Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 18:46
  #23101
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ladda ner det igen, provade massa andra feta pc spel men inget slår WOT...

Ska bli riktigt skönt o på med hörlurarna o ut med banden igen..


Avinstallera fort som faen. Du kommer sitta tugga på en 2"x 4".

Nära nu sluta detta tetris spel.


Återkommer med bilder senare.

"We need more Polish to win this 1"

Klassiker jag kör med.

Nja för det första, kravet att ladda ner detta spel borde vara IQ 100,

Röker en svamp få see.
Citera
2017-09-24, 12:06
  #23102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Andra som har problem med att WoT klienten kraschar väldigt ofta med win10??
Ibland kan jag spela timmar utan problem, ibland kraschar det nästan varje gång jag trycker Till strid.
Sen igår eftermiddag kommer jag inte in i spelet längre. Inloggnings rutan jag trycker logga in - WOT symbolen kommer fram och det står uppdaterar garage osv sen så kommer windows rutan fram med att programmet slutat fungera söker lösning..

Jag har skickat någon såndär support ticket till WG. Med skärmdump på när windows bilden är där att det kraschat. Laddat ner något program från WG support och gjort WoT report som jag skickade med.

Hur länge brukar det ta för WG att svara på supporten?
Citera
2017-09-24, 14:36
  #23103
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sen igår eftermiddag kommer jag inte in i spelet längre. Inloggnings rutan jag trycker logga in - WOT symbolen kommer fram och det står uppdaterar garage osv sen så kommer windows rutan fram med att programmet slutat fungera söker lösning..

Jag har skickat någon såndär support ticket till WG. Med skärmdump på när windows bilden är där att det kraschat. Laddat ner något program från WG support och gjort WoT report som jag skickade med.

Hur länge brukar det ta för WG att svara på supporten?

Använder du addons?

Om du har spelet installerat i den vanliga katalogen så rekomenderar jag att du slänger allt i denna katalog.
Sen startar du spelet som vanligt igen.

C:\Games\World_of_Tanks\res_mods\0.9.20.0
Citera
2017-09-24, 16:54
  #23104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Använder du addons?

Om du har spelet installerat i den vanliga katalogen så rekomenderar jag att du slänger allt i denna katalog.
Sen startar du spelet som vanligt igen.

C:\Games\World_of_Tanks\res_mods\0.9.20.0
Nej inga extra installationer.
Citera
2017-09-25, 18:50
  #23105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sen igår eftermiddag kommer jag inte in i spelet längre. Inloggnings rutan jag trycker logga in - WOT symbolen kommer fram och det står uppdaterar garage osv sen så kommer windows rutan fram med att programmet slutat fungera söker lösning..

Jag har skickat någon såndär support ticket till WG. Med skärmdump på när windows bilden är där att det kraschat. Laddat ner något program från WG support och gjort WoT report som jag skickade med.

Hur länge brukar det ta för WG att svara på supporten?
Fått svar idag. Skulle tömma WoT cachen. Gjort det och nu får jag igång spelet.
Citera
2017-09-29, 13:14
  #23106
Medlem
franges avatar
Vilka LTs tycker ni är roligast att köra?

Jag har enda sedan jag började spela WoT avskytt lightsen, har gjort vissa försök som oftast slutat med att jag sålt dem i vredesmod - framförallt för att jag inte riktigt kunnat den speltaktiken - men nu när jag börjat spela pluton igen med en ny klan där vi oftast kör meds i tier VI, så har jag börjat mer komma in i den spelstil som krävs för att fungera med lights.
Har mer och ber börjar lära mig att agera både aktiv och mer defensiv sneek&peek-spotter, istället för att vänta på att andra skall spotta åt mig.

Har sedan i våras LTG och köpte nu förra veckan tillbaka T37an som jag grindade fram för några år sedan (och vredessålde) - men dessa vagnar ligger jag på runt 60% i WR med nu (i princip enbart i pub matches). Så börjar mer och mer se LTs som ett spelbart alternativ trots allt!
Citera
2017-09-29, 16:19
  #23107
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilka LTs tycker ni är roligast att köra?

Jag har enda sedan jag började spela WoT avskytt lightsen, har gjort vissa försök som oftast slutat med att jag sålt dem i vredesmod - framförallt för att jag inte riktigt kunnat den speltaktiken - men nu när jag börjat spela pluton igen med en ny klan där vi oftast kör meds i tier VI, så har jag börjat mer komma in i den spelstil som krävs för att fungera med lights.
Har mer och ber börjar lära mig att agera både aktiv och mer defensiv sneek&peek-spotter, istället för att vänta på att andra skall spotta åt mig.

Har sedan i våras LTG och köpte nu förra veckan tillbaka T37an som jag grindade fram för några år sedan (och vredessålde) - men dessa vagnar ligger jag på runt 60% i WR med nu (i princip enbart i pub matches). Så börjar mer och mer se LTs som ett spelbart alternativ trots allt!
t49 med 152mm kanonen är rätt kul, slått ut en ferdinand med 3 skott i fronten och på öppna vagnar kan man göra över 1000 skada med he.
Citera
2017-09-29, 21:56
  #23108
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilka LTs tycker ni är roligast att köra?

Jag har enda sedan jag började spela WoT avskytt lightsen, har gjort vissa försök som oftast slutat med att jag sålt dem i vredesmod - framförallt för att jag inte riktigt kunnat den speltaktiken - men nu när jag börjat spela pluton igen med en ny klan där vi oftast kör meds i tier VI, så har jag börjat mer komma in i den spelstil som krävs för att fungera med lights.
Har mer och ber börjar lära mig att agera både aktiv och mer defensiv sneek&peek-spotter, istället för att vänta på att andra skall spotta åt mig.

Har sedan i våras LTG och köpte nu förra veckan tillbaka T37an som jag grindade fram för några år sedan (och vredessålde) - men dessa vagnar ligger jag på runt 60% i WR med nu (i princip enbart i pub matches). Så börjar mer och mer se LTs som ett spelbart alternativ trots allt!

Har lyckats traggla mig upp till kaffe vagnen (chaffe) och den är riktigt kul, tror dock inte jag fortsätter så mycket längre för spelstilen på de vagnarna passar inte mig.
Citera
2017-09-30, 11:46
  #23109
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
t49 med 152mm kanonen är rätt kul, slått ut en ferdinand med 3 skott i fronten och på öppna vagnar kan man göra över 1000 skada med he.

Jo just den med monsterderpen är ju något man glatt väntar på, synd bara att det är en bit kvar dit än så länge

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Har lyckats traggla mig upp till kaffe vagnen (chaffe) och den är riktigt kul, tror dock inte jag fortsätter så mycket längre för spelstilen på de vagnarna passar inte mig.

Nä jag lyckades ju "nyligen" ta mig förbi den och vidare till T37an jag sitter på nu (var ju några år sen jag grindade dit) - och jag hann aldrig ens försöka uppskatta Chaffen framförallt för att jag kunde inte spela light överhuvudtaget - så blev ju mest rulla fram, spotta så mycket som möjligt och så var man död innan första minuten gått...
Citera
2017-09-30, 12:42
  #23110
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilka LTs tycker ni är roligast att köra?
Inga.

Har bara tier IX när det gäller LTs. Fick ju alla nior när de gjorde om träden nyss men jag kör bara någon åt gången. Är snart klar med RU och WZ. Tänkte då ge mig på AMX och T-54. T-49 är en sån jävla pissvagn att jag står inte ut. Den får vänta. AMX-90 är den enda som kan vara värd att spara och bland tiorna känns inte någon är aktuell för inköp.

Fast det stora problemet är imo inte kärrorna i sig, utan kartorna. Finns oerhört få kartor där man verkligen gör skillnad som LT-scout och spotter. Då kan man lika gärna köra en MT och göra samma jobb men få lite mer firepower istället.

Apropå sketna träd. Någon mer än jag som gett sig på kinesiska TDs ännu? Herregud. Har kört tier III, IV, V och är nu framme vid VI.... men fy faan vilken jävla skitlinje det är! Kan bara hoppas att det blir bättre framöver annars kommer jag aldrig nå X här. Den saken är säker. (En hel del fria xp:s har spenderats redan bara för att nå VI).
Citera
2017-09-30, 13:14
  #23111
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Inga.

Har bara tier IX när det gäller LTs. Fick ju alla nior när de gjorde om träden nyss men jag kör bara någon åt gången. Är snart klar med RU och WZ. Tänkte då ge mig på AMX och T-54. T-49 är en sån jävla pissvagn att jag står inte ut. Den får vänta. AMX-90 är den enda som kan vara värd att spara och bland tiorna känns inte någon är aktuell för inköp.

Fast det stora problemet är imo inte kärrorna i sig, utan kartorna. Finns oerhört få kartor där man verkligen gör skillnad som LT-scout och spotter. Då kan man lika gärna köra en MT och göra samma jobb men få lite mer firepower istället.

Apropå sketna träd. Någon mer än jag som gett sig på kinesiska TDs ännu? Herregud. Har kört tier III, IV, V och är nu framme vid VI.... men fy faan vilken jävla skitlinje det är! Kan bara hoppas att det blir bättre framöver annars kommer jag aldrig nå X här. Den saken är säker. (En hel del fria xp:s har spenderats redan bara för att nå VI).

Haha, ok Nä jag håller med om kartproblemet - inte minst för att man spelat varje bana 1000ggr om och då har man ju lärt sig exakt vart det är på varje karta som spotterna dyker upp - så då är det bara som TD/SPG att sitta och vänta på att de skall poppa upp rakt i siktet.

Sen med så små kartor där man blir spottad från 2/3 av kartan utav högtiervagnarna, är ju rätt hopplöst. Verkligen som att försöka gömma sig i en sandlåda. På Lakeville är det ju inte sällan man blivit utskjuten efter bara några sekunder med större långsamma TD/HTs med kasst camo - eftersom man blir spottad redan innan man hunnit vända tanken i rätt riktning och börjat rulla ur spawn...
Men det har ändå hänt med Skorpion G för mig - då har jag ändå full camo osv i crewen men vad hjälper det när man startar så gott som inom spottingavstånd?

Jotack du, jag håller med om kineserna, är på SU-760FT och den är ju helt hopplös, har redan tröttnat. Hittar liksom ingenting roligt alls med de vagnarna.
__________________
Senast redigerad av frange 2017-09-30 kl. 13:18.
Citera
2017-09-30, 23:34
  #23112
Medlem
xmzs avatar
Fan jag suger nuförtiden. Sedan 9.20 har min recent wn8 gått ner från 1900 till 1200 och recent wr från 57% till 51%.

Kan vara att jag helt enkelt börjar tröttna. Men det känns som att det är något som hänt med matcherna på senare tid. Jag som nästan bara kör mediums, typ tier
6-9 kunde tidigare smyga omkring och vara listig på kartorna. Nu kör ju båda lagen lemmingtåg till samma jävla platser match efter match.

Rushandet ökar för varje vecka tycker jag och mängden taktik sjunker om möjligt ännu lägre än för ett halvår sedan. Mycket mer sällan man har chansen att påverka matcherna.

Är det jag som blivit sämre, eller har ni det också svårare och svårare med mediums? Eller WoT överlag, för den delen? Kanske dags att skola om sig till heavys?

Jag tycker WoT har blivit skitsvårt att prestera bra i senaste månaderna.
__________________
Senast redigerad av xmz 2017-09-30 kl. 23:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback