Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 10:10
  #4549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackehackspetten
Köpte iptv Kings paket med box och ett år tv kostade 2700
Har funkat bra mest hela tiden har gått ner några gånger och boxen har hängt sig 3 gånger men annars klockrent snabb box alla kanaler det gick snabbt från beställning till att det va igång typ 3-4 dar

Kul att det fungerade bra för dig.

MEN ni andra behöver inte lägga ut så mycket pengar på paketet.

Ett års abonnemang hos rapid (som är EXAKT samma som iptvking) ligger just som billigast på 75€.
Mag254 (som enligt diskussioner är att föredra före Mag256) kan man hitta runt tusenlappen.
2017-10-01, 12:21
  #4550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Tjena, har försökt läsa tråden (första 50 inlägg och sista 100) men mycket låter för komplicerat för mig.
Jag har idag svindyra abonnemang (sky och viasat)

Det enda jag vill se är all sport (PL och CL) och då via Sky, BBC, ITV och BT sport) Helst via chromecast.

Vilket abonnemang borde fungera för det?

Hoppas ngn kan guida mig.

Mvh
Om du mest är ute efter UK kanaler så kan du kolla på en US/CAN provider som t.ex. DEXTER då dom har UK kanalerna med och får då NHL Centre Ice, NFL Sunday Ticket, MLB Extra Innings och NBA League Pass kanalerna bla utöver att stort utbud av US/CAN kanaler.
Vill du ha även svenska så är finns ju Rapid, GenIPTV, Camdserver bla.
Men du får då inget bra US/CAN utbud och det som finns funkar skit och i många fall fel kanaler.

Chromecast kan du glömma däremot det kräver att strömmen konverteras om till ett format som Chromecast förstår.
Det går strömma en flik med livetv i deras portal i webbläsare men annars blir det svårt.
Det går om du kör mot en TVheadend server med TVHclient för Android/Iphone att skicka till Chromecast.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-01 kl. 12:24.
2017-10-01, 13:14
  #4551
Medlem
m11080s avatar
en liten fundering:

om ni skulle ha ett dyrt tvabonnemang och bredband från en och samma leverantör
(t.ex bredbandsbolaget eller Comhem)., är då t.ex Rapid tillräckligt stabilt och bra
för att ersätta ett sådant abonnemang? Hur stor är då risken att dem spionerar
och upptäcker att du ersatt ditt dyra abonnemang med pirat-tv och sätter dit dig för det?
(om de kan se iptv trafiken på ens bredbandabonnemang)
2017-10-01, 13:52
  #4552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
en liten fundering:

om ni skulle ha ett dyrt tvabonnemang och bredband från en och samma leverantör
(t.ex bredbandsbolaget eller Comhem)., är då t.ex Rapid tillräckligt stabilt och bra
för att ersätta ett sådant abonnemang? Hur stor är då risken att dem spionerar
och upptäcker att du ersatt ditt dyra abonnemang med pirat-tv och sätter dit dig för det?
(om de kan se iptv trafiken på ens bredbandabonnemang)

Dom kan se vilken typ av trafik som åker in och ut från din port men jag tvivlar starkt på att dom bryr sig.
2017-10-01, 14:04
  #4553
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Dom kan se vilken typ av trafik som åker in och ut från din port men jag tvivlar starkt på att dom bryr sig.

Nja, de kan se krypterad trafik på port 443 men kan inte se vad det är.
2017-10-01, 14:10
  #4554
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Dom kan se vilken typ av trafik som åker in och ut från din port men jag tvivlar starkt på att dom bryr sig.

Tänkte närmast om man har t.ex ett tvabonnemang för 400-500kr i månaden och sedan
plötsligt säger upp det men har bredbandsabonnemanget kvar.
Blir dem då inte väldigt misstänksamma och sätta dit en för pirat-tv för att jävlas om
de ser trafiken?
2017-10-01, 14:11
  #4555
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nja, de kan se krypterad trafik på port 443 men kan inte se vad det är.

Om man är inne på RAPID forum så säger de uttryckligen att man inte ska köra bakom vpn,
eftersom det blir problem att använda deras IPTV då
2017-10-01, 14:28
  #4556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nja, de kan se krypterad trafik på port 443 men kan inte se vad det är.
Det är inte krypterad trafik utan det skickas okrypterat som en ren ström.
Även kanallistan man laddar ner är okrypterad.
Själva källan till strömmarna är ju såklart genom krypterade tunnlar och restreamade flera gånger om innan det når fram till utsändningsstället. Men det skyddar bara källan och inte dig.
2017-10-01, 14:33
  #4557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Om man är inne på RAPID forum så säger de uttryckligen att man inte ska köra bakom vpn,
eftersom det blir problem att använda deras IPTV då
Det funkar om man kör med ett dedikerat IP dvs inte delat med 1000 tals andra.
Dvs det räcker inte med bara VPN utan du måste köpa till ett eget IP.
Stor del av anonymiteten försvinner förstås då men det kan hjälpa att kringå begränsningar hos ens ISP och kan tom ge stabilare streams i vissa fall beroende på var det sänds ut ifrån.
Folk i UK är tvungna t.ex. att använda det då deras ISP's blockerar IPTV och det är nåt som lär sprida sig.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-01 kl. 14:38.
2017-10-01, 14:39
  #4558
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt tråd:
Hur fasiken lägger man in en vpn på sin Android-box? Samt kan ni rekommendera en bra vpn-tjänst?
Man vill ju kunna titta på sina IPTV-kanaler i lugn och ro utan att staten ska komma och knacka på dörren och säga att man gör nåt olagligt med en massa böter som följd.
2017-10-01, 14:44
  #4559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt tråd:
Hur fasiken lägger man in en vpn på sin Android-box? Samt kan ni rekommendera en bra vpn-tjänst?
Man vill ju kunna titta på sina IPTV-kanaler i lugn och ro utan att staten ska komma och knacka på dörren och säga att man gör nåt olagligt med en massa böter som följd.
https://torguard.net med dedikerat IP är vad som pratas varmt om bla av vissa resellers på Rapid forum.
2017-10-01, 15:09
  #4560
Medlem
pedobear84s avatar
Det är väl inte ens olagligt att innehava iptv? E väl bara olagligt att dela ut?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback