mailade för några dagar sen men har inte fått svar och nu kollade jag deras forum och där har han inte varit aktiv sen 21/8

Har ni nån annan ÅF att rekommendera?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback