Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 12:55
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett litet problem med att mitt ps4 spottar ut CD skivor lite då och då när jag spelar. Har testat de vanliga knepen med att starta om det, rengöra med tops, uppdatera hårdvaran m.m. men inget verkar vilja ge med sig.

Nu när Fifa kommer i dagarna så har jag en liten fundering, man kan ju köpa det direkt i PS storen, men det är ju ett par 100 dyrare än t.ex. på mediamark. Kan man då istället köpa skivan, sedan ladda ner det till Playstationet på hårddisken så att det kan köras utan skivan? Eller måste jag bita i det sura äpplet och lägga de extra kronorna på PS store?

Tacksam för hjälp!
Citera
2017-09-27, 13:23
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsbambi
Hej!

Jag har ett litet problem med att mitt ps4 spottar ut CD skivor lite då och då när jag spelar. Har testat de vanliga knepen med att starta om det, rengöra med tops, uppdatera hårdvaran m.m. men inget verkar vilja ge med sig.

Nu när Fifa kommer i dagarna så har jag en liten fundering, man kan ju köpa det direkt i PS storen, men det är ju ett par 100 dyrare än t.ex. på mediamark. Kan man då istället köpa skivan, sedan ladda ner det till Playstationet på hårddisken så att det kan köras utan skivan? Eller måste jag bita i det sura äpplet och lägga de extra kronorna på PS store?

Tacksam för hjälp!
Vet inte vad du ska göra med den felande läsaren, men du kan inte köpa spelet fysiskt och sen ladda ner det digitalt. Det är två helt olika saker.
Citera
2017-09-27, 15:18
  #3
Medlem
Så det går inte att installera spelet på hårddisken så att man slipper att använda skivan?
Citera
2017-09-27, 15:29
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsbambi
Så det går inte att installera spelet på hårddisken så att man slipper att använda skivan?
Vad sägs om att tänka på något annat än fotboll och lära dig använda en simpel sökmotor?

Nej, du kan inte installera spelet och låta bli att använda skivan! Hur jävla svårt ska det vara?
http://bfy.tw/EA08
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback