Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 17:01
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Absolut, inga glas ska inte vara några problem. Jag själv festar aldrig men tar mig gärna några öl på helgen. Var aldrig några problem när man stod på Brintellix
Tack för svar
Citera
2017-08-27, 18:59
  #674
Medlem
Klådan har minskat en del... Idag tog jag min sista Sertralin. Och höjer Brintellix till 10 mg.
Lite spännande att se hur veckan kommer utveckla sig...
Citera
2017-08-31, 17:04
  #675
Medlem
En liten uppdatering...
Dag 4 med 10 mg Brintellix, och 4 dagar utan Sertralin.
Har åkt på en rejäl förkylning så ligger helt däckad sen igår. Dagis-baciller...
Har inte behövt ta någon benzo alls idag ( än så länge! )...första dagen på nästan 2 hela månader då jag inte behövt benzo! Det måste ju vara ett positivt tecken
Annars inga farliga biverkningar av Brintellix...lite klåda fortfarande, lite illamående, lite lös i magen. Utsättning av Sertralin upplevde jag rätt tufft...när jag gått från 75 och neråt.
För tidigt såklart att dra några slutsatser än..plus att jag åkt på ett virus. Vill ändå säga att jag mår ju inte sämre... Utan tycker mig ana att detta kanske kan bli bra... Vet nog mer efter helgen. Spännande! Och jobbigt på samma gång... Orkar inte med nåt mer med.byte mer...det tar på krafterna. Men som sagt, vi får se...
Citera
2017-09-06, 19:31
  #676
Medlem
Ni som ätit/äter Brintellix - funkar den som andra antidepp att det tar ett par veckor innan den börjar verka? Och kan det bli sämre den första tiden?
Erfarenheter?
Citera
2017-09-14, 20:35
  #677
Medlem
Snart 3 veckor på 10 mg Brintellix.
Upplever de senaste dygnen en enorm rastlöshet i hela kroppen...svårt att ligga still.
Nån som känner igen detta?

Sen verkar den inte ha nån effekt alls på mig!
Citera
2017-09-23, 16:54
  #678
Medlem
Seriöst, håller på att sluta med Brintellix. Dag 3 utan nån tablett alls! Och jag känner inte igen mig själv....totalt J-a aggressiv!! Helt ilsk!! Exploderar för lilla minsta!! Detta är verkligen inte jag...!
Tagit sobril å lugnat ner mig nu... Aldrig vart med om aggression av detta slag!

Någon som känner igen detta vid nedtrappning/avslut av Brintellix?
Citera
2017-09-23, 17:41
  #679
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Seriöst, håller på att sluta med Brintellix. Dag 3 utan nån tablett alls! Och jag känner inte igen mig själv....totalt J-a aggressiv!! Helt ilsk!! Exploderar för lilla minsta!! Detta är verkligen inte jag...!
Tagit sobril å lugnat ner mig nu... Aldrig vart med om aggression av detta slag!

Någon som känner igen detta vid nedtrappning/avslut av Brintellix?

Ja, det är "normalt". Det går över, men du kommer vara labil ett tag. Det hade varit liknande problem om du slutat med Sertralin.
Citera
2017-09-23, 18:03
  #680
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Seriöst, håller på att sluta med Brintellix. Dag 3 utan nån tablett alls! Och jag känner inte igen mig själv....totalt J-a aggressiv!! Helt ilsk!! Exploderar för lilla minsta!! Detta är verkligen inte jag...!
Tagit sobril å lugnat ner mig nu... Aldrig vart med om aggression av detta slag!

Någon som känner igen detta vid nedtrappning/avslut av Brintellix?

Vad fan... du trappade väl NER? Du slutade väl inte tvärt, Cold Turkey? Det ska man inte göra, även om det verkar som om att Vortioxetin (brintellix, trintellix) inte har samma sorts utsättningssymptom som SSRI, så är det många antidepressiva som har nån sorts utsättningssymptom i alla fall, och ibland tar det flera år innan man har officiella bevis på det - Vortioxetin är såpass ny att vi inte vet allt sånt här än.

Jag hade satt in Vortioxetin (brintellix, trintellix) igen, på en lägre dos, istället, för att få bort värsta symptomen. Sen är det bara att trappa ner lite varje dag...
Citera
2017-09-23, 18:11
  #681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Vad fan... du trappade väl NER? Du slutade väl inte tvärt, Cold Turkey? Det ska man inte göra, även om det verkar som om att Vortioxetin (brintellix, trintellix) inte har samma sorts utsättningssymptom som SSRI, så är det många antidepressiva som har nån sorts utsättningssymptom i alla fall, och ibland tar det flera år innan man har officiella bevis på det - Vortioxetin är såpass ny att vi inte vet allt sånt här än.

Jag hade satt in Vortioxetin (brintellix, trintellix) igen, på en lägre dos, istället, för att få bort värsta symptomen. Sen är det bara att trappa ner lite varje dag...
Såklart jag trappat ner... Från 10 mg, till sen 5 mg...
Dessutom så står det i ju bipacksedeln att man ska Kunna sluta tvärt... Så verkar skumt att få utsättningssymtomen när de säger att nan inte behöver trappa ut den...

Usch, läskigt! Vilka aggressioner man kan ha inom sig ...!
Citera
2017-09-28, 16:13
  #682
Medlem
Fick det här läkemedlet utskrivet idag men efter att ha skummat igenom tråden så ser det inte ut som jag kommer ta det alls. Det verkar inte som någon har nånting positivt att säga om Brintellix? Illamående är en vanlig biverkning på köpet? Dra åt helvete, vilken besvikelse..
Citera
2017-09-28, 16:20
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakheart
Fick det här läkemedlet utskrivet idag men efter att ha skummat igenom tråden så ser det inte ut som jag kommer ta det alls. Det verkar inte som någon har nånting positivt att säga om Brintellix? Illamående är en vanlig biverkning på köpet? Dra åt helvete, vilken besvikelse..

Har du testat andra AD innan? Vilka isåfall?
Citera
2017-09-28, 18:48
  #684
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakheart
Fick det här läkemedlet utskrivet idag men efter att ha skummat igenom tråden så ser det inte ut som jag kommer ta det alls. Det verkar inte som någon har nånting positivt att säga om Brintellix? Illamående är en vanlig biverkning på köpet? Dra åt helvete, vilken besvikelse..


Illamåendet kan du kontra genom att ta medicinen i kombination med måltid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback