Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 17:58
  #265
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
59000 spänn för en pappkartong och en trasig telefon? vad är det för folk som köper sån skit?
http://www.ebay.com/cln/ebaycollecti...5/310322442015

Tanken med ditt exempel att konstnären vill få saker vi använder som reliker. Att få fram att dåtiden en gång var nuet och att både framtiden och nuet kommer att att bli dåtiden.
Bortglömda rester ifrån en svunnen kultur. Istället då få nutida saker se ut som något som var så längesen att man glömt bort allt .


Det handlar inte om lägga en gammal telefon i en papplåda, men om man tolkar det så och ska göra likadant så lär det inte gå speciellt bra.
Citera
2016-06-26, 18:15
  #266
Medlem
nedboys avatar
Konstnär är du när du kan sälja en pappkartong och en trasig telefon för 59000 spänn.
Citera
2016-06-26, 19:24
  #267
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Konstnär är du när du kan sälja en pappkartong och en trasig telefon för 59000 spänn.
Bara slänga upp en massa annonser på fula tavlor man målat med kobajs för 40.000 sen köper jag.
Citera
2017-10-01, 19:04
  #268
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
De har väl en massa Mark Rothko-tavlor där? De kan vara rätt imponerad att se i verkligheten.

Är du fullständigt seriös?

Modern konst är ett stort jävla skämt, förstår dock vad det går ut på men fortfarande ett stort jävla skämt. Modern konst och aktiemarknaden har stora likheter, när jag tänker efter, komiskt egentligen att det förmodligen är samma idioter som ägnar sig åt båda två. Rothko är kanske inte lika degenererad som dagens moderna konstnärer, som på fullaste allvar kan ställa ut en kuk eller faktist inte ställa ut något ALLS och bli kallade för konstnärer, men han är fortfarande helt värdelös.
Citera
2017-10-01, 20:02
  #269
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Är du fullständigt seriös?

Modern konst är ett stort jävla skämt, förstår dock vad det går ut på men fortfarande ett stort jävla skämt. Modern konst och aktiemarknaden har stora likheter, när jag tänker efter, komiskt egentligen att det förmodligen är samma idioter som ägnar sig åt båda två. Rothko är kanske inte lika degenererad som dagens moderna konstnärer, som på fullaste allvar kan ställa ut en kuk eller faktist inte ställa ut något ALLS och bli kallade för konstnärer, men han är fortfarande helt värdelös.

Wow. Vad går modern konst ut på? Eller först, vad är modern konst? Är det det som finns på Museum of Modern Art?
Citera
2017-10-01, 20:08
  #270
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Wow. Vad går modern konst ut på? Eller först, vad är modern konst? Är det det som finns på Museum of Modern Art?

Hej min kära internetkompis.

Det glädjer mig att sanningen svider. Funderar på att skapa en tråd om något snarlikt och all feedback är bra feedback.

Konst är det som konstvärlden anser är konst, detta har moderna konstnärer förstått och de ska ha allt tänkbart prisande för att de är så pass smarta. Att någon seriöst kan dra två streck och sälja skiten för flera miljoner får anses vara genialt. Eller i varje fall smart.

Det som dock stör mig en aning är om någon säger sig vara emot bankvärlden och giriga bankirer och samtidigt omfamnar konst. Det är hyckleri i högsta grad
__________________
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-10-01 kl. 20:11.
Citera
2017-10-01, 20:11
  #271
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Hej min kära internetkompis.

Det glädjer mig att sanningen svider. Funderar på att skapa en tråd om något snarlikt och all feedback är bra feedback.

Konst är det som konstvärlden anser är konst, detta har moderna konstnärer förstått och de ska ha allt tänkbart prisande för att de är så pass smarta. Att någon seriöst kan dra två streck och sälja skiten för flera miljoner får anses vara genialt. Eller i varje fall smart.

Vad svider? Menar du att modern konst går ut på att vara konst?
Citera
2017-10-01, 20:12
  #272
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad svider? Menar du att modern konst går ut på att vara konst?

