2017-09-26, 21:50
Medlem
Hur kommer det sig att man de senaste månaderna måste godkänna cookies på nästan varenda hemsida?

Är det något beslut eller varför är det så omfattande?
Citera
2017-09-26, 21:55
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonkommer
Hur kommer det sig att man de senaste månaderna måste godkänna cookies på nästan varenda hemsida?

Är det något beslut eller varför är det så omfattande?

EU-regel verkar det som.

Citat:
EUROPA websites must follow the Commission's guidelines on privacy and data protection and inform users that cookies are not being used to gather information unnecessarily.
http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm
Citera
2017-09-26, 21:58
Medlem
Godkännandet är en hoax, kakorna finns där redan tills de tas bort manuellt.
Citera
2017-09-26, 22:13
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Godkännandet är en hoax, kakorna finns där redan tills de tas bort manuellt.

Hur tar man bort kakorna?
Citera
2017-09-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Inställningarna i webbläsaren.
Tryck ctrl+shift+delete och klicka i att du vill ta bort cookies. Du kommer bli utloggad från alla sidor du är inloggad på.
Citera
2017-09-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets

Beror på webläsaren, 'googla'.
Citera
2017-09-26, 22:35
Medlem
Skulle dom inte ändra på den här idiotiska lagen? Tyckte jag hörde nånting om det.
Citera
2017-09-26, 22:38
Medlem
Blahfackss avatar
Jag passar på att slå ett slag för webbläsaren Brave som kommer med bra stöd för att enkelt kunna blockera bl a script, cookies och reklam.

https://www.learningpenguin.net/myblog/wp-content/uploads/2016/10/CNN_in_Brave_Shields.png
Senast redigerad av Blahfacks 2017-09-26 kl. 22:40.
Citera
2017-09-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Jag passar på att slå ett slag för webbläsaren Brave som kommer med bra stöd för att enkelt kunna blockera bl a script, cookies och reklam.

Jag tycker den var så buggig. Det verkade mest vara ett hopkok av blandade plugins som man satt ihop i ett paket och det kan man ju lika gärna göra själv i både Chrome och Firefox.
Citera
2017-09-26, 22:43
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 284JD3
Jag tycker den var så buggig. Det verkade mest vara ett hopkok av blandade plugins som man satt ihop i ett paket och det kan man ju lika gärna göra själv i både Chrome och Firefox.
Den är fortfarande i utvecklingsstadiet men jag har använt den sedan i våras utan några problem. Lika snabb som Chrome fast utan ett företag som lever på att spåra sina användare i ryggen. Firefox är alldeles för långsam för mig.
Citera
2017-09-27, 12:17
Medlem
brianmolkos avatar
Har inte cookies funnits sen start bara man måste godkänna nu eh det är ju enda alternativ ?
Bara väldigt irriterande speciellt på telefon
Citera
2018-07-24, 10:59
Medlem
Boardgamess avatar
Försöker återväcka denna tråden: kan man göra nån ändring eller installera nåt program som gör att man slipper hålla på att godkänna cookies på varje sida ? känns helt mongo att man inte skulle kunna 1 inte använda cookies alls, själv rensat jag ändå allt sånt efter varje surfsession, 2 inte behöva godkänna varje gång man besöker en sida vilket är otroligt störande. Speciellt som nån tidigare skrev på mobilen där det på vissa sidor kan göra att du knappt klarar av att komma in på sidan överhuvudtaget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in