Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Målsägandebiträdet kommer att ha ett helvetes jobb. En rutinerad förhörsledare kommer att pulvrisera HW. En annan sak: Om nu HW kände sig säker på att det inte kan bli något åtal, eftersom det står ord mot ord, varför då kasta ur sig anklagelsen? Tycker HW att en anklagelse om våldtäkt är en bagatell? Något man kan dra till med för att krydda storyn lite extra? Jag hoppas att jag aldrig hamnar ensam med henne i ett stängt rum...
Ja, uppenbarligen tog hon lättare på denna typ av brott än SD gjorde iallafall. Det syntes ju på lång väg att hon ljög när hon berättade om händelsen. Dramaten blev avundsjuka på hennes skådespeleri.
Som jag skrev, hennes stora problem började när SD faktiskt tog superallvarligt på det hon sa. Strypgrepp och ofrivilligt fingerpullande skulle ha varit ett brott som kan rendera flerårigt fängelse. Så SD anmälde själva, när Hanna vägrade att anmäla. Det var ungefär då som hon hamnade riktigt i klistret. Hon hade inte räknat med att lögnen skulle synas och granskas så!