Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-30, 19:21
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Jag följde 5st live sändningar under flera timmar.
Men det räcker med den här videon för att se patrasket https://www.youtube.com/watch?v=IxD5pV6dVs8

Där har du din vänster, du är en av dom, det förstår vi så försök inte ens att förklara bort dig. Du är redan avslöjad. Afapack.
Du var inte där då alltså.

Du länkar dessutom till ett klipp som jag inte ens pratade om. Jag skrev tidigare om personerna som slungade iväg stenar med hjälp av ett blått rep, samt hur de kastade sten mot en skadad man medan han hjälptes bort av polisen. Det var det jag syftade på. Kom in i matchen!
Citera
2017-09-30, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alltså fanns det inget, förutom i din parallella verklighet!

(du får fortfarande länka CNN/Fox och så vidare som du skrev hade detta som klick-bete)

Men gå då för i helvete in på helsingin sanomats förstasida och så får du väl anse om det är en positiv bild dom målar upp av ett multikultisamhälle, alt att dom målar upp ett samhälle som fallit...

you do the fuckin math

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005389877.html
Citera
2017-09-30, 19:22
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hanif Bali har postat en bild på twitter av en motdemonstrant som kastar sten på polisen maskerad, men på en annan bild är han omaskerad. Stenkastaren kommer att naturligtvis att bli identifierad och åka dit, bra. Det är så lågt att angripa polisen.

Den här muppen
https://pbs.twimg.com/media/DK_IRLOWkAEOSIx.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Jag tittade nyss på klippet igen, det är glasklart, det är GLASKLART att det INTE kastades nåt mot NMR när brytningen till vänster skedde.
3.08.05 står ett äldre par och skriker "Inga rasister på våra gator", dom är kanske 10-15 m bort.

3.08.42 in i klippet så säger han som har svart keps och grå Thor Steinar hoodie som det står Brotherhood på till kameramannen "Filma nu", dom är då ca 20 innan brytningen till vänster sker, det är uppenbart att killen i Thor Steinar hoodien visste att detta skulle ske.

3.09.33 så skanderar en skåning "Nordisk revolution, ingen pardon", detta sägs två gånger och sedan kommer kommandot "Sväng vänster 3.09.38 och det kommandot kommer lite längre bort från kameran, lite mitt i gruppen i fronten.

3.09.40 säger en till längre fram nära kamerakillen "Vänster".

3.09.42 kommer ett till kommando om "Vänster".

Fram till dess så har inte en enda jäveln inom NMR reagerat så som man borde om nån kastat sten mot dom, visst är dom träskallar i NMR men hade det kastats sten så hade nog nån skrikit, nån hade flyttat på sig, nån hade kanske rent av skadat sig om det hade kastats sten då när brytninge skedde eller innan det.

Så ni Bagdad Bob 1 och Bagdad Bob 2, ta och titta på filmerna igen, revidera erat dåliga försvar av NMR:s taffliga demonstration som dom själva förstörde och inse att detta var så sjukt misslyckat, ta smällen som en karl och skyll inte på nåt som inte har hänt.

Vad polisen säger är oviktigt, det som syns i Nordfronts egen film är det viktiga, efter brytningen till vänster kan det mycket väl ha kastats sten, men inte innan det, det finns det filmbevis på, tack o lov.

Ok. som sagt jag såg inte något kastas så kan inte säga att jag e säker på de, då ljuger polisen då, vilket är ännu värre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
I Sverige har alla rätt att demonstrera och hålla torgmöten, det är en starkt skyddad rättighet som finns i grundlagen. Polisen har en skyldighet att bevilja tillstånd till den som möter kraven.

Om du har fått tillstånd för en demonstration ska polisen se till att arrangörerna kan genomföra manifestationen och att publiken kan ta del av den.

Mötes- och demonstrationsfriheten regleras i 2 kap. 1 § regeringsformen.

Det innebär inte att man överallt eller vid alla tidpunkter har rätt att demonstrera. Rätten att mötas och demonstrera får begränsas i lag, men bara om det är nödvändigt, till exempel på grund av ordning, säkerhet eller med hänsyn till trafiken.

// Polisen
Ingenting i den texten motsäger något jag skrivit. Istället visar den på att polisen brutit mot sina åtaganden. T. ex. den fetmarkerade punkten bröt man mot redan genom hur man valde utformade demonstrationstillståndet; ett enormt avspärrat område som gjorde att ingen skulle kunna lyssna på talen.
Citera
2017-09-30, 19:23
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Förövrigt hade man inte ens hunnit fram till punkten där demonstrationstillståndet började så det är helt felaktigt att påstå att man frångått tillståndet.
Det berodde väl på att NMR försökte forcera polisens linje?

Hade de följt anvisningarna som polisen gav dem så hade det givetvis gått bra. Men de ville inte göra det, och då får de skylla sig själva.
Citera
2017-09-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Vad är problemet...vi har ett gäng militanta kommunister som tror de är bättre än militanta nazister.

Samtliga dessa personer skall sättas i fängslig förvar tills de kan respektera individuella åsikter.

Japp !
Där satt den.
Fängsla dom militanta kommunisterna och nazzarna och låt dom inte komma ut förrän dom är överens.
Alternativt låt dom göra upp på en enslig åker.
Citera
Medlem
Då har jag precis kommit hem efter en lång dag. Kan säga att alla fördomar jag haft mot vänsterfolk har visat sig överträffa min ide om hur dessa människor ska se ut och bete sig. Det är helt ofattbart hur detta lands öde har under en så lång tid legat i dessa människors händer

Blir av en slump indragen i en hord av vänsterpack som gapar och skriker allt möjligt. "Kasta hästskit på dem", "död åt nazister" är bland annat vad jag får höra. Påväg mot platsen där alla samlats ser jag vänsterfolk som ligger och gapar nere på marken med handbojor. Märker att många danskar och norska är närvarande. Rent utseende mässigt liknar dessa människor djur, och jag skojar inte. Piercing på ställen jag inte ens visste det va möjligt att pierca sig på, tjejer med hel rakat hår, svarta mjukisbyxor och puma skor dominera klädsen. Formmässigt är dem ju helt underlägsna. Det hade utan tvekan krävt 10 vänsterfolk för att få ner 1 nazist. Feta och allmänt äckliga var dem. De ensam kommande barnen var ju självklart närvarande de också. Som vanligt var dem endast med för att provocera polisen, vilket dem sällan lyckades med efter att dem insett att svenska poliser ser ut som berg i jämförelse med dem själva.

Kan säga att efter vad jag sett idag så är jag absolut inte imponerad av vad vänsterpacken har att komma med. Skulle inte ens kalla dem för får, det hade varit nervärderande mot fåren. Dessa människor är helt efterblivna, dem har inget att komma med. Misslyckade helt igenom, såg ut som missbrukare hela bunten. Kvinnor som gick runt med snus under läppen var vanligt förekommande, men sanningen är att jag aldrig sett detta fenomen tidigare än idag. Ordet dekadens är vad som karaktäriserar dessa vänstermänniskor bäst.

Kan tillägga att jag inte sympatiserar med varken demonstranterna eller motdemonstranterna. Jag rapporterar bara efter vad jag observera under dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Polisen stoppade NMR för att de vände och några försökte gå upp mot Liseberg > Korsvägen.
När polisen försöker hindra dessa, jävlas de NMR.

https://www.youtube.com/watch?v=q9epMBkWFaU

Självklart har de rätt att demonstrera någonannanstans, men polisens uppgift är att hålla isär de två grupperna. Därför hindrar polisen både motdemonstranterna från att komma närmare NMR och vice versa. Speciellt om det finns risk att polisen tappar kontrollen på läget.
Självklart är det så dem tänker. Men det innebär också att polisen därmed är för svag för att upprätthålla grundlagen. Med andra ord är det fortfarande hos polisen felet ligger.
Citera
2017-09-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det berodde väl på att NMR försökte forcera polisens linje?

Hade de följt anvisningarna som polisen gav dem så hade det givetvis gått bra. Men de ville inte göra det, och då får de skylla sig själva.
Man är helt fri att själv välja väg till demonstrationen. Att man skulle träffas vid ICA-Maxi var ju inget polisen bestämde.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Men gå då för i helvete in på helsingin sanomats förstasida och så får du väl anse om det är en positiv bild dom målar upp av ett multikultisamhälle, alt att dom målar upp ett samhälle som fallit...

you do the fuckin math

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005389877.html

Ja, jag ser att denna finska tidning har med händelserna iallafall på topp 3. Det var ju finnar med i NMR's tåg.

Men var tog CNN och FoxNews vägen? Du skrev ju att dessa hade händelserna som i princip största nyhet, som klick-lockbete. Har du drömt ihop det i din NMR-hjärna?
Citera
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Vad är problemet...vi har ett gäng militanta kommunister som tror de är bättre än militanta nazister.

Samtliga dessa personer skall sättas i fängslig förvar tills de kan respektera individuella åsikter.
Kan bara hålla med dig. Rent historiskt vill jag minnas att media varit betydligt mindre benägna att rapportera om alla våldsamheter extremvänstern haft för sig genom åren. Personligen som upplever jag vänstern som mycket mer våldsbenägen. Det lustiga är att även ett stort antal människor som jag känner, som är mycket vänster, håller med mig om den saken nuförtiden.

Rätta mig om jag har fel, men när det gäller EXPO så rapporterar de aldrig om när vänstern visat sin intoleranta sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in