Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-30, 11:22
  #949
Medlem
Rättegångspodden tar nu upp detta fall i två avsnitt.
Citera
2017-09-30, 11:50
  #950
Medlem
Fick ingen av brudarna något straff för att ha undanhållit information om vem som faktiskt mördat killen!???
Citera
2017-09-30, 15:32
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Fick ingen av brudarna något straff för att ha undanhållit information om vem som faktiskt mördat killen!???

Eftersom tjejerna som skyddat GM faktiskt varit brottsoffer och han "gett dem hämd" så finns det en viss förståelse för att de agerat som de gjort.

Sen verkar ju inte ha mått bra av att hållt tyst och deras låga ålder tillsammans med att de vittnat mot GM får nog anses vara tillräckligt.

Jag tror inte direkt på lynchningsrättvisa men om man redan har dömts för misshandel, våldtagit sin flickvän på en skoltoalett och utpressat inte bara en utan två mindreåriga tjejer att skicka nakenbilder. Då är man ju inte direkt "ett oskyldigt litet offer som kräver gråt ochmedömkan". Visst. ingen förtjänar att bli mördad men hade samhället sett till att skydda omgivningen från denna person kanske både han och de övriga levt och mått bättre.
__________________
Senast redigerad av Appendix 2017-09-30 kl. 15:34.
Citera
2017-10-01, 00:39
  #952
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Eftersom tjejerna som skyddat GM faktiskt varit brottsoffer och han "gett dem hämd" så finns det en viss förståelse för att de agerat som de gjort.

Sen verkar ju inte ha mått bra av att hållt tyst och deras låga ålder tillsammans med att de vittnat mot GM får nog anses vara tillräckligt.

Jag tror inte direkt på lynchningsrättvisa men om man redan har dömts för misshandel, våldtagit sin flickvän på en skoltoalett och utpressat inte bara en utan två mindreåriga tjejer att skicka nakenbilder. Då är man ju inte direkt "ett oskyldigt litet offer som kräver gråt ochmedömkan". Visst. ingen förtjänar att bli mördad men hade samhället sett till att skydda omgivningen från denna person kanske både han och de övriga levt och mått bättre.

Nu var det ett tag sedan jag läste fup men det ringde en klocka när du beskrev det påstådda motivet som konstaterat faktum. Jag och andra medlemmar ifrågasatte detta motiv och ännu har inget bevis lagts fram som styrker att AE verkligen begått brotten som gm och hans lögnaktiga närstående påstår. Kommer ihåg bilden/bilderna där mördaren och hans flickvän sitter och sörjer vid graven, även hon fullt medveten om vad som hänt. Om någon har några bevis så kan han/hon lägga ut dessa här i tråden.
Citera
2017-10-02, 16:05
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Nu var det ett tag sedan jag läste fup men det ringde en klocka när du beskrev det påstådda motivet som konstaterat faktum. Jag och andra medlemmar ifrågasatte detta motiv och ännu har inget bevis lagts fram som styrker att AE verkligen begått brotten som gm och hans lögnaktiga närstående påstår. Kommer ihåg bilden/bilderna där mördaren och hans flickvän sitter och sörjer vid graven, även hon fullt medveten om vad som hänt. Om någon har några bevis så kan han/hon lägga ut dessa här i tråden.

Här håller jag med, finns inget i FUPén som talar för att det är annat än en efterhandskonstruktion. Dessa uppgifter dyker inte upp i något av förhören innan systern angivit RJ och dom är otaliga. Och för er som rider in till försvar för RJ + dito släkt kan jag bara påtala att jag enbart baserat mina uppgifter från vad som går att utläsa i FUP och dom är offentliga för alla att läsa och ger ju inte direkt en helylle bild om vare sig GM eller hans närhet. Snarare visar E och P´s diametralt motsatta uppgifter från inledande förhör till de avslutande när RJ gett sitt medgivande att det snarare hela tiden handlat om obstruering och vilseledning. Det mest karakteristiska må ändå vara smskonversationen i FUPén på sida 172-173med betoning på det som avhandlas 13 maj "Men nu på torsdag har dom säkert redan fått fram att det va jag" och svaret "nej skriv inget sånt på sms!!!!!!".

Om man inte vill att personer skall döma en är det dumt att göra handlingar som resulterar i offentliga FUPár. Ett tips från coachen bara.
__________________
Senast redigerad av malmi 2017-10-02 kl. 16:08.
Citera
2017-10-02, 17:37
  #954
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Här håller jag med, finns inget i FUPén som talar för att det är annat än en efterhandskonstruktion. Dessa uppgifter dyker inte upp i något av förhören innan systern angivit RJ och dom är otaliga. Och för er som rider in till försvar för RJ + dito släkt kan jag bara påtala att jag enbart baserat mina uppgifter från vad som går att utläsa i FUP och dom är offentliga för alla att läsa och ger ju inte direkt en helylle bild om vare sig GM eller hans närhet. Snarare visar E och P´s diametralt motsatta uppgifter från inledande förhör till de avslutande när RJ gett sitt medgivande att det snarare hela tiden handlat om obstruering och vilseledning. Det mest karakteristiska må ändå vara smskonversationen i FUPén på sida 172-173med betoning på det som avhandlas 13 maj "Men nu på torsdag har dom säkert redan fått fram att det va jag" och svaret "nej skriv inget sånt på sms!!!!!!".

Om man inte vill att personer skall döma en är det dumt att göra handlingar som resulterar i offentliga FUPár. Ett tips från coachen bara.

Varför skulle det vara en konstruktion. Tycker det motivet låter tänkbart. Att det varit vilseledningar i början är ju inte alls märkligt eftersom R inte velat att polisen ska veta att han hade motiv.

A var ju dömd för att ha spöat en tjej ganska ordentligt. Att han skulle kunnat tvinga till sig sex och nakenbilder låter inte otroligt med det i åtanke. Varför skulle R velat döda Albin annars? De var ju bra vänner, det påstådda motivet låter därför som något som skulle kunnat få R och vända sig emot honom.

Jag tycker dock det är intressant om fler var med på det. En av R:s kompisar saknar alibi, en annan som satt anhållen för detta hade också varit del i ryktesspridningen efteråt att det var blattar som gjort det. Polisen verkar också tro att fler var med.

Jag tror att det fanns flera motiv helt enkelt och några gick samman och dödade A. R slutade skydda honom efter våldtäktsgrejen och gick emot honom istället.
Citera
2017-10-02, 23:19
  #955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Varför skulle det vara en konstruktion. Tycker det motivet låter tänkbart. Att det varit vilseledningar i början är ju inte alls märkligt eftersom R inte velat att polisen ska veta att han hade motiv.

A var ju dömd för att ha spöat en tjej ganska ordentligt. Att han skulle kunnat tvinga till sig sex och nakenbilder låter inte otroligt med det i åtanke. Varför skulle R velat döda Albin annars? De var ju bra vänner, det påstådda motivet låter därför som något som skulle kunnat få R och vända sig emot honom.

Jag tycker dock det är intressant om fler var med på det. En av R:s kompisar saknar alibi, en annan som satt anhållen för detta hade också varit del i ryktesspridningen efteråt att det var blattar som gjort det. Polisen verkar också tro att fler var med.

Jag tror att det fanns flera motiv helt enkelt och några gick samman och dödade A. R slutade skydda honom efter våldtäktsgrejen och gick emot honom istället.

Min slutsats bygger på den enkla härledningen att den som obstruerat och ändrat sin historia om och om igen(här syftar jag ju aningen på RJ men mest på den sammes "ex") med största sannolikhet ej heller denna gång talar sanning. Dennes slutgiltiga version dyker ju som sagt först upp efter att RJ gör medgivande. Innan dess har det vart svartmuskiga män och gud vet vad denna/dessa velat slå i polisen att det skulle vara utöver diverse andra personer i staden även fast hon och han från dag ett vetat genom förstahandsuppgifter att så inte är fallet.

Om jag varit någon av alla dessa personer som pekas ut av detta "xét" eller RJ (utpekanden som i sådana fall för övrigt framgår av den offentliga FUPén) så hade jag stämt skiten ur sagda personer (när det nu visat sig att RJ va ansvarig) i civilrättsligt mål. Det faktum att det avsaknas sådana stämningar är dock det enda som i min mening talar för att det kanske ändå kan vara mer folk inblandade. Något som jag dock ser som mindre troligt än simpel svartsjuka från RJ´s sida som även faller väl in med dennes sms-konversation i närhet till hans gärning och att avsaknaden av stämningar helt enkelt beror på att de nämnda nöjer sig med att RJ fällts.

Och som sagt ej heller har RJ "xét" eller systern framfört detta en enda gång ej heller ens hintat om dessa skäll under alla dessa förhör innan RJ medgivit skuld jan/feb 2017. Snarare tvärtom så har han lyfts fram som det motsatta av de som efter detta anklagar en avliden som förklarligt ej kan bemötta detta. Men men jag kan ha fel e dock det som jag tagit med mig från en snabb genomgång av förhören kronologiskt i FUPén..

*även informationen att de två skulle ha gjort slut verkar ju vara en sanning med modifikation enligt vad som vaskats fram i tråden därav "xét"
__________________
Senast redigerad av malmi 2017-10-02 kl. 23:31.
Citera
2017-10-21, 11:54
  #956
Medlem
Lyssnat på rättegångspodden och förstår varför GM agerat som han gjort. Svårt känna sympati för BO som begick våldtäkt och trakasserade sin omgivning. Hade någon utpressat och hotat lägga ut nakenbilder på min syster hade jag också velat slå ihjäl personen. Beter man sig så illa som BO gjorde måste man räkna med allvarliga konsekvenser.

Jag påstår inte att GM har rätt att ta någons liv och jag känner medlidande för BOs familj men jag kan förstå varför GM agerat som han gjort om det som kommit fram är sant även om det optimala så klart hade varit att gå till polisen för att anmäla i första hand. Men å andra sidan vet nog de flesta i dag hur meningslöst det är att gå till polisen.
Citera
2017-12-27, 23:57
  #957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
Lyssnat på rättegångspodden och förstår varför GM agerat som han gjort. Svårt känna sympati för BO som begick våldtäkt och trakasserade sin omgivning. Hade någon utpressat och hotat lägga ut nakenbilder på min syster hade jag också velat slå ihjäl personen. Beter man sig så illa som BO gjorde måste man räkna med allvarliga konsekvenser.

Jag påstår inte att GM har rätt att ta någons liv och jag känner medlidande för BOs familj men jag kan förstå varför GM agerat som han gjort om det som kommit fram är sant även om det optimala så klart hade varit att gå till polisen för att anmäla i första hand. Men å andra sidan vet nog de flesta i dag hur meningslöst det är att gå till polisen.

Jo, om det hade varit så kanske det hade gått att förstå, men läs FUPen säger jag bara. Det är ganska uppenbart att det är efterhandskonstruktioner, t.ex. uppger GM att han inte kände till att hans flickvän blivit utsatt för något vid tillfället, men ändrar sig sedan lagom till rättegången. Ingen verkar heller kunna ge någon särskilt trovärdig berättelse vad det utpressning om bilder osv. Väldigt varierande uppgifter. Jag köper det inte för fem öre.
Citera
2018-02-06, 04:23
  #958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmigirl
Hur kan du påstå att hans syster och bror är WT,sopa rent framför din egen dörr innan du skriver sådana inlägg
Du skämtar va? Bokstavligt talat allihopa som är inblandade i denna sörjan skriker WT.
Citera
2018-03-04, 16:58
  #959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Ja, det låter troligt.

ja det hoppas jag verkligen att det gör då jag är hennes dotter och albins syster..!
mer ärligt kan du inte få det!!
Citera
2018-03-04, 17:01
  #960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Varför skulle det vara en konstruktion. Tycker det motivet låter tänkbart. Att det varit vilseledningar i början är ju inte alls märkligt eftersom R inte velat att polisen ska veta att han hade motiv.

A var ju dömd för att ha spöat en tjej ganska ordentligt. Att han skulle kunnat tvinga till sig sex och nakenbilder låter inte otroligt med det i åtanke. Varför skulle R velat döda Albin annars? De var ju bra vänner, det påstådda motivet låter därför som något som skulle kunnat få R och vända sig emot honom.

Jag tycker dock det är intressant om fler var med på det. En av R:s kompisar saknar alibi, en annan som satt anhållen för detta hade också varit del i ryktesspridningen efteråt att det var blattar som gjort det. Polisen verkar också tro att fler var med.

Jag tror att det fanns flera motiv helt enkelt och några gick samman och dödade A. R slutade skydda honom efter våldtäktsgrejen och gick emot honom istället.

förfan sluta anklaga någon för våldtäkt.. jag har en fråga till dig?
om du hade blivit våldtagen av någon hade du sedan skrivit å frågat den personen om den har en telefon att låna ut eller om den ville ses?

Skaffa RIKTIG fakta innan ni börjar snacka skit!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback