2017-10-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja, det är jättelätt, speciellt eftersom nazisvin blir så kränkta av det man skriver.

Jag är iaf inte kränkt. Lite irriterande bara att det visar på hur sånna som du som styr även skämtar bort mina skattepengar och skämtar bort massinvandringens konsekvenser då det är grejer som påverkar mig varje dag. Allt är ett skämt för er.
Citera
2017-10-01, 15:39
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, att utgå från att han är oskyldig till motsatsen har bevisats känns rimligt.

Lustigt hur den devisen bara gäller nazister. Sen, när det är nassar så går man ner på individnivå också, men våldsvänstern som grupp dömer man ut givetvis. Hyckleri hycklera.

Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Jag är iaf inte kränkt. Lite irriterande bara att det visar på hur sånna som du som styr även skämtar bort mina skattepengar och skämtar bort massinvandringens konsekvenser då det är grejer som påverkar mig varje dag. Allt är ett skämt för er.

Saker och ting är inte alls ett skämt. Varken stora politiska beslut eller nassesvin. Jag ser allvarligt på det mesta, men det är helt omöjligt att inte skratta åt er. Förlåt.
Citera
2017-10-01, 15:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Så polisens plan var alltså att NMR inte skulle få fullfölja demonstrationen.

Om jag precis läste rätt på Horbladet?

Så varför sitter folk då och kallar det hela för fiasko? Vad skulle NMR ha gjort annorlunda?

Detta är en dunderskandal och ännu ett bevis för att demokrati är totalt värdelöst. Demokratur bör det kallas.

Polisens plan var att tolka den värdelösa HMF-lagen väldigt flexibelt under demonstrationen för att eventuellt kunna begränsa NMR:s demonstrationsfrihet. Att planen såg ut så var känt innan gårdagen.
Citera
2017-10-01, 15:40
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Det var polisens plan om NMR kom beväpnade med sköldar och fanbärare ja, det stämmer, och det gjorde man ju, så man sabbade för sig själv.

Varför får man inte ha sköldar och fanbärare?
Citera
Medlem
Citat:
Än bättre är att dom är helt öppna med folkmord, fastän deras internetanhängare säger att man inte alls vill utföra folkmord, däremot talar ju saker som "Jag kan inte se hur lyktstolparna ska räcka till" att man kanske faktiskt är för folkmord.

Det var polisens plan om NMR kom beväpnade med sköldar och fanbärare ja, det stämmer, och det gjorde man ju, så man sabbade för sig själv.

Äntligen ett politiskt parti - som är helt öppna med att de vill döda sina politiska motståndare, det finns ingen anledning att hymla. Det är prime time underhållning och jag vill tacka NMR för detta.

Det är uppfriskande på något sätt.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lustigt hur den devisen bara gäller nazister. Sen, när det är nassar så går man ner på individnivå också, men våldsvänstern som grupp dömer man ut givetvis. Hyckleri hycklera.

När har jag hycklat?
Citera
2017-10-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där var en dåligt filmad snutt och styrker knappast vad som påståtts.
Om du inte ser att det kastas sten både för hand och med stenslunga och att vanligt folk misshandlas när de säger ifrån så är det nog hög tid att kolla upp synen.

Här har du mer:

https://m.youtube.com/watch?v=Ut7IhdRBeg0

https://m.youtube.com/watch?v=N4juXv5pji0
Citera
2017-10-01, 15:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag kollade på den här videon - där NMR drar förbi nordstan och avenyn och andra ställen

https://www.youtube.com/watch?v=no0VqvxqNLA det är riktigt bra underhållning.

Ska det här vara Sveriges farligaste snubbar? De flesta ser ju ut som nån som skulle kunna hänga på medeltidsveckan i Visby.

Men jag håller med om att det är bra underhållning. Undrar om de sitter i nån källare och spelar in musiken själva...
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:

Så varför sitter folk då och kallar det hela för fiasko? Vad skulle NMR ha gjort annorlunda?

Detta är en dunderskandal och ännu ett bevis för att demokrati är totalt värdelöst. Demokratur bör det kallas.

Det var de korkade ledarna i NMR som förstörde hela demon och bjöd snuten, media och vänsterextremisterna på ett litet upplopp med flera gripna.
Vem kan tro på NMR efter detta totalfiasko?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Varför får man inte ha sköldar och fanbärare?

Därför att sköldar och fanor eventuellt kanske kan kopplas på något sätt till Adolf Hitler. HMF-lagen är väldigt böjbar kan man säga.
Citera
2017-10-01, 15:50
Medlem
Igni-ferroques avatar
Oj nu åkte visst offerkoftorna på! Polisen hade i förväg gått ut med att man inte skulle tillåta sköldar, fanor m.m. Naturligtvis vägrar NMR acceptera det utan dyker upp med just sköldar och fanor.

Sedan är det inte enskilda demonstranter som bryter ur ledet utan någon ger en order. Ett organiserat försök. Det det handlar om är att NMR helt enkelt inte accepterar de spelregler som finns utan tycker att en liten sekt på några hundra personer skall diktera villkoren i en stad med nära en halv miljon invånare.

NMR hade redan innan demon bestämt sig för att ta en konflikt med polisen. Nu är man förvånad över hur lite man hade att säga till om när det kom till kritan. Dags att ta en funderare på om man har en litet skev verklighetsbild?

När det gäller personerna som använde stenslungor så tror jag inte de bryr sig ifall de "representerar" NMR,AFA eller Tomatens Rätt I Samhället. Det viktiga är att få kasta sten på folk, helst blåljuspersonal men privatpersoner funkar bra det med. Just de personerna hoppas jag åker dit då de sysslar med rent livsfarliga saker
Citera
2017-10-01, 15:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Polis: "Vi bestämmer vilka som får vara här inne"

Nazze: "Nähä"

Polis: "Jo det gör vi."

Nazze: "Då har vi motsatta åsikter"

Polis: "Jaha och vad ska du göra åt det då"

Nazze piper iväg grinandes om ljugmedia och mutor...

Polis vs Nazist 1-0

https://t.co/SLzwAti60k

Nazze bölar att hans Tredje rike sträckte sig som mest mellan ICA Maxi i Mölndal och ICA Focus på Åvägen.
https://twitter.com/jhellqvist/statu...07777513500672

Nazzarna blir omringade av polis
https://pbs.twimg.com/media/DK-mRLjW4AAR4Cp.jpg

NMR ser ju verkligen väldigt hotfulla och aggressiva ut. Istället för att ta itu med det riktiga problemet den här dagen vänsterextremisterna och gettoinvandrarna så ger sig polisen på de som har lagligt stöd att demonstrera.

Det kommer väl med tiden finnas anledning att revidera vad olika individer sagt och gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Jag börjar räknar ner fom nu till nästa gång nån röding drar lögnen om att snuten är där för att skydda NMR, och inte skydda vänsterpacket från NMR.

I det här fallet känns det verkligen inte som polisen skulle skydda NMR, utan snarare att stoppa demonstrationen oavsett anledning. Det var nog deras order.

Citat:

Jag är inte säker på att ens demokratur är rätt beskrivning av landet längre. Diktatur känns lite för starkt än så länge, men snart så. Det finns folk som levt i DDR som säger att de var friare än man är som svensk idag. Något att fundera över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in