Modern konst är en spottloska till tidigare konstnärer som faktiskt var tvungna att vara skickliga.
Som det är nu handlar allting om hur bra man marknadsför sig själv.
Citera
2017-10-01, 20:24
  #273
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Modern konst är en spottloska till tidigare konstnärer som faktiskt var tvungna att vara skickliga.
Som det är nu handlar allting om hur bra man marknadsför sig själv.

Jag undrar bara vad modern konst går ut på. Är det samma som vad den handlar om?
Citera
2017-10-01, 20:34
  #274
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag undrar bara vad modern konst går ut på. Är det samma som vad den handlar om?

Modern konst går ut på att komma undan så lätt det bara går, och lättast kom nog hon undan som inte ställde ut något alls.
Modern konst går per automatik ut på att komma undan så lätt det bara går och komma in på en institution.
Konst är det som konstvärlden anser är konst.
Gör något som kommer in på en institution och därmed anses vara konst så lätt det bara går.

Modern konst är skit, ren och skär skit. Men konst är det givetvis då definition är som den är. Ska man vara stolt över att man skiter? Ska man vara stolt över att man gör modern konst?
Citera
2017-10-01, 22:43
  #275
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Modern konst går ut på att komma undan så lätt det bara går, och lättast kom nog hon undan som inte ställde ut något alls.
Modern konst går per automatik ut på att komma undan så lätt det bara går och komma in på en institution.
Konst är det som konstvärlden anser är konst.
Gör något som kommer in på en institution och därmed anses vara konst så lätt det bara går.

Modern konst är skit, ren och skär skit. Men konst är det givetvis då definition är som den är. Ska man vara stolt över att man skiter? Ska man vara stolt över att man gör modern konst?

Du verkar ha yviga synpunkter på "modern konst" utan att vara särskilt insatt.
Vist finns det fåniga jippon och uppblåsta nollor.
Men det finns ju massor av modern konst i alla möjliga stilarter. Alla tekniskt suveräna artister med minutiöst hantverk bakom varje tavla - hur passar dom in i din svepande teori om att "göra det lätt för sig."
Du kanske helt enkelt inte är mottaglig för bildkonst precis som vissa är tondöva och oemottagliga för musik.
Det är naturligtvis tråkigt att du missar något som vi andra njuter av och kanske är det därför du är så arg.. Men det finns kanske andra kulturformer som kan berika ditt liv. Lev väl!
Citera
2017-10-01, 22:49
  #276
Avstängd
TajtKnullarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du verkar ha yviga synpunkter på "modern konst" utan att vara särskilt insatt.
Vist finns det fåniga jippon och uppblåsta nollor.
Men det finns ju massor av modern konst i alla möjliga stilarter. Alla tekniskt suveräna artister med minutiöst hantverk bakom varje tavla - hur passar dom in i din svepande teori om att "göra det lätt för sig."
Du kanske helt enkelt inte är mottaglig för bildkonst precis som vissa är tondöva och oemottagliga för musik.
Det är naturligtvis tråkigt att du missar något som vi andra njuter av och kanske är det därför du är så arg.. Men det finns kanske andra kulturformer som kan berika ditt liv. Lev väl!

Berätta för mig hur du njuter av detta:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...g5uB7XSQHs3SSo

Står kuken? Får du orgasm?

När du har sprutat klart kan du då fylla på igen för här kommer nästa upplevelse som bara blåser dig av stolen:
http://3.bp.blogspot.com/_srOhGcGHvi...nartviewer.jpg

Ska inte vara helsadist så ger dig något så att du kan gå därifrån utan att vilja skära huvudet av dig:
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/s...AusB77vJ9z.jpg

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/s...AusB77vJ9z.jpg
Märk väl att tredje länken alltså är så fruktansvärt dåligt rent tekniskt sett, då vareviga person skulle kunnat skapa det, ja varje enskild person skulle kunnat skapa sådan konst.
__________________
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-10-01 kl. 22:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback