2017-09-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/gt/hanna-wigh-jag-utsattes-for-sexovergrepp-av-sd-kollegan/

Jaha, så det ska inte komma ut att man förgriper sig på sina partikamrater utan det ska tystas ner.

SD kvinnorna håller inte med.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/
Citat:
Skaraborgska kvinnor i Sverigedemokraterna: Känner inte igen den unkna kulturen som beskrivs.

Citat:
Vi ser med överraskning och förvåning på senaste dagarnas grova anklagelser och ryktesspridning mot vårt parti. Tanken att vi skulle tillhöra ett parti med en kvinnokultur där kvinnor sextrakasseras och byts ut på löpande band om vi blir obekväma är oss totalt främmande.

Signerat av:
Citat:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042
Citat:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande i Sverigedemokraterna Skaraborg, säger att de är lättade över att Hanna Wigh och Maddelen Larsson från Falköping nu har lämnat partiet.

Citat:
...Så när det gäller de här personerna som rör Falköping så är vi lättade att de har lämnat.
Citera
2017-09-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Att sossarna inte dömdes berodde ju på att ingen anmälde brotten. Sossarna skyddar sina brottslingar medans SD polisanmäler och sparkar ut dessa ur partiet. SD verkar vara det parti som har moral.
De två S politikerna anklagades för lindrigare saker, typ ofredande. Dessa hängdes ut i media. LB anklagas för våldtäkt och hängs inte ut. Det jag ursprungligen svarade på var svamlet att media var ute efter SD på något vis och hanterade SD hårdare.

Så fort SD granskas kommer offerkoftan på.
Citera
2017-09-28, 17:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Hanna Wigh ångrar att hon berättade om övergreppet då diskussionen nu mest handlar om honom och det individuella fallet: http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/

Hon ville att diskussionen skulle handla om Sverigedemokraterna mer generellt.

Intressant att hon ångrar sig, och nu uppmanas av polisen att skaffa sig en advokat.

Kan ju mycket väl betyda att det blir hon som åker dit, för förtal och spridandet av osakliga lögner.
Citera
2017-09-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja att du inte är SD kan man ju tro på bäst man vill, när du reggar ett konto på flashback bara för att skriva saker som detta

Visst, det kan man, men nu lägger du dig till med ett ad hominem, vilket är onödigt.

Citat:
Man undrar vad det är för rykten du hört och varifrån... med tanke på att du kallar dig vänster...
Att sprida rykten är annars SD bra på.

Jag påstod endast att jag antagligen skulle blivit kallad för vänstertroll, eftersom jag då hade framfört mina åsikter i ett anti-SD-sammanhang, på grund av att min bild inte har förändrats av Wigh. Att någon tycker att Wigh är tillförlitlig, med tanke på hur mycket material det finns som rapporterar om det hon sagt och gjort, är för mig en gåta.

Det hade varit intressant att se om någon som nu är så övertygad om Wighs karaktär också försvarade henne efter slagsmålet. Jag har inte sett något exempel på det. Har du? Nog verkar det finnas politiska drivkrafter och agendor bakom ett flertal inlägg här. Det kan jag hålla med om.

Argumenten, eller snarare icke-argumenten som kommer från de som dessutom tar Wighs parti, består i att skuldbelägga; om någon inte köper Wighs historia, blir man automatiskt både en SD-medlem, en man, som dessutom har taskig kvinnosyn, och alla argument, oavsett hur sakliga, ignoreras och på något underligt sätt förvandlas de till hat och hot.

Du ska åtminstone ha beröm för att du slänger dig med ett nytt icke-argument: att SD är en sekt. Hanna den modiga avhopparen från sekten. Alla som inte köper Wighs historia är då en del av SD-sekten som hatar henne, särskilt eftersom hon är en stark kvinna. Vad ska man säga?
Citera
2017-09-28, 17:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Svennebanan2000|61912512]SD kvinnorna håller inte med.

Självklart måste dom göra sin plikt så dom inte trakasseras och hotas eller våldtas. Det är ju så man ska agera för att få vara i den sk värmen. Svärjevännerna går så långt att man kontaktar HW mamma.
Du det där som du länkar till skrev jag om igår redan, så det är lite old nu.

Men lamadjuren som vill befinna sig i denna unkna kvinnosyn och sexistiska miljö har fritt val att göra det, och vi ska komma ihåg dom här namnen framöver. Jag tror den tidigare säkerhetschefen kan vara ett bra vittne för åklagaren i den här utredningen.
Citera
2017-09-28, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant att hon ångrar sig, och nu uppmanas av polisen att skaffa sig en advokat.

Kan ju mycket väl betyda att det blir hon som åker dit, för förtal och spridandet av osakliga lögner.

Ja, jag har sagt att detta kommer att slå dubbelt mot Wigh. Enorma advokatkostnader samt förtal.
Citera
2017-09-28, 18:01
Medlem
Citat:

Skulle inte förvåna om polisen fått tag på både lagrade samtal, sms och möjligtvis övervakningskamera information antingen via SD, Bylund, operatörerna eller alla och Wigh nu står med byxorna nere och nu behöver en advokat. Glädjande att höra iaf att hon inte kommer undan med sin show.
Citera
2017-09-28, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Självklart måste dom göra sin plikt så dom inte trakasseras och hotas eller våldtas. Det är ju så man ska agera för att få vara i den sk värmen. Svärjevännerna går så långt att man kontaktar HW mamma.
Du det där som du länkar till skrev jag om igår redan, så det är lite old nu.

Men lamadjuren som vill befinna sig i denna unkna kvinnosyn och sexistiska miljö har fritt val att göra det, och vi ska komma ihåg dom här namnen framöver. Jag tror den tidigare säkerhetschefen kan vara ett bra vittne för åklagaren i den här utredningen.

Hanna Wigh glömmer visst att de haft en sexuell relation under 5 år..
Citera
2017-09-28, 18:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om vi tar och summerar en 350-sidors mastodonttråd :

Hanna Wigh är en relativt snygg ung blondin som trodde att hon kunde göra karriär i det unga partiet SD genom att utnyttja sängvägen. Till att börja med gick det bra, men allt eftersom tiden gick blev det allt mer uppenbart att hennes psykopatiska, och allmänt otrevliga och lögnaktiga, beteende låg henne till last. Det blev till konflikter med ett flertal personer i partiet och gick till och med så långt att hon hamnade i regelrätt slagsmål med en annan kvinna i partiet. Tillslut blev hon utkastad ur partiet, men valde att sitta kvar som "vilde" i riksdagen för att lyfta sina 63000/månad utan att göra något.

Då blev hon kontaktad av TV4/Kalla Fakta som såg en chans att smutskasta SD vilket alltid är deras högsta mål och önskan. Tillsammans snodde de ihop en historia om "våldtäkt" inne på riksdagen. Strypgrep och finger i fittan och allt. Man gick ut brett med denna historia.

Problemet för Hanna och TV4 var dock att SD direkt tog allvarligt på detta och faktiskt begärde att få veta vem förövaren var. Eftersom allt var uppdiktat så kunde inte Hanna ange detta och vägrade. Tillslut blev dock trycket för stort och hon drog till med Linus Bylund som hon haft en av sina många sexhistorier med i partiet. Nu kunde hon dock inte ange när "våldtäkten" skulle ha ägt rum, förmodligen för att det då skulle vara allt för enkelt att kolla upp lögnen.

Där ungefär står vi idag.
Citera
2017-09-28, 18:13
Medlem
Citat:

Kanske skulle du läsa länken, hon uppmanas skaffa ett målsägandebiträde. Alltså en som företräder den som som påstår sig vara utsatt för brott.
Citera
2017-09-28, 18:18
Medlem
Citat:
Om vi tar och summerar en 350-sidors mastodonttråd :

Hanna Wigh är en relativt snygg ung blondin som trodde att hon kunde göra karriär i det unga partiet SD genom att utnyttja sängvägen. Till att börja med gick det bra, men allt eftersom tiden gick blev det allt mer uppenbart att hennes psykopatiska, och allmänt otrevliga och lögnaktiga, beteende låg henne till last. Det blev till konflikter med ett flertal personer i partiet och gick till och med så långt att hon hamnade i regelrätt slagsmål med en annan kvinna i partiet. Tillslut blev hon utkastad ur partiet, men valde att sitta kvar som "vilde" i riksdagen för att lyfta sina 63000/månad utan att göra något.

Då blev hon kontaktad av TV4/Kalla Fakta som såg en chans att smutskasta SD vilket alltid är deras högsta mål och önskan. Tillsammans snodde de ihop en historia om "våldtäkt" inne på riksdagen. Strypgrep och finger i fittan och allt. Man gick ut brett med denna historia.

Problemet för Hanna och TV4 var dock att SD direkt tog allvarligt på detta och faktiskt begärde att få veta vem förövaren var. Eftersom allt var uppdiktat så kunde inte Hanna ange detta och vägrade. Tillslut blev dock trycket för stort och hon drog till med Linus Bylund som hon haft en av sina många sexhistorier med i partiet. Nu kunde hon dock inte ange när "våldtäkten" skulle ha ägt rum, förmodligen för att det då skulle vara allt för enkelt att kolla upp lögnen.

Där ungefär står vi idag.

Pretty much. Vilken dokusåpa denna sinnesjuka kvinna ställt till med! Kanske en länkning till alla hennes rabiata utslag skulle passa i en egen tråd eller skvaller tråden om Hanna Wigh?
Citera
2017-09-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99

Ja vi är överens om att hon var och säkerligen fortfarande är en golddiger som endast brydde sig om lönen och makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in