Hur kommer det sig att man de senaste månaderna måste godkänna cookies på nästan varenda hemsida?
Är det något beslut eller varför är det så omfattande?
EU-regel verkar det som.
Citat:
EUROPA websites must follow the Commission's guidelines on privacy and data protection and inform users that cookies are not being used to gather information unnecessarily.
Inställningarna i webbläsaren.
Tryck ctrl+shift+delete och klicka i att du vill ta bort cookies. Du kommer bli utloggad från alla sidor du är inloggad på.
Jag passar på att slå ett slag för webbläsaren Brave som kommer med bra stöd för att enkelt kunna blockera bl a script, cookies och reklam.
Jag tycker den var så buggig. Det verkade mest vara ett hopkok av blandade plugins som man satt ihop i ett paket och det kan man ju lika gärna göra själv i både Chrome och Firefox.
Jag tycker den var så buggig. Det verkade mest vara ett hopkok av blandade plugins som man satt ihop i ett paket och