Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-05, 08:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Tja! Tack för ditt PM - ska svara senare iaf

Alltid kul att vi av någon anledning alltid tycks hamna i samma sorts trådar.

Håller helt med vad du skriver om PC-spel. Klassiska PC spel som Atlantis mm är nästintill omöjligt att få igång på dagens PC-datorer. Man måste ha dosbox och konvertera eller göra annat för att få igång dem. Riktigt jobbigt då det finns folk som jag som diggar att lira äldre spel såsom Sim Tower, Atlantis, Worms 1, Sim City 2000 et cetera.

Dock finns det ju vissa mods och uppdateringar till gamla spel såsom Command and Conquer Red Alert, Quake 1, Doom 95, Doom 2, Duke Nukem 3D, Warcraft 2 et cetera så det går att få igång på nyare datorer. Dock är det ofta spel som är multiplayer som har en sådan typ av efterfråga då vissa gillar att spela multiplayer på äldre spel mot varandra.

Ja. Spel och träning.
Tror du att PC spel får något värde i framtiden och i så fall vilka?

Finns ju en del klassiker som finns i specialversioner som du nämner. Men då pratar vi ju inte om de fysiska exemplaren som man köper och samlar.
Ett köpt spel på diskett eller CDROM kommer nog bli svettigt att få igång om 20 år.
Det tror jag drar ner värdet på PC spel då de kommer samlas för att samla damm i de flesta fall.
Citera
2017-08-07, 10:04
  #14
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Jag gjorde slag i saken och försökte ge bort ett 30-tal av PC-spelen till en yngre släkting.

Han var inte alls imponerad
Citera
2017-09-22, 09:21
  #15
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Det säger sig själv när det finns sajter som GOG att PC-spelen inte har nån större framtid på samlarmarknaden. Åtminstone inte i nuläget. Någon gång i tiden blir det väl nostalgi. Men inte att spela dom förmodar jag. Men ok, folk samlar ju på urdruckna ölburkar så varför inte...
Citera
2017-09-22, 13:20
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Det som är värt på PC-sidan, det är ju äldre utgåvor från typ 90-talet. Kompletta givetvis. Men spelen i sig har absolut inget värd. Som personen ovan säger så är det ju ingen som vill ha med skivor att göra när det finns GoG.
Citera
2017-09-27, 23:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det som är värt på PC-sidan, det är ju äldre utgåvor från typ 90-talet. Kompletta givetvis. Men spelen i sig har absolut inget värd. Som personen ovan säger så är det ju ingen som vill ha med skivor att göra när det finns GoG.


De flesta spelen finns väl inte i GoG? Jag önskar jag inte slängt alla skivor från tidningar genom åren. Så mycket demos från spel som nu faller i glömska
Citera
2017-09-28, 00:04
  #18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
De flesta spelen finns väl inte i GoG? Jag önskar jag inte slängt alla skivor från tidningar genom åren. Så mycket demos från spel som nu faller i glömska
För mig är det i alla fall en guldgruva.
Citera
2017-09-28, 12:30
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För mig är det i alla fall en guldgruva.

Tycker också GoG är nice. Men det saknas så många titlar. Tror inte GOG påverkar samlandet så mycket. Kartonger och manualer ska se va
Citera
2017-09-28, 14:36
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tycker också GoG är nice. Men det saknas så många titlar. Tror inte GOG påverkar samlandet så mycket. Kartonger och manualer ska se va
Det är klart att titlar saknas. En del titlar lär det ju inte gå att få tag i rättigheter till och så vidare.
Nej, GoG är ju för spelandet, snarare än samlandet.
Citera
2017-09-28, 15:42
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att titlar saknas. En del titlar lär det ju inte gå att få tag i rättigheter till och så vidare.
Nej, GoG är ju för spelandet, snarare än samlandet.

Jag har dem synen på de. Dock samlar jag lite på sådana titlar eftersom jag är rädd för att de försvinner någon dag från nerladdningssidor.
Citera
2017-09-28, 15:57
  #22
Medlem
musttomtes avatar
Om man tar ett Steam konto med massor av spel som CS och så vidare så är det helt klart värt en slant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback