Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-26, 10:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mozez54
Lite mer snorkling i ämnet säkerhet.

Det finns visst "teams" bestående av framförallt skickliga svenska och ryska hackers som infesterar och lägger fällor i denna del av internet. De kallas ev. Black Hats.

Har gjort en observation till och det är att moderna trådlösa nätverk i formatet WEP men säkert andra också, dock garanterat WEP, där kan lösenordet snappas upp av en källkod som sniffar upp det krypterade lösenordet och tillåter angriparen att ta sig in i den anslutna datorn. Vet ej om brandvägg hjälper, framkom inte. Koden kallas för övrigt sniffer.
Sniffers läggs ut och beroende på Lösenordets självt tar det x si och så lång tid att knäcka det.
30-40 min verkar det vara för ett normallösenord i WEP.

Finner angriparen intresse i en specifik dator kan lägga de ut s.k. worms som följer all media och andra anslutna enheter i nätverket och man tillåts överblick över innehållet där också.


# # #

If all you did was visit the deep, all you have to do is get the *latest* (seriously, the latest) update from Norton or Kaspersky, and run the most comprehensive scans with it.

This mostly likely mean that you will want to get an official paid copy, since the pirated ones are ... update lacking or have holes in their architecture. But trust me, if you visited the Hidden Wiki -- probably one of the most traffic-ed / phished / vulnerable node -- you will want to do this, and for the foreseeable future, use that old Windows 2000 machine in the attic to do all your online banking.

If you run Mac, then you're a weee-bit safer, but not much, since all the other n00bs like to use Mac too, get it?

If you did some transactions on the deep ... then you will want to do the above and then double check your banking/Paypal/cell phone statements, and then just cancel your current checking/credit account numbers.

For those who are thinking about visiting the deep and lack these necessary skills then don't go until you learn something about networking/programming/security.

# # #

I should also add that the latest scans with your *good* antivirus (you deserve what you get if you use that freeware garbage) does NOT mean that your computer is healthy. This bears emphasis.

Currently, these teams run single serving code, meaning that the code lies dormant until they are all selectively activated. This means a lot (who knows if it is a lot, it's just my personal estimate) of the code currently in your disk has NOT been studied by the white hats, let alone coded into their updates. Add to that that the latest malicious codes are anti-antivirus (meaning they take active proactive steps to counter your defenses, rather than just hide), and you get the picture.

So the best you can do is surf safely with the terminals you used to surf the deep, and isolate your sensitive activities to another terminal which is not connected to your current network

Vet att det var ett tag sen detta inlägg gjordes, men det var så fullt av skit att jag inte kunde rå för att rätta. Black Hats är Hackare, och det är inga specifika hackare som gör specifika saker, utan Black hat är att dom Hackar för personlig vinning eller för att förstöra. Inget att göra med ämnet i tråden mao.

Citat:
Ursprungligen postat av Mozez54
Har gjort en observation till och det är att moderna trådlösa nätverk i formatet WEP men säkert andra också, dock garanterat WEP, där kan lösenordet snappas upp av en källkod som sniffar upp det krypterade lösenordet och tillåter angriparen att ta sig in i den anslutna datorn. Vet ej om brandvägg hjälper, framkom inte. Koden kallas för övrigt sniffer.
Sniffers läggs ut och beroende på Lösenordets självt tar det x si och så lång tid att knäcka det.
30-40 min verkar det vara för ett normallösenord i WEP.

Detta fick mig att både skratta och gråta, WEP är en typ av kryptering vid trådlösa nätverk. Mao inte ett nätverk i sig. Och ja det går enklet att komma förbi krypteringen i WEP näteverk. Men det är inget som kallas en källkod. Lösenordet som kommer tillåter heller inte angriparen att ta sig in i datorn utan på nätverket. Koden kallas inte för sniffer. En sniffer använder man på ett nätverk för att se vad andra datorer gör bland annat. Det går ofta fortare än 30 min att knäcka ett WEP nät.

Det var bra dom mest utmärkande felen, det finns fler. I övrigt intressant men tun tråd.
Citera
2016-01-26, 13:52
  #38
Medlem
Nån som hittat nån bra längre dokumentär om ämnet?
Citera
2016-03-01, 14:29
  #39
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Jag är finner denna teori extremt intressant eftersom Marianas web sägs innehålla alla de svåraste av mänsklighetens frågor och svar med mera, bland annat meningen med livet, vad som händer efter döden, AI-experiment och massa annat... de flesta teorier om hur man kommer in där är dock minst sagt konstiga.. Vissa säger att man måste ha en kvantumdator för att komma in och att man måste lösa något slags super svår ekvation för att komma in... Där syftar man säkert på kvantumdatorers överlägsna matematiska förmågor jämfört med vanliga datorer, vilket enligt forskarna bakom datorerna skall vara den enda punkt där en kvantum dator är överlägsen en klassisk... Kvantum datorer är så vitt jag vet bara avsedda för komplex matematik och de har inga OS liknande Windows eller OS X och därav inga webbläsare och knappast ens internetanslutning, så jag begriper verkligen inte hur det skulle gå att surfa Marianas web på en sådan dator... Jag tror att om det verkligen existerar så måste det vara väldigt svårt att komma in och endast de få högintelligenta personer som kanske möjligen skulle kunna greppa svaren på ovan nämnda frågor skulle kunna komma in... Det är väll knappast en del av vanliga Deep web som man bara "snubblar på"
Citera
2016-03-01, 14:55
  #40
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
Jag är finner denna teori extremt intressant eftersom Marianas web sägs innehålla alla de svåraste av mänsklighetens frågor och svar med mera, bland annat meningen med livet, vad som händer efter döden, AI-experiment och massa annat... de flesta teorier om hur man kommer in där är dock minst sagt konstiga.. Vissa säger att man måste ha en kvantumdator för att komma in och att man måste lösa något slags super svår ekvation för att komma in... Där syftar man säkert på kvantumdatorers överlägsna matematiska förmågor jämfört med vanliga datorer, vilket enligt forskarna bakom datorerna skall vara den enda punkt där en kvantum dator är överlägsen en klassisk... Kvantum datorer är så vitt jag vet bara avsedda för komplex matematik och de har inga OS liknande Windows eller OS X och därav inga webbläsare och knappast ens internetanslutning, så jag begriper verkligen inte hur det skulle gå att surfa Marianas web på en sådan dator... Jag tror att om det verkligen existerar så måste det vara väldigt svårt att komma in och endast de få högintelligenta personer som kanske möjligen skulle kunna greppa svaren på ovan nämnda frågor skulle kunna komma in... Det är väll knappast en del av vanliga Deep web som man bara "snubblar på"

Man kanske inte behöver använda datorn man surfar på för att lösa eventuell ekvation? Såvitt jag uppfattar går det fint att kopiera eventuell ekvation och sedan mata in svaret.

I övrigt har jag aldrig hört om ett djupare lager av deep web (bara sjukare delar...) så jag vet ju inte egentligen någonting =).
Citera
2016-03-01, 23:11
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
Jag är finner denna teori extremt intressant eftersom Marianas web sägs innehålla alla de svåraste av mänsklighetens frågor och svar med mera, bland annat meningen med livet, vad som händer efter döden, AI-experiment och massa annat... de flesta teorier om hur man kommer in där är dock minst sagt konstiga.. Vissa säger att man måste ha en kvantumdator för att komma in och att man måste lösa något slags super svår ekvation för att komma in... Där syftar man säkert på kvantumdatorers överlägsna matematiska förmågor jämfört med vanliga datorer, vilket enligt forskarna bakom datorerna skall vara den enda punkt där en kvantum dator är överlägsen en klassisk... Kvantum datorer är så vitt jag vet bara avsedda för komplex matematik och de har inga OS liknande Windows eller OS X och därav inga webbläsare och knappast ens internetanslutning, så jag begriper verkligen inte hur det skulle gå att surfa Marianas web på en sådan dator... Jag tror att om det verkligen existerar så måste det vara väldigt svårt att komma in och endast de få högintelligenta personer som kanske möjligen skulle kunna greppa svaren på ovan nämnda frågor skulle kunna komma in... Det är väll knappast en del av vanliga Deep web som man bara "snubblar på"

Ditt problem är att du förutsätter att endast de som är intelligenta nog att komma på svaren själva kommer att kunna ta sig in. Detta kommer självklart aldrig att fungera och informationen om hur man gör kommer att spridas.

Att expertisen inte känner till detta betyder att det inte existerar.
Citera
2016-03-02, 01:06
  #42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
Jag är finner denna teori extremt intressant eftersom Marianas web sägs innehålla alla de svåraste av mänsklighetens frågor och svar med mera, bland annat meningen med livet, vad som händer efter döden, AI-experiment och massa annat...


och skillnaden mellan denna kompott och den kompott som redan finns tillgänglig via normal WWW är exakt vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
de flesta teorier om hur man kommer in där är dock minst sagt konstiga..

"Mytisk ryktesspridning".
Välkommen åter till 1200-talets manipulations/scam-teknik.

Känn dig Grundlurad!


Du har dock nått minst en användbar erfarenhet i och med detta: Du har just lärt dig hur 1200-talets folk kunde falla för de saker vi ser som trams idag.
Citera
2016-03-03, 14:12
  #43
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Man kanske inte behöver använda datorn man surfar på för att lösa eventuell ekvation? Såvitt jag uppfattar går det fint att kopiera eventuell ekvation och sedan mata in svaret.

I övrigt har jag aldrig hört om ett djupare lager av deep web (bara sjukare delar...) så jag vet ju inte egentligen någonting =).

Jag vet inte så mycket om Marianas web heller... Vi vet inte ens om det existerar... Man kan bara spekulera... Men intressant är det!
Citera
2017-09-28, 20:37
  #44
Medlem
Jag skulle vilja komma in på mariana web. Vad krävs? Behövs det specialdatorer, som typ kvantdatorer? Eller måste man tillhöra något hemligt sällskap som kontrollerar världen?
Citera
2017-09-28, 22:57
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Jag skulle vilja komma in på mariana web. Vad krävs?
Ingen aning.
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Behövs det specialdatorer, som typ kvantdatorer?
Nej. Dessa existerar inte ännu, utanför SciFi.
Citat:
Ursprungligen postat av Callmare
Eller måste man tillhöra något hemligt sällskap som kontrollerar världen?
Föga troligt.
Citera
2017-10-02, 23:30
  #46
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Nej. Dessa existerar inte ännu, utanför SciFi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantdator

Alltså, det kan vara så att du kommer från 2013, men jag tror inte det. Oavsett så kan du ha missat att vi har haft kvantdatorer en stund.

Inget allvarligt; du har troligen rätt i de andra påståendena.
Citera
2017-10-03, 01:20
  #47
Medlem
någon som kan förklara vad detta är?
Citera
2017-10-03, 01:39
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantdator

Alltså, det kan vara så att du kommer från 2013, men jag tror inte det. Oavsett så kan du ha missat att vi har haft kvantdatorer en stund.

Inget allvarligt; du har troligen rätt i de andra påståendena.

I'll be damned! Senast jag läste om om kvantdatorer hade de inte realiaerats...och det var osäker om de någonsin skulle. Men det var visst en hög år sedan...

Får läsa mer om detta senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback