Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-28, 16:25
  #169
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Är någon timme per dlc, värdet kommer mer om du tycker om att bara dra runt och leka, tyckte air och land dlcna va okej men sea gav inte något direkt kul.
Okej. Ja dra runt och leka var det jag gillade mest. "Air" är det samma som "sky fortress" ? Så man får jet-wingsuit eller vad den kallas.

Funderar på om jag bara ska köpa "sky fortress" eller "Air, Land and Sea DLC"
Citera
2017-09-29, 22:45
  #170
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej. Ja dra runt och leka var det jag gillade mest. "Air" är det samma som "sky fortress" ? Så man får jet-wingsuit eller vad den kallas.

Funderar på om jag bara ska köpa "sky fortress" eller "Air, Land and Sea DLC"

Sky Fortress och Mech land assault tyckte jag va värda och spela, Bavarium sea heist var inte så bra tyckte jag iaf.
Citera
2017-09-30, 23:23
  #171
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Sky Fortress och Mech land assault tyckte jag va värda och spela, Bavarium sea heist var inte så bra tyckte jag iaf.
Men de 3 är "air land and sea"? Om inte sea är bra är det ändå lika bra att köpa "air land and sea" då det blir billigare än att köpa två av tre.
Citera
2017-10-01, 07:36
  #172
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Nu får man ju XXL editon för 149kr. Medan enbart air land and sea kostar 229. Köper nog XXL så kan man spela när man inte har plus också.
Citera
2018-06-12, 17:02
  #173
Medlem
mrtowlies avatar
XL edition för 79 spänn på PStore just nu. Billigare än så kan det knappast bli. Har dragit hem spelet och hoppas det fungerar bra efter allsköns patchar.
Citera
2019-08-20, 02:34
  #174
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sitter med jc3 nu fick xl-versionen gratis och helikopterstyrningen är totalt djävla sönderkukad, musen för att sikta uppåt/nedåt men jag måste använda knappar för att sikta sidled, går det ordna så man kan sikta i sidled med musen också?

Kör sky fortress så jag får raketmotorn till vingdräkten, för att uppgradera motor o dräkt ska man slutföra 4 uppdrag, 3 går ut på att flyga genom ringar 1 går ut på att skjuta ned drönare lyckats fixa 11 av 20 poäng, går lite si och så med precisionsflygning finns det några knep för att bl bättre utöver att bara träna?
Citera
2019-08-22, 15:16
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sitter med jc3 nu fick xl-versionen gratis och helikopterstyrningen är totalt djävla sönderkukad, musen för att sikta uppåt/nedåt men jag måste använda knappar för att sikta sidled, går det ordna så man kan sikta i sidled med musen också?

Kör sky fortress så jag får raketmotorn till vingdräkten, för att uppgradera motor o dräkt ska man slutföra 4 uppdrag, 3 går ut på att flyga genom ringar 1 går ut på att skjuta ned drönare lyckats fixa 11 av 20 poäng, går lite si och så med precisionsflygning finns det några knep för att bl bättre utöver att bara träna?

Hur är spelet annars? Läst att 3an är bättre än 4an. Rent grafiskt ser även 3an bättre ut. 1an och 2an var gäsp, tråkiga spel. Men såklart förbättrad grafik sedan dess. Inte gett mig på 3an men är väl isåfall den i serien som lockar isåfall. Dom flesta verkar gilla 3an bäst iaf.
Citera
2019-08-22, 15:26
  #176
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Hur är spelet annars? Läst att 3an är bättre än 4an. Rent grafiskt ser även 3an bättre ut. 1an och 2an var gäsp, tråkiga spel. Men såklart förbättrad grafik sedan dess. Inte gett mig på 3an men är väl isåfall den i serien som lockar isåfall. Dom flesta verkar gilla 3an bäst iaf.
Tvåan är bäst bla bäst bilkörning o flygning i trean är bilkörningen i nivå med surprise prostataundersökning typ och flygningen är inte mycket bättre, tycker inte det är så stor skillnad mellan trean och fyran, story-mässigt hör dom ihop.

Om du köper trean så köp inte basversionen, köp xl-versionen den innehåller lite extra grejer bla till vingdräkten
Citera
2019-08-22, 15:33
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tvåan är bäst bla bäst bilkörning o flygning i trean är bilkörningen i nivå med surprise prostataundersökning typ och flygningen är inte mycket bättre, tycker inte det är så stor skillnad mellan trean och fyran, story-mässigt hör dom ihop.

Om du köper trean så köp inte basversionen, köp xl-versionen den innehåller lite extra grejer bla till vingdräkten

Just när man spränger saker så ser det förjävligt ut i 4an. Har sett jämförelse på 3an och 4an. Samma sak åka båt så ser vattnet naturligt ut i 3an med vågorna som blir av båten.

Låter inte så nöjd ändå? Inget spel man spelar igenom 2 ggr efter klarat ut det.

Spel som är riktigt bra för oftast att lägga på hyllan ett tag för att spela om det igen, känns inte som detta hamnar under den kategorin.

Man är så bortskämd med far cry 3 och 4 så alla andra open world bleknar I jämförelse.
Citera
2019-08-22, 16:50
  #178
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Hur är spelet annars? Läst att 3an är bättre än 4an. Rent grafiskt ser även 3an bättre ut. 1an och 2an var gäsp, tråkiga spel. Men såklart förbättrad grafik sedan dess. Inte gett mig på 3an men är väl isåfall den i serien som lockar isåfall. Dom flesta verkar gilla 3an bäst iaf.
Jasså? Jag har fått precis den motsatta uppfattningen. Att den är sämst. Vilket också är min uppfattning. Spelet är sjukt ofärdigt. Glitches galore. Massa hackande. Och detta spel fick jag gratis via psplus typ 1-2 år efter release och då var det fortfarande i hemskt skick. Svårt och se hur trean skulle tilltala om ettan och tvåan var gäsp. Men bara min personliga uppfattning såklart, men har bestämt mig för att inte köpa fler just cause spel. Avalanche studios har verkligen gått ned sig och alla deras spel har samma problem med att dem känns "rushed", ofärdiga och fullt med glitchar.
Citera
2019-08-22, 17:22
  #179
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jasså? Jag har fått precis den motsatta uppfattningen. Att den är sämst. Vilket också är min uppfattning. Spelet är sjukt ofärdigt. Glitches galore. Massa hackande. Och detta spel fick jag gratis via psplus typ 1-2 år efter release och då var det fortfarande i hemskt skick.
Som många spel idag är det en opolerad diamant, hade bla bilkörning o flygning förfinats, buggar fixats och så vidare så hade det varit klart bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Man är så bortskämd med far cry 3 och 4 så alla andra open world bleknar I jämförelse.
Äpplen o bananer, jag drog igenom jc3 för ett bra tag sen nu när jag fick xl-versionen så la jag in en mod som gör motståndarna mer aggressiva och spelar det igen, frågar du mig om fc3/4/5/new dawn så är det spel jag har noll intresse av idag.

Det som gör just cause bra är fallskärmen, flygdräkten, grappling hook etcetera, man har en fenomenal förmåga att röra sig 3-dimensionellt, fc-spelen är mycket mer 2-dimensionella.
Citera
2019-08-24, 00:00
  #180
Moderator
Arne.Ankas avatar
det här är ju fan löjligt

spoilervarning deluxe...har fixat Sky Fortress DLC, Mech Land Assault DLC och the Bavarium Sea Heist DLC på gott och ont.



Det här gör spelet mycket roligare men samtidigt blir man rätt op känns inte alls som spelet är designat för den här typen av tillägg, saknar verkligen möjlighet att kunna höja svårighetsgraden i spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback