Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 14:04
  #14989
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Blev sugen på att köra lite Minecraft igen (senast jag spelade var ett år sedan). Men nu när jag loggar in så finns inte spelet kvar i min profil, det står "It looks like you don’t own Minecraft for PC/Mac". WTF?

Är det inte kanske så för att ditt konto inte är omkonverterat? Har för mig att det var något jox med det för ett tag sedan..
Citera
2017-07-14, 19:34
  #14990
Medlem
Hej på er.
Kan man på något sätt spärra kreativt läge i Minecraft?
Barnen spelar bara kreativt och jag vill att de spelar survival så de kan lära sig nått.
Jag vill spärra kreativt läge om det är möjligt.
Har både Xbox 360 och win10 version.
Tack på förhand
Citera
2017-07-17, 15:21
  #14991
Medlem
Thuds avatar
Någon som är duktig på command blocks?
Jag vill ha teleportrar men det ska kosta att använda, tex 5 redstone dust eller 1 gyllene morot eller så. Hur många block behöver jag och vad skriver jag i dem?
Citera
2017-07-27, 18:25
  #14992
Medlem
Häpp! Dags igen för Minecraft-suget.

Vi är tre killar (35-40 bast...) som gärna spelar väldigt stora modpaket, med en rätt hyffsad, vuxen svårighetsgrad. Anledning till de stora modpaketen är ju att vi har lite olika inriktningar, och de stora paketen innehåller något för alla.

Nu till problemet, vi har kört fast i vad vi ska välja för paket denna gången för en ny uppstart, så tänkte få input här då det kan vara nyttigt för andra med samma huvudbry. Så för att punkta upp önskemålen:

*Intressant värld, vilken belönar explorande.
*Blandning av tech och magi
*Svårt, men inte Greg-svårt, då det bara tillför mer grinding.
*Väl anpassat för server.
*End game innehåll.
*Gärna intressanta monster, men inte idiot-creepers, typ black creepers eller John Kena.
*Quests enabled

Tack på förhand, du/ni som grottar ner er i detta.
Citera
2017-07-29, 15:33
  #14993
Medlem
Chucky.s avatar
Är på jakt efter ett mod som visar ex: coordinates, biomes, compass, block light m.fl. på skärmen medan man spelar.

F3 finns ju... Men nej, text över hela skärmen är inget alternativ.

Det jag använt en längre tid är ett vanligt X-ray mod från minecraftsix.

Förutom Xray och fulbright så visar den även tex detta:
https://i0.wp.com/minecraftfive.com/...size=544%2C145

Men nu i version 1.12 så har man tagit bort den funktionen av någon anledning.

Så förslag på ett nytt sådant mod.
Citera
2017-09-02, 18:22
  #14994
Medlem
Har ett jävligt störigt problem, tacksam för hjälp. Jag spelar Feed the beast. När jag minar ore får jag ingenting. Jag kan mina kol, sten osv men inga mineraler. Får helt enkelt inga block. Någon som har samma erfarenhet? Vad ska jag göra? Tacksam för svar.

Jag är rätt ny på Minecraft för övrigt.
Citera
2017-09-02, 19:57
  #14995
Medlem
Nevermind, det löste sig
Citera
2017-09-05, 12:16
  #14996
Medlem
Någon som vet en kul mod för single player där man kan upptäcka något slott eller liknande? Har grafikmoddar, men skulle vilja ha något spännande på kartan också att upptäcka.
Citera
2017-09-19, 18:22
  #14997
Medlem
Hur säger man "custom maps made by the community" på svenska? Egenutvecklade kartor?

Hur säger man "modding" på svenska? Ex. "Det finns för närvarande inte stöd för modding"
__________________
Senast redigerad av dagmar.ebbesen 2017-09-19 kl. 18:40.
Citera
2017-09-25, 20:44
  #14998
Medlem
Den här frågan finns säkert tidigare i tråden men bumpar den. Jag byter till ny PC och vill installera minecraft på den nya. Trodde att det var så enkelt som att logga in på minecraftkontot, och be om en ny download. Men om jag läser rätt kostar det ytterligare 225 kr. Kan det stämma? Tur i så fall att man inte byter dator så ofta...
Citera
2017-09-27, 17:23
  #14999
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAN78
Den här frågan finns säkert tidigare i tråden men bumpar den. Jag byter till ny PC och vill installera minecraft på den nya. Trodde att det var så enkelt som att logga in på minecraftkontot, och be om en ny download. Men om jag läser rätt kostar det ytterligare 225 kr. Kan det stämma? Tur i så fall att man inte byter dator så ofta...

Nä, du ska inte behöva betala. Vad säger den när du inloggad försöker ladda ner?
Citera
2017-09-29, 22:37
  #15000
Medlem
Gosifs avatar
Jag önskar att inte M$ förstörde startup-bilden med kritvit färg och behöll den gamla mörka bakgrunden eller åtminstone att man kunde välja den gamla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback