2017-09-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Självfallet kommer det läggas ned.
En våldtäkt för runt ett år sedan utan teknisk bevisning eller vittnen? Den förpassas direkt till papperskorgen.

Det verkar ju vara Hannas inställning också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Någon som vet mer exakt när Linus Bylund gick ut på Twitter om sin paus?

Står tidigare i tråden att han under dagen rensade sin facebook-sida från allt SD-relaterat.
Vet dock inte om det stämmer, trodde även han pausade sin twitter idag.
Citera
Medlem
Stigmata01s avatar
Det skrämmande i denna historia är hur snabbt man kan bli en paria. Räcker med en bitter hämndlysten kvinnas anklagelse för att få karriären förstörd. Det krävs inga bevis eller vittnen utan endast en anklagelse. Även om detta skulle gå till rättegång och MGM blir friad kommer han förevigt vara misstänkt våldtäktsman i kollegors ögon. Det enda som kan rädda honom nu är att Wigh offentligt går ut med att hon ljugit om händelsen.

...om anklagelsen är sann så förtjänar han givetvis all skit han får utstå
Citera
2017-09-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Självfallet kommer det läggas ned.
En våldtäkt för runt ett år sedan utan teknisk bevisning eller vittnen? Den förpassas direkt till papperskorgen.

Och just därför undviker många kvinnor att anmäla sexuella övergrepp. Det kostar mer än det ger och det förstår inte de mindre respekterade individerna i denna tråd. Vem vill riskera hot och diverse sociala konsekvenser för en nedlagd utredning värd vatten?
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
Verkligen lurt det här.

Det hade varit ganska lätt för Hanna tillsammans med Kalla Fakta att få fram mer info till allmänheten och polisen om det låg någon sanning i hennes påstående angående våldtäkt. Precis som mot Romshof hade hon kunnat träffa den påstådda våldtäktsmannen med en dold kamera och försökt få fram något som visar hans skuld.

Nej, istället skyller hon på att hon inte vågade det för eventuella repressalier. Bullshit anser jag för då går man inte ut i Kalla fakta heller.

Jag kan dock förstå att hon inte gick ut och anmälde i samband med den aktuella händelsen på grund av skam, skuld chock och rädsla.

En annan fundering jag har. Borde man inte komma ihåg exakt datum när detta hände??
För något sådant har hon väl inte kunnat säga?
Det blev lite sönderklippt när Hanna hade dold kamera för kalla faktas del då hon träffade Romshof. Men polisen kommer säkert be om att få ta del av hela filmade materialet.
Citera
Medlem
SD folket här inne vill inte fatta hur snyggt Hanna skött det här genom att hantera detta internt. Nu när hon lämnat vill de alla svartmåla henne och det låter så förbannat falskt och bittert.

Ni skyddar en våldtäktsman och ni vill vinna valet 2018? Hur tänker ni nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Precis som när SD-trollen "dömer" namngivna blattar här på Flashback! Ofta baserat på obekräftade uppgifter och löst skvaller...
Det är väl en djävla skillnad.

Dom är ju svarta

Du kan ju inte jämföra en riktig människa med en satans blatte
Citera
2017-09-27, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Men nu var ju Roland.G ett bevisat trollkonto. Logik är inte din grej va?

Nej,det var från barndomen..
Citera
Medlem
Man kan inte hänga ut en person som våldtäktsman i media samtidigt som man inte vill polisanmäla.

Man kan inte hänga ut ett partis agerande samtidigt som man inte vill uppge till partiet vem det handlar om och när partiet säger att man ska polisanmäla så vill man inte det. Sen kritiserar man partiet när de själva anmäler.

Finns ganska stora problem med trovärdigheten här.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Logiken är väl att inget har hänt.. och när folk väl anmäler det så inser hon detta..därför säger hon som hon gör..

Ja det är möjligt, men knappast troligt. Frågan är bara exakt vad som hände och det lär vi förmodligen aldrig få reda på.
Så länge hon inte vittnar kommer polisanmälan läggas ner ganska omgående. Och då får vi aldrig veta.
Citera
2017-09-27, 00:02
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Exakt!

Ingen rättegång, endast medial korsfästning baserat på obekräftade uppgifter och löst skvaller. Då mår vänster-trollen som allra bäst.

Den här tråden är utmärkt för att kunna skönja alla vänster-troll som får betalt för att sprida propaganda på nätet. Förmodligen är det Expo,afa som skickat dom hit idag.
Man kan verkligen se framför sig hur troll som tex moosky och becknaren postar shitpost efter shitpost i fullkomlig extas

Muppens infantila försök till att skapa en trådsanning/rykte om att Bylund skulle vara en våldtäktsman är sällsynt patetiskt utfört.

Mata inte vänster-trollen mera.

Det är roliga är det är få om någon som blir irriterade på de vilket är deras mål men samtidigt vrider och vänder de sig i ilska. Med andra ord de går genom eld hav för att kasta tändstickor på andra. De lider, inte vi. Tycker hela denna tråden är fascinerande och lärorik speciellt det psykologiska som är vad jag finner mest fascinerande.

För övrigt så har Wigh bloggar och vlogs. Man kanske skulle ta en titt och se om det finns något relevant till detta fallet.
Citera
2017-09-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Haha, jag är 26. Men ja, när jag är sugen och börjar kladda på min sambo så frågar jag om han vill. det är inte så att jag sätter mig ner bredvid honom och ser honom djupt i ögonen och säger: "älskling? är du säker på att du vill stoppa in din kuk i mig?" (även om han iofs kanske skulle gå igång på det) men både han och jag ger varandra möjligheten att säga: "nä, det här funkar inte just nu"

Ok, låter lite träigt, men det kanske mig det är fel på.

Om du skulle sätta dig och "kladda lite" enligt dig själv så fattar han ju direkt vad du är ute efter utan att du ska behöva skriftligt godkännande för att fortsätta, och kan då välja att avstyra(varför nån man skulle vilja det) eller fortsätta.

vi är typ samma åldersspann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in