Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 16:03
  #505
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det var kul att se Folger pressa Marquez större delen av racet. Överlag ett bra race med rätt många omkastningar och både uppkörningar och förare som föll som stenar genom fältet.

Folgers körning var behållningen av detta race.

Blir också väldigt förbryllad över kräftgångarna i racet. Lorenzo tänker jag på i första hand.
Jag har ju haft ett uppehåll i c:a sex säsonger från racing av det är slaget och jag förstår att en hel del av min förundring finns att hämta från de säsongerna.

Däckproblemen slog bredare tidigare om vi tar 10-talet som ex.
När ledaren började få taskigt gummi så fick de flesta i fältet det ungefär samtidigt.

Intressant i går var Vinales som gnetade sig upp till en för förhållandena fin 4:e plats. Att hans val av att gå ut på den hårdaste pucken bak gav frukt.

Nu får teamen använda sina små grå för att hitta vägar som leder till att just deras förare ska få så bra förutsättningar som möjligt när cirkusen drar igång igen.

Personligen skulle jag vilja se Stoner hoppas in som ett Wild card för Ducati i något av resterande lopp.
Kanske hade han redan igår haft en liten liten chans att haka på Hondorna och Folgers.
Citera
2017-08-06, 14:38
  #506
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Ser ut att bli dubbelt Repsolhonda i dag.

Kampen mellan Rossi och Marquez uteblev ju i.o.m. att Marquez bytte hoj 2 varv innan Rossi.
(för er som inte såg racet -vid wet race får man byta från regndäck till slicks och det innebär i moto Gp att man byter till sin andra hoj med slicks på).
Citera
2017-08-27, 16:25
  #507
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Silverstone, kungaklassen drar igång snart. Undrar om Vinales kan komma upp i den klass han började denna säsong med. Hoppas! Kul om Rossi också kan blanda sig i.
Citera
2017-08-27, 17:09
  #508
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Dovi ni då, kan Vinales hjälpa Rossi att komma tillbaka m 2 varv kvar?

edit;Bra race!
Citera
2017-08-31, 23:12
  #509
Medlem
king.juliens avatar
Rossi har blivit skadad i en cross/enduro olycka. Ryktas om ett brutet skenben. Oerhört tråkigt om han missar race nu med det här tighta mästerskapet
Citera
2017-09-01, 07:55
  #510
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king.julien
Rossi har blivit skadad i en cross/enduro olycka. Ryktas om ett brutet skenben. Oerhört tråkigt om han missar race nu med det här tighta mästerskapet
Japp, bekräftat nu att han åkt på två frakturer:
Citat:
Ursprungligen postat av Autosport.com
In a statement, Rossi's Yamaha team said: "Following an enduro training accident on Thursday, August 31st, Movistar Yamaha MotoGP star Valentino Rossi was diagnosed with displaced fractures of the tibia and fibula of his right leg.
Källa: https://www.autosport.com/motogp/new...otocross-crash

Väldigt tråkigt, inte minst för mästerskapet, men å andra sidan är jag glad att han inte råkade ut för någon värre skada.
Citera
2017-09-23, 17:09
  #511
Medlem
king.juliens avatar
Rossi kvalar in på 3e plats 23 dagar efter sitt benbrott. Rätt så imponerande av Doktorn. Blir intressant imorgon att se hur länge han orkar hänga med i racetempo.
Citera
2017-10-02, 16:48
  #512
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
En sak tagen halvt som halvt ur luften men hur många tror att Casey Stoner någon gång kommer åter till Moto GP?
Född 85 så han är 33 år nästa säsong. Skulle vara spännande att se hur det skulle gå.
Citera
2017-10-03, 11:56
  #513
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
En sak tagen halvt som halvt ur luften men hur många tror att Casey Stoner någon gång kommer åter till Moto GP?
Född 85 så han är 33 år nästa säsong. Skulle vara spännande att se hur det skulle gå.
Känns som det spekulerats om det av och till ett par år nu, speciellt sen han deltagit i ett par tester. Jag tror dock inte det kommer bli aktuellt - hade han själv verkligen velat hade det nog redan blivit av.


För övrigt bröt Jack Miller benet i en träningskrasch i fredags:
Citat:
Marc VDS Honda MotoGP rider Jack Miller will miss next weekend's Japanese Grand Prix at Motegi after breaking his leg in a training incident.

Miller sustained a fractured right tibia when he put his foot down to prevent what a Marc VDS statement described as "a slow speed front-end crash" while riding a trials bike in Andorra last Friday.
Källa: https://www.autosport.com/motogp/new...eg-in-training
Citera
2017-10-11, 11:39
  #514
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
En sak tagen halvt som halvt ur luften men hur många tror att Casey Stoner någon gång kommer åter till Moto GP?
Född 85 så han är 33 år nästa säsong. Skulle vara spännande att se hur det skulle gå.
Tror inte på en full säsong för Casey dock, några enstaka race kanske. Farten finns där fortfarande verkar det som. Senast jag var i Spanien bodde vi på ett litet familjepensionat med gemensam middag för alla gäster och där bodde en datatekniker som jobbade för ett av moto3 stallen och han sa att Casey bara var två tre tiondelar efter de bästa i fart, inte illa!
Citera
2018-03-15, 11:10
  #515
Medlem
BootyLuvs avatar
En liten påminnelse bara om att 2018 års säsong inleds imorgon fredag från Qatar med två första träningspassen. Loppet körs på söndag kl 16:30 och sänds på Viasat Motor.

Vad tror ni inför årets säsong? Jag förväntar mig att Dovizioso och Marquez återigen kommer vara de starkaste i år, samtidigt som jag håller tummarna för att Rossi lyckas knipa några fina resultat. Hoppas även Zarco kniper sin första seger.

Lorenzo och Vinales tror jag kommer vara de största besvikelserna, baserat på förväntningarna.
Citera
2018-03-15, 19:21
  #516
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
En liten påminnelse bara om att 2018 års säsong inleds imorgon fredag från Qatar med två första träningspassen. Loppet körs på söndag kl 16:30 och sänds på Viasat Motor.

Vad tror ni inför årets säsong? Jag förväntar mig att Dovizioso och Marquez återigen kommer vara de starkaste i år, samtidigt som jag håller tummarna för att Rossi lyckas knipa några fina resultat. Hoppas även Zarco kniper sin första seger.

Lorenzo och Vinales tror jag kommer vara de största besvikelserna, baserat på förväntningarna.

Ska bli intressant vad Morbidelli kan göra i den stora klassen.

KTM -kommer de att komma något närmre?

Folger tar ett break p.g.a. hälsoskäl.

Marquez lär få ett gäng vilda Ducatis att tampas med. Har Yamaha ordning på grejjorn -aero, framgaffel et.c. lär Mr Valentino Rossi vara het. Hoppas han kommer top 3 nu på söndag.

Tiderna på Viaplay racedag söndag
moto3 13.45''''
moto2 15.00''''
motoGP 16.30''''
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback