Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 16:53
  #4813
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Survival mode i f4, vad har det som näst högsta svårighetsgraden inte har?
Fienderna tål ännu mera stryk då dom både blir mer "Hårdhudade" och att du som spelare utdelar mindre skada. Märkte dock inte en så pass stor skillnad mot very hard faktiskt förutom möjligen då att det blev svårare att hitta stimpacks, att ge sig på en supermutant med kniv är ett ännu sämre val än tidigare, och att granater av olika slag blev litet kraftigare. Jag råkade även på fler "Legendary NPC´s".
Citera
2017-09-27, 16:55
  #4814
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Fienderna tål ännu mera stryk då dom både blir mer "Hårdhudade" och att du som spelare utdelar mindre skada. Märkte dock inte en så pass stor skillnad mot very hard faktiskt förutom möjligen då att det blev svårare att hitta stimpacks och att granater av olika slag blev litet kraftigare. Jag råkade även på fler "Legendary NPC´s".
Låter som nåt för mig, körde vanilla på very hard och tyckte det va lagom svårt i början men sen löjligt enkelt när man börjat levla gubben :/
Citera
2017-09-27, 17:01
  #4815
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter som nåt för mig, körde vanilla på very hard och tyckte det va lagom svårt i början men sen löjligt enkelt när man börjat levla gubben :/
Jo det blev såpass enkelt att det blev löjligt mot slutet när jag hade en hårdmoddad Gaussrifle, ett hårdmoddat 0.50 Cal prickskyttegevär med ljuddämpare och en ljuddämpad 10mm helautomatpistol. Hade även den där ljuddämpade pistolen som
, och den är väldigt effektiv.

Körde på "Very Hard" med min första gubbe och Survival med min andra då den första blev litet väl mäktig till slut.

En annan sak som jag märkte av på "Survival" var att det blev svårare att hitta ammunition till min Gaussrifle, vilket balanserade upp det hela en del.
Citera
2017-09-27, 17:05
  #4816
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
En annan sak som jag märkte av på "Survival" var att det blev svårare att hitta ammunition till min Gaussrifle, vilket balanserade upp det hela en del.
Ammunition tyckte jag det fanns för mycket av, halvvägs in gick jag från enskottsvapen till flerskottsvapen och hade ändå aldrig brist på ammunition hur mycket jag än sköt.
Citera
2017-09-27, 17:18
  #4817
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ammunition tyckte jag det fanns för mycket av, halvvägs in gick jag från enskottsvapen till flerskottsvapen och hade ändå aldrig brist på ammunition hur mycket jag än sköt.
Håller med! Där balanserade "Survival upp en del, iaf när det gällde dom kraftfullare ammunitionstyperna såsom EC, mini nukes och 0.50 cal. Även Plasma cartridges blev litet mer sällsynta men dessa använde jag sällan. 10mm, 5mm, 0.38cal och fusion cells fanns det dock nästan obegränsat av då varenda raider, gunner och supermutant brukade konka runt på dessa. Då gillade jag hardcoresystemet i NV bättre då ammunitionen där var väldigt tunnsådd. Man fick verkligen se till att samla på sig ingredienser för att kunna göra sin egen! Synd att dom tog bort det momentet i fyran!
Citera
2017-09-27, 18:33
  #4818
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fler fiender, höjer det svårigheten lite eller risk att det blir för mycket?



More Spawns
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4253/?

Commonwealth Spawns Extended
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/9845/?


More legendary enemy spawns
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/22234/?
Citera
2017-10-10, 01:21
  #4819
Medlem
Ferdawoons avatar
Det här börjar bli irriterande..

Testade att logga in igen efter ett tags uppehåll och loggade in på den där stora ön man kan få som Settlement (inte Far Harbour) och noterade hur hela våningar av vissa hus jag byggt inte längre fanns kvar och saker som tidigare satt på taket hängde nu i luften. Jag noterade även att hela kategorin Byggnader (den med golv, väggar, tak, etc) inte längre var synlig!

Osäker på om det är en mod som skapar konflikt men kan inte komma på vilken det skulle vara! Alla mods är uppdaterade givetvis. Jag minns att jag hade ett mod som hette något i stil med Snap-Click eller något liknande, och fått för mig att det var den som gav mig access till diverse olika typer av väggar (såsom glashus, Vault (innan Vault-DLC), ladugård, etc). Tror även jag hade någon annan liknande mod. Det förstnämnda (och även några andra med liknande namn) är nu borta från min mod-lista!

Tror inte detta var ett resultat av att jag installerade en SSD-disk och ominstallerade Fallout4 för att sedan kopiera över saves. Kan något ha försvunnit i kopieringen? Räcker det att jag bara installerar om spelet eller måste jag försöka hitta modsen igen?
Såg Oxhorn prata om Sim Settlement så tänkte ge det ett försök men då jag inte kan placera ut saker såsom hus och liknande är det ju rätt värdelöst..
Citera
2017-10-31, 19:35
  #4820
Medlem
Happ då var den jävla karaktären i detta bugiga skitspel förstörd.

Får utav någon anledning ständigt xp var 5 sekunde typ för ingenting och inget hjälper. Inte starta från tidigare save heller. Hur fan stoppar man man det jag vill inte fuska jag vill få xp på det riktiga sättet. Förutom det är det fitt störande med ett jävla plingande hela tiden.
Citera
2017-10-31, 20:43
  #4821
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Happ då var den jävla karaktären i detta bugiga skitspel förstörd.

Får utav någon anledning ständigt xp var 5 sekunde typ för ingenting och inget hjälper. Inte starta från tidigare save heller. Hur fan stoppar man man det jag vill inte fuska jag vill få xp på det riktiga sättet. Förutom det är det fitt störande med ett jävla plingande hela tiden.

Du har inte tagit den där Savant-perken? Har för mig den ger exp baserat på hur lång Int du har. Aldrig kört med den själv så minns inte hur den funkar riktigt. Sedan kan det kanske hända att det är din Follower som är ute och skjuter saker och att det ger experience? Men konstant var 5e sekund känns bara konstigt..
Citera
2017-10-31, 23:13
  #4822
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Du har inte tagit den där Savant-perken? Har för mig den ger exp baserat på hur lång Int du har. Aldrig kört med den själv så minns inte hur den funkar riktigt. Sedan kan det kanske hända att det är din Follower som är ute och skjuter saker och att det ger experience? Men konstant var 5e sekund känns bara konstigt..

Idiot savant ger bara extra mycket XP när man får den, inte oftare eller så
Citera
2017-11-01, 04:34
  #4823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Idiot savant ger bara extra mycket XP när man får den, inte oftare eller så

Bästa uppgraderingen, eller nån bonus-perk till den gav ju random xp om jag minns rätt.

*Aldrig använt IdiotSavant, och det var tydligen inte så den funkade.
Citat:
You now randomly receive 5x XP from any action. The lower your Intelligence, the greater the chance.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2017-11-01 kl. 04:39.
Citera
2017-11-02, 17:48
  #4824
Medlem
72h total speltid åt helvete. Fick radera karaktären. Horspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback