Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-30, 16:13
  #1
Medlem
Letade men hittade ingen tråd, lite osäker på var jag ska lägga den också eftersom tråden om NES classic ligger under "retro" och den om SNES classic under "hårdvarudiskussioner". Mod kan flytta dit den tycker att tråden hör hemma.

I alla fall så var det dags att välkomna nästa minivariant av gamla populära konsoler (dator i det här fallet kanske man borde säga). C64 mini kommer förinstallerad med 64 spel och riktpris på 80€.


Vad säger ni? Kan det vara något att ha?

Även om den innehåller en del godbitar, som Impossible Mission, California Games, Speedball 1 och 2 så är jag inte intresserad. Det eftersom den enligt mig saknar många av de spelen som hade kunnat gjort mig intresserad, t.ex. Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, IK+, Rick Dangerous, Last Ninja, Giana Sisters
Jag har också väldigt svårt att tro att den kan komma upp till samma popularitet som Nintendos varianter.

https://www.fz.se/nyhet/274493-mina-...4-mini-avtackt
Citera
2017-09-30, 16:51
  #2
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Letade men hittade ingen tråd, lite osäker på var jag ska lägga den också eftersom tråden om NES classic ligger under "retro" och den om SNES classic under "hårdvarudiskussioner". Mod kan flytta dit den tycker att tråden hör hemma.

I alla fall så var det dags att välkomna nästa minivariant av gamla populära konsoler (dator i det här fallet kanske man borde säga). C64 mini kommer förinstallerad med 64 spel och riktpris på 80€.


Vad säger ni? Kan det vara något att ha?

Även om den innehåller en del godbitar, som Impossible Mission, California Games, Speedball 1 och 2 så är jag inte intresserad. Det eftersom den enligt mig saknar många av de spelen som hade kunnat gjort mig intresserad, t.ex. Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, IK+, Rick Dangerous, Last Ninja, Giana Sisters
Jag har också väldigt svårt att tro att den kan komma upp till samma popularitet som Nintendos varianter.

https://www.fz.se/nyhet/274493-mina-...4-mini-avtackt

Extremt dåligt val av spel. Men priset är lågt och många lär nog köpa.
Citera
2017-09-30, 16:58
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Dåligt val av spel ja, bara några få av dom jag spelade mer än en gång saknar bla 1942
Citera
2017-09-30, 22:53
  #4
Medlem
Och någon mr Z turbo lär man ju inte få heller...

Tycker också de valt "fel" spel.
Citera
2017-09-30, 23:16
  #5
Medlem
Kallar man sig för MRZ på forumet så är det ganska solklart att man är frälst på C64an.

Ska absolut köpa denna och ha oöppnad.
Citera
2017-10-01, 18:24
  #6
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kallar man sig för MRZ på forumet så är det ganska solklart att man är frälst på C64an.

Ska absolut köpa denna och ha oöppnad.

Hunken på din profilbild tyder på det också Är det ett spel du gärna sett följt med Minin?
Har det på kassett, men tycker det är ett ganska frustrerande spel
Citera
2017-10-01, 19:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Hunken på din profilbild tyder på det också Är det ett spel du gärna sett följt med Minin?
Har det på kassett, men tycker det är ett ganska frustrerande spel

Mycket trevligt att du såg detta! =)
Dragon Ninja var ett av mina favoritspel på den tiden. Musiken direkt i början när spelet laddat upp tycker jag är bland de bästa låtarna till C64an. Arten på boxen till samlingen spelet låg med var

Själva spelet hade jag gärna sett följa med. Men jag brukade alltid ha ett utslitet finger efter att ha varvat spelet. Jag kom på att man kan hoppa framåt och sparka i luften. En attack som jag gjorde på alla fiender i hela spelet. Men det blev enormt enformigt!!!
Citera
2017-10-01, 20:34
  #8
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mycket trevligt att du såg detta! =)
Dragon Ninja var ett av mina favoritspel på den tiden. Musiken direkt i början när spelet laddat upp tycker jag är bland de bästa låtarna till C64an. Arten på boxen till samlingen spelet låg med var

Själva spelet hade jag gärna sett följa med. Men jag brukade alltid ha ett utslitet finger efter att ha varvat spelet. Jag kom på att man kan hoppa framåt och sparka i luften. En attack som jag gjorde på alla fiender i hela spelet. Men det blev enormt enformigt!!!

Hehe jo musiken är bra! Var tvungen att gräva fram kassetten och testa lite och jo hoppsparkarna är ju det som fungerar bäst. Men frustrerande när man fastnar i fienderna och stannar upp och ibland verkar man missa helt på random.
Tycker musiken är bland det bästa när det kommer till c64an! Just ninja-spelen verkar ha begåvats med riktigt passande musik Min personliga favorit är musiken till Last ninja 1 & 2. Speciellt The Wilderness på 1:an. https://www.youtube.com/watch?v=AbBE...D725E4&index=4
Citera
2017-10-01, 21:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Hehe jo musiken är bra! Var tvungen att gräva fram kassetten och testa lite och jo hoppsparkarna är ju det som fungerar bäst. Men frustrerande när man fastnar i fienderna och stannar upp och ibland verkar man missa helt på random.
Tycker musiken är bland det bästa när det kommer till c64an! Just ninja-spelen verkar ha begåvats med riktigt passande musik Min personliga favorit är musiken till Last ninja 1 & 2. Speciellt The Wilderness på 1:an. https://www.youtube.com/watch?v=AbBE...D725E4&index=4

Så kassetten fungerade fortfarande. Nice! =) Det spelet har en del "buggar". Att fiender visar sig och bara försvinner och ibland fryser de och man kan gå fram och slå ihjäl dem. Jag minns jag alltid hoppade runt och när de visade sig så gjorde man en spark rakt i nyllet på dem direkt! Men nuddar man dem fastnar man som du skriver.

Det var några guldkornen i musikväg du plockade fram där. Nu fastnade jag lite framför youtube och lyssnade. Denna typ av musik väcker fantastiska känslor inom mig. Får skaffa Blåtand till datorn så jag kan skicka musiken till ljudanläggningen som står i huset.
Citera
2017-10-02, 06:37
  #10
Avstängd
53280s avatar
Om C64 Mini inte har möjlighet att ladda in spel ifrån USB / SD kort, så känns de ganska värdelöst

Spel som saknas :

Ghost'n goblins
Barbarian
Raid over Moskva
Citera
2017-11-17, 00:22
  #11
Medlem
Apologists avatar
Och Paperboy verkar inte finnas med.
Citera
2017-11-19, 19:30
  #12
Medlem
Med tanke på att det fanns flera tusen C64a titlar så får man hoppas på att det går att föra över spel till den. Kan tänka mig på att folks favoriter är mycket spridda.

Dragon Spirit som är en klassisk shooter hade jag gärna sett! Flyga uppåt med en drake och bara kötta sönder allt som kommer upp till fartfyld musik!

https://www.youtube.com/watch?v=7wdWGUfWi0A
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback