Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 13:41
  #85
Medlem
Jag påstår inte att det finns delar av sanning i hans arbete eller dina inlägg. Självklart används symboler för att manipulera vårt undermedvetna för att de vet att det är vårt kollektiva medvetande som skapar den verkligheten vi lever i. Pengarna är väl det tydligaste exemplet du nämnde innan, det är tydliga ockulta symboler för att få människor att associera pengar med det allseende ögat t.ex eller att dollar sedeln är grön, färgen som symboliserar balans eller hjärtat energi/chakra. Man kanske ska ställa sig frågan varför dollartecknet ser ut som det gör? Is/isis den feminima visdoms gudinnan "The sacred feminine aspect". De vill få människor att associera pengar med kärleken/visheten/intuitionen med det högsta medvetandet, det enade ickedualistiska medvetandetillståndet. De vill få folk att tro att Money= one eye
Mono av grekiska moʹnos ’ensam eller en enda’ alltså "ett öga". Det är ingen tillfällighet att ett öga är placerat på en dollar sedeln. Sen kanske man kan fundera lite över varför en av de värsta formen av terrororganisationer världen skådat kallas för isis.. haha. De vill programera det undermedvetna och ta en symbol av vishet/kärlek/gudomlighet och associera det med död, förintelse och förstörelse.

För varje pol finns en motpol, om det finns en extrem mörk kraft som du beskriver så finns där en lika stor motpol om inte ännu starkare av ljus/sanning/kärlek. Det är vi som måste bestämma i vilken av dessa polers riktning vi vill att världen ska gå mot = fri vilja. Du verkar tro att alla symboler/allegorier/berättelser är ondskan personifierad. Symboler är vad ditt medvetande bestämmer vad det är. Lever du i ett hypnotiskt tillstånd så kan man såklart manipulera känslor med hjälp av symboler i ditt undermedvetna. Men denna kontroll är riktad mot reptilhjärnan. Och nu återkommer vi till den sk. hjältemyten. Man måste besegra besten/reptilen inom sig det är symbolik för att förstå att man måste få kontrollen över reptilhjärnan, där dessa responser inte tar över handlandet som främst grundar sig i ett tillstånd av rädsla. Symboler är vad du själv gör dom till det, det finns inget inneboende ont med symboliken i sig själv. Om du tror att det är konstruktivt att sprida sprida en rädsla om "att vi står emot en ond kraft som är näst intill allsmäktig och oövervinnerilig" så spelar du direkt i deras händer. Finns inget bättre för dem än de som sprider denna typen av rädsla om "att allt är kontrollerat bortom all räddning". Jag är medveten om att kontrollen sträcker sig längre än våra fem sinnen , gnostikerna hade vissa idéer om detta.
Citera
2017-10-01, 01:20
  #86
Medlem
[quote=Priiicken|61919060]
Citat:
Jag påstår inte att det finns delar av sanning i hans arbete eller dina inlägg.

det finns delar av sanning i mina inlägg eftersom att jag är endast en tolkare utav hans information utifrån mitt väldigt begränsade perspektiv, däremot finns det endast 100% sanning i hans arbete oavsett vad du tror.

Citat:
Självklart används symboler för att manipulera vårt undermedvetna för att de vet att det är vårt kollektiva medvetande som skapar den verkligheten vi lever i.

absolut men jag vill också påpeka att vi kan befria oss själva på en individ nivå oavsett kollektivets lutning mot specifika utfall.

Citat:
Pengarna är väl det tydligaste exemplet du nämnde innan, det är tydliga ockulta symboler för att få människor att associera pengar med det allseende ögat t.ex eller att dollar sedeln är grön, färgen som symboliserar balans eller hjärtat energi/chakra.


chakras är illusionära och har endast ett existens berättigande så länge reptilen styr över vårt universum. chakras hjulen har ingenting med sanning att göra.


pengar och dess symbolika värde har också anknytning till myntfabrikerna och personerna som grundande dom. pengars enorma kraft skapas utav mänsklighetens enorma girighet och all energi som alstras pga utav detta.


Citat:
Man kanske ska ställa sig frågan varför dollartecknet ser ut som det gör? Is/isis den feminima visdoms gudinnan "The sacred feminine aspect".
De vill få människor att associera pengar med kärleken/visheten/intuitionen med det högsta medvetandet, det enade ickedualistiska medvetandetillståndet. De vill få folk att tro att Money= one eye

isis representerar en reptil skapad ikon och representerar massa olika saker. blandannat en konduktor för den heliga anden. dessutom kunde amen i hans primära form - representera alla egyptiska skapelse gudar/gudinnor på en och samma gång. dessa olika gudar och arketyper som är förknippat med dom är inget annat än kodiferiade skapelser som representerar reptilen.

du kan se det som så att du reptilen klär sig i olika dresscodes eller "gudsuniformer" för olika sammanhang.

de använder sig utav ett spektrum av gudar för olika ritulistiska sammanhang.

detta gör det svårare för mänskligheten att sammankoppla dom olika gudarna och dom olika arketyperna med reptilens deceptiva intentioner,därmed resulterar det i att vi ser på saker och ting ur ett defragmenterad perspetiv utan att se att den röda tråden (reptilien) leder igenom alla bitar.

dom måste också visa oss deras intentioner pga av restriktioner kopplat till den fria viljan.

om dom använder sig utav endast en gud i alla deras rituler som är återkommande år in och år ut så skulle dom bli lättare att genomskåda.

dessutom njuter reptilen av att skapa död och lidelse på vår planet , av just den primära anledningen, har världens befolkning lurats att tillbe så kallade olika olika gudar ovetandes om att dom dyrkar samma kraft. olika folkslag som krigar för kung och fosterland eller gud och fosterland skulle inte funka om alla dyrkade "samma gud"



Citat:
Mono av grekiska moʹnos ’ensam eller en enda’ alltså "ett öga". Det är ingen tillfällighet att ett öga är placerat på en dollar sedeln. Sen kanske man kan fundera lite över varför en av de värsta formen av terrororganisationer världen skådat kallas för isis.. haha. De vill programera det undermedvetna och ta en symbol av vishet/kärlek/gudomlighet och associera det med död, förintelse och förstörelse.


först och främst har isis ingenting med äkta visdom eller kärlek att göra utan representerar solen,gudinnaprästinnor, royaliterna och reptilens livskraft.

sedan är det omöjligt att dyrka isis utan att också dyrka hennes förfäder. för hon är en energi som är av reptilen och representerar reptilen.

hur mycket negativ energi har reptilen lyckats att samla via isis gruppen?

enormt mycket!



Citat:
För varje pol finns en motpol, om det finns en extrem mörk kraft som du beskriver så finns där en lika stor motpol om inte ännu starkare av ljus/sanning/kärlek.
Det är vi som måste bestämma i vilken av dessa polers riktning vi vill att världen ska gå mot = fri vilja. Du verkar tro att alla symboler/allegorier/berättelser är ondskan personifierad. Symboler är vad ditt medvetande bestämmer vad det är.



denna EXTREMT EXTREMT ONDESKEFULLA DOKTRINE måste upphöra, jag vet inte om du är medveten eller omedveten om att du bara förstärker reptilens matrix när du argumentar som du gör. ja det stämmer att människan på kolletiv nivå, har halva sidan av kroppen som styrs av mörkenergi och andra hälften av av ljuset, men bägge är reptilens Blueprint över hur verkligheten manifesterar sig. detta är ingen annat än reptilens verklighet , order out of chaos, mao tesen att det måste finnas konflikt på subatomisk nivå eller så skulle vår värld upphöra. yes det stämmer men det stämmer endast för att det är den korrupta verklighet vi luras att upphålla och återinföra!!!


det finns ingen äkta kärlek i ljuset och det har aldrig funnits äkta kärlek och sanning i ljuset endast falskhet och extrem ondska. vi kan inte utsättas för en konstant misär pga av att vissa (långt ifrån i alla) ritualer kräver att vi joinar in med fri vilja och att vi inte befinner oss i miserabelt tillstånd.

men det börjar närma sig nu när reptilen inte kommer behöva vår fria vilja längre för att forsätta styra över oss och då kommer verkligheten utrycka sig i ännu mer konstant misär för alla oss som lever ihär vid det skedet.



Citat:
Lever du i ett hypnotiskt tillstånd så kan man såklart manipulera känslor med hjälp av symboler i ditt undermedvetna.

vi alla lever i hypnotiskt tillstånd och dom som lever ut hjältesymbolen lever i ännu mer hypnotiskt tillstånd än dom som inte gör det , fast du verkar inte ha fattat det ännu.

Citat:
Men denna kontroll är riktad mot reptilhjärnan.


kontrollen är inte begränsad till enbart reptilhjärnan och inte heller till den fysiska kroppen för den delen heller, utan är väldigt komplex och involverar massa olika kroppar.

Citat:
Och nu återkommer vi till den sk. hjältemyten. Man måste besegra besten/reptilen inom sig det är symbolik för att förstå att man måste få kontrollen över reptilhjärnan, där dessa responser inte tar över handlandet som främst grundar sig i ett tillstånd av rädsla.

återigen, hjältemyten är förknippat med mysterieskolorna. det är inte du som går in i en skådespelarroll när du deltar den. det är den "levande kraften i dig". det är inte du som skapar något, du bara lever in dig i ett pre-skapat mode. du klär din själ med reptilens ikonistiska skapelser med deras tillhöriga reptil energier. det är precis tvärtemot vad du argumentar för. det är reptilen som får ökad kontroll över dig.


Citat:
Symboler är vad du själv gör dom till det, det finns inget inneboende ont med symboliken i sig själv.


på en individ-nivå kan det stämma ,eftersom vi själva kan välja att förkasta vissa betydelser och anknyteler som är förknippaade med symbolerna i fråga, men det krävs att vi vet symbolens ursprunghistoria,och dess inpräglade betydelse i kolletivets sinne. Det implicerar också att vi måste förkasta vårt deltagande i det kolletiva medvetandet. vi måste ha viljan att bryta loss. för om vi inte gör det, så är vi underordnade den kolletiva viljan oavsett om vi förkastar reptilen eller inte.

på kollektivt nivå kan det också stämma- men jag ser inga tecken på att något blir omvänt på den nivån.

Symbolik – en representation av en (annan) sak, ett abstrakt begrepp, en idé eller egenskap.

om vi har blivit programmerade med att dyrka olika former av symbolism som representerar reptilen vad blir utfallet då?

jo,en förslavad mänsklighet.


Citat:
Om du tror att det är konstruktivt att sprida sprida en rädsla om "att vi står emot en ond kraft som är näst intill allsmäktig och oövervinnerilig" så spelar du direkt i deras händer.


nej jag förmedlar situationen som råder inom mänsklighetens kolletiv som sådan, allt annat vore att ignorera korruptionen som äger rum inom den. den här kraften är inte oövervinnlig, jag vet att det är mitt sista liv på den här planeten,då mitt manus är redan skrivet i ett tidigare liv



Citat:
Finns inget bättre för dem än de som sprider denna typen av rädsla om "att allt är kontrollerat bortom all räddning". Jag är medveten om att kontrollen sträcker sig längre än våra fem sinnen , gnostikerna hade vissa idéer om detta.

jag har aldrig antytt att det är omöjligt att bryta sig loss på individ nivå, men jag ser inga indikationer på ett mass uppvaknade och jag kommer förmodligen aldrig göra det heller med tanke på hur blind mänskligheten är. Jag kan ha fel på den punkten dock, Men det får tiden utvisa.

gnostikerna är fulla av sprituell skit.
__________________
Senast redigerad av dammage 2017-10-01 kl. 01:35.
Citera
2017-10-02, 01:11
  #87
Medlem
[quote=dammage|61935924]
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken

det finns delar av sanning i mina inlägg eftersom att jag är endast en tolkare utav hans information utifrån mitt väldigt begränsade perspektiv, däremot finns det endast 100% sanning i hans arbete oavsett vad du tror.



absolut men jag vill också påpeka att vi kan befria oss själva på en individ nivå oavsett kollektivets lutning mot specifika utfall.



chakras är illusionära och har endast ett existens berättigande så länge reptilen styr över vårt universum. chakras hjulen har ingenting med sanning att göra.


pengar och dess symbolika värde har också anknytning till myntfabrikerna och personerna som grundande dom. pengars enorma kraft skapas utav mänsklighetens enorma girighet och all energi som alstras pga utav detta.




isis representerar en reptil skapad ikon och representerar massa olika saker. blandannat en konduktor för den heliga anden. dessutom kunde amen i hans primära form - representera alla egyptiska skapelse gudar/gudinnor på en och samma gång. dessa olika gudar och arketyper som är förknippat med dom är inget annat än kodiferiade skapelser som representerar reptilen.

du kan se det som så att du reptilen klär sig i olika dresscodes eller "gudsuniformer" för olika sammanhang.

de använder sig utav ett spektrum av gudar för olika ritulistiska sammanhang.

detta gör det svårare för mänskligheten att sammankoppla dom olika gudarna och dom olika arketyperna med reptilens deceptiva intentioner,därmed resulterar det i att vi ser på saker och ting ur ett defragmenterad perspetiv utan att se att den röda tråden (reptilien) leder igenom alla bitar.

dom måste också visa oss deras intentioner pga av restriktioner kopplat till den fria viljan.

om dom använder sig utav endast en gud i alla deras rituler som är återkommande år in och år ut så skulle dom bli lättare att genomskåda.

dessutom njuter reptilen av att skapa död och lidelse på vår planet , av just den primära anledningen, har världens befolkning lurats att tillbe så kallade olika olika gudar ovetandes om att dom dyrkar samma kraft. olika folkslag som krigar för kung och fosterland eller gud och fosterland skulle inte funka om alla dyrkade "samma gud"






först och främst har isis ingenting med äkta visdom eller kärlek att göra utan representerar solen,gudinnaprästinnor, royaliterna och reptilens livskraft.

sedan är det omöjligt att dyrka isis utan att också dyrka hennes förfäder. för hon är en energi som är av reptilen och representerar reptilen.

hur mycket negativ energi har reptilen lyckats att samla via isis gruppen?

enormt mycket!







denna EXTREMT EXTREMT ONDESKEFULLA DOKTRINE måste upphöra, jag vet inte om du är medveten eller omedveten om att du bara förstärker reptilens matrix när du argumentar som du gör. ja det stämmer att människan på kolletiv nivå, har halva sidan av kroppen som styrs av mörkenergi och andra hälften av av ljuset, men bägge är reptilens Blueprint över hur verkligheten manifesterar sig. detta är ingen annat än reptilens verklighet , order out of chaos, mao tesen att det måste finnas konflikt på subatomisk nivå eller så skulle vår värld upphöra. yes det stämmer men det stämmer endast för att det är den korrupta verklighet vi luras att upphålla och återinföra!!!


det finns ingen äkta kärlek i ljuset och det har aldrig funnits äkta kärlek och sanning i ljuset endast falskhet och extrem ondska. vi kan inte utsättas för en konstant misär pga av att vissa (långt ifrån i alla) ritualer kräver att vi joinar in med fri vilja och att vi inte befinner oss i miserabelt tillstånd.

men det börjar närma sig nu när reptilen inte kommer behöva vår fria vilja längre för att forsätta styra över oss och då kommer verkligheten utrycka sig i ännu mer konstant misär för alla oss som lever ihär vid det skedet.





vi alla lever i hypnotiskt tillstånd och dom som lever ut hjältesymbolen lever i ännu mer hypnotiskt tillstånd än dom som inte gör det , fast du verkar inte ha fattat det ännu.



kontrollen är inte begränsad till enbart reptilhjärnan och inte heller till den fysiska kroppen för den delen heller, utan är väldigt komplex och involverar massa olika kroppar.



återigen, hjältemyten är förknippat med mysterieskolorna. det är inte du som går in i en skådespelarroll när du deltar den. det är den "levande kraften i dig". det är inte du som skapar något, du bara lever in dig i ett pre-skapat mode. du klär din själ med reptilens ikonistiska skapelser med deras tillhöriga reptil energier. det är precis tvärtemot vad du argumentar för. det är reptilen som får ökad kontroll över dig.




på en individ-nivå kan det stämma ,eftersom vi själva kan välja att förkasta vissa betydelser och anknyteler som är förknippaade med symbolerna i fråga, men det krävs att vi vet symbolens ursprunghistoria,och dess inpräglade betydelse i kolletivets sinne. Det implicerar också att vi måste förkasta vårt deltagande i det kolletiva medvetandet. vi måste ha viljan att bryta loss. för om vi inte gör det, så är vi underordnade den kolletiva viljan oavsett om vi förkastar reptilen eller inte.

på kollektivt nivå kan det också stämma- men jag ser inga tecken på att något blir omvänt på den nivån.

Symbolik – en representation av en (annan) sak, ett abstrakt begrepp, en idé eller egenskap.

om vi har blivit programmerade med att dyrka olika former av symbolism som representerar reptilen vad blir utfallet då?

jo,en förslavad mänsklighet.




nej jag förmedlar situationen som råder inom mänsklighetens kolletiv som sådan, allt annat vore att ignorera korruptionen som äger rum inom den. den här kraften är inte oövervinnlig, jag vet att det är mitt sista liv på den här planeten,då mitt manus är redan skrivet i ett tidigare liv





jag har aldrig antytt att det är omöjligt att bryta sig loss på individ nivå, men jag ser inga indikationer på ett mass uppvaknade och jag kommer förmodligen aldrig göra det heller med tanke på hur blind mänskligheten är. Jag kan ha fel på den punkten dock, Men det får tiden utvisa.

gnostikerna är fulla av sprituell skit.

Ja som sagt jag kan inte riktigt ta dig på allvar när du påstår att allting som har med symbolik/allegorier att göra enbart har med manipulation och kontroll att göra. Det är en sida av myntet men det är inte hela myntet som jag försökte framhålla tidigare. Det finns alltså ingenting av värde eller sanning i någonting mer eller mindre. Förutom då denna Deloozes böcker "som är 100% sanna". Du får ursäkta mig men jag har lite svårt att ta dig på allvar.
Citera
2017-10-02, 02:07
  #88
Medlem
Man kan finna mycket i böcker eller personer som kan anses besitta stora insikter etc. Däremot är jag övertygad om att man bara kan veta någonting till 100% om det är något man upplevt själv. Platon gjorde exempelvis en skillnad här på åsikt och det som var direkt upplevt. Man jag antar att Platon också endast var en del av "reptilens" redskap?Vad jag förespråkar är inte att människor ska lyssna på mina "åsikter" om någonting eller någon annans åsikter för den delen. Jag vill att människor ska finna sin egen väg genom sina egna direkta upplevelser.
Citera
2017-10-02, 22:34
  #89
Medlem
Matthew material är sanning. Feel free to ignorera it. Om sanningen skulle skrivas ner ord för ord i dess fulla spektrum så skulle det täcka mer pappersbladd än vad som kan utvinnas från alla världens träd. Jag tror inte att du riktigt förstår hur djupt vår multidimensionella hypnos går... vad beträffande Platon. Du håller med att vi kan triggas undermedvetet av diverse material,räckel det inte för dig att du har den insikten. Jag försäkrar dig vi är omgivna av oerhört många spells trigger s som påverkar oss både direkt och indirekt. Bägge implicerar konstanta intryck i oss i form av känslor och tankar som i sin tur leder till att vi handlar på ett visst sätt eller annat. Vad beträffande mina erfarenheter vet du inte ett smack om. Och Platons insikter är inte unika. Folk i alla åldrar har besuttit på hans insikter. De har bara inte blivit krediterade med att upptäcka dessa så kallade "insikter" du behöver inte ta mig på allvar men jag har inte sett ett enda tecken från dig till uppvaknandets fördel snarare tvärtom . för övrigt verkar du gilla hur du har bäddat. Ta mig inte på allvar. Skyll dig själv när saker o ting eskalerar. Skrivet från mobilen...
__________________
Senast redigerad av dammage 2017-10-02 kl. 22:55.
Citera
2017-10-03, 20:59
  #90
Medlem
Btw finns många initierade som propagerar för ljusets kärlek som står i opposition till mörket och att man måste förhålla sig på den goda sidan så att det negativa mörkret inte tar överhand. Och alltid hänvisar dom till illuminati styrda skapelser så som chakras,tredje ögat,kundalinkanaler etc.. eller så hänvisar dom till reptil kontrollerade ikoner som Jesus och Buddha. Dessa korrupta personer personer styrs av den äckliga levande kraften som opererar inom dom. Alla deras såkallade upplysande råd om ljusets väg är inget mer än en fälla som går till favör utav skapelseguden/ljusguden/solguden. Till er säger jag Tro inte att ni kommer få ett frikort när sanningen skär igenom alla reptildimensioner för att hjälpa den som söker sanningen. Era svarta hjärtan kommer bli ignorreade. Tro inte att dom är blinda över era deceptiva intenationer.
Citera
2017-10-04, 07:15
  #91
Medlem
Ville bara tillägga: I slutändan handlar det inte om att två poler som står emot varandra. Det handlar mer om en evolution som måste genomgås där illusionen om seperation/rädsla/dualism övergår till ett tillstånd av sanning/harmoni/enighet. När mänskligheten går mot ett tillstånd av harmoni innebär det bara att vi har brutit ner illusionen om oss själva, vi har förstått att vi alla på något sätt varit en del av problemet och vi har konfronterat det mörker som funnits inom oss alla. Sanningen var hela tiden att mörkret bara var en osedd del inom oss som behövde föras in i ljuset för att bli transformerad och åter förd tillbaka till ett naturligt/harmoniskt tillstånd med de fundamentala universella principerna. Polariteten har funnit sin högre syntes.
Citera
2017-10-05, 14:24
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken
Ville bara tillägga: I slutändan handlar det inte om att två poler som står emot varandra. Det handlar mer om en evolution som måste genomgås där illusionen om seperation/rädsla/dualism övergår till ett tillstånd av sanning/harmoni/enighet. När mänskligheten går mot ett tillstånd av harmoni innebär det bara att vi har brutit ner illusionen om oss själva, vi har förstått att vi alla på något sätt varit en del av problemet och vi har konfronterat det mörker som funnits inom oss alla. Sanningen var hela tiden att mörkret bara var en osedd del inom oss som behövde föras in i ljuset för att bli transformerad och åter förd tillbaka till ett naturligt/harmoniskt tillstånd med de fundamentala universella principerna. Polariteten har funnit sin högre syntes.

Det har aldrig funnits någon polaritet du är bara för dum för att inse att reptiler spelar både mörkret/kaoset och gud och ljuset . Det här narrativet är den perfekta anammningen utav ett system som ursäktar reptilens omoraliska och förkastligta handlingar. Finns bara en syntes mellan reptilens lägre skapelser som förkastas eller förbrukas till favör av reptilebs högre skapelser. Du vill inte ha sanningen.
__________________
Senast redigerad av dammage 2017-10-05 kl. 14:28.
Citera
2017-10-07, 01:54
  #93
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammage
Det har aldrig funnits någon polaritet du är bara för dum för att inse att reptiler spelar både mörkret/kaoset och gud och ljuset . Det här narrativet är den perfekta anammningen utav ett system som ursäktar reptilens omoraliska och förkastligta handlingar. Finns bara en syntes mellan reptilens lägre skapelser som förkastas eller förbrukas till favör av reptilebs högre skapelser. Du vill inte ha sanningen.

Om du läser Priiickens svar igen så ser du att hen också påstår att det aldrig funnits någon egentlig polaritet. Men ibland ser man inte skogen för alla träden.
Citera
2017-10-07, 04:47
  #94
Medlem
Pricken skrev och jag citerar:


[quote=Priiicken|61919060

För varje pol finns en motpol, om det finns en extrem mörk kraft som du beskriver så finns där en lika stor motpol om inte ännu starkare av ljus/sanning/kärlek. Det är vi som måste bestämma i vilken av dessa polers riktning vi vill att världen ska gå mot = fri vilja. Du verkar tro att alla symboler/allegorier/berättelser är ondskan personifierad. Symboler är vad ditt medvetande bestämmer vad det är. Lever du i ett hypnotiskt tillstånd så kan man såklart manipulera känslor med hjälp av symboler i ditt undermedvetna. Men denna kontroll är riktad mot reptilhjärnan. Och nu återkommer vi till den sk. hjältemyten. Man måste besegra besten/reptilen inom sig det är symbolik för att förstå att man måste få kontrollen över reptilhjärnan, där dessa responser inte tar över handlandet som främst grundar sig i ett tillstånd av rädsla. Symboler är vad du själv gör dom till det, det finns inget inneboende ont med symboliken i sig själv. Om du tror att det är konstruktivt att sprida sprida en rädsla om "att vi står emot en ond kraft som är näst intill allsmäktig och oövervinnerilig" så spelar du direkt i deras händer. Finns inget bättre för dem än de som sprider denna typen av rädsla om "att allt är kontrollerat bortom all räddning". Jag är medveten om att kontrollen sträcker sig längre än våra fem sinnen , gnostikerna hade vissa idéer om detta.[/QUOTE]

hej kyckling i rymden.....vad antydde han ovan då. Gå lägg dig igen
__________________
Senast redigerad av dammage 2017-10-07 kl. 04:50.
Citera
2017-10-07, 04:49
  #95
Medlem
Pricken skrev enligt nedan och jag citerar honom...

[quote=Priiicken|61919060

För varje pol finns en motpol, om det finns en extrem mörk kraft som du beskriver så finns där en lika stor motpol om inte ännu starkare av ljus/sanning/kärlek. Det är vi som måste bestämma i vilken av dessa polers riktning vi vill att världen ska gå mot = fri vilja. Du verkar tro att alla symboler/allegorier/berättelser är ondskan personifierad. Symboler är vad ditt medvetande bestämmer vad det är. Lever du i ett hypnotiskt tillstånd så kan man såklart manipulera känslor med hjälp av symboler i ditt undermedvetna. Men denna kontroll är riktad mot reptilhjärnan. Och nu återkommer vi till den sk. hjältemyten. Man måste besegra besten/reptilen inom sig det är symbolik för att förstå att man måste få kontrollen över reptilhjärnan, där dessa responser inte tar över handlandet som främst grundar sig i ett tillstånd av rädsla. Symboler är vad du själv gör dom till det, det finns inget inneboende ont med symboliken i sig själv. Om du tror att det är konstruktivt att sprida sprida en rädsla om "att vi står emot en ond kraft som är näst intill allsmäktig och oövervinnerilig" så spelar du direkt i deras händer. Finns inget bättre för dem än de som sprider denna typen av rädsla om "att allt är kontrollerat bortom all räddning". Jag är medveten om att kontrollen sträcker sig längre än våra fem sinnen , gnostikerna hade vissa idéer om detta.[/QUOTE]


hej kyckling i rymden.....vad antydde han ovan ?
Gå lägg dig igen.
Citera
2018-04-03, 11:17
  #96
Medlem
[quote=Priiicken|61945079]
Citat:
Ursprungligen postat av dammage

Ja som sagt jag kan inte riktigt ta dig på allvar när du påstår att allting som har med symbolik/allegorier att göra enbart har med manipulation och kontroll att göra. Det är en sida av myntet men det är inte hela myntet som jag försökte framhålla tidigare. Det finns alltså ingenting av värde eller sanning i någonting mer eller mindre. Förutom då denna Deloozes böcker "som är 100% sanna". Du får ursäkta mig men jag har lite svårt att ta dig på allvar.


måste ha missat att läsa ovanstående förr..

det är inte själva allegorierna/metaforerna och betydelserna bakom dessa som definerar vad som kan och vad som inte kan användas i manipulationsändåmål. det är metaforernas integrerade länk till gudsikoner,gudskaparen och dennes inherenta symbolism som är av betydelse .


för att illustera väldigt enkelt...

säg att en sanningstalare inkarnerar på vår jord för att belysa hur vi hålls fängslade, och att han lyckas övertala en stor skara av massorna. hur handskas ondskans makter med att omvända hans influens ?

jo,

dom hijackar honom. dom dödar honom för att radera ut hans karma och sedan återupplivar honom i gudarnas avbild genom att associera honom med sol och reptil symbolism.

hela vår ursprunliga historia har raderats ut och ersatts med reptilens historia. så vi kan inte göra annat än att rekrytera energi åt dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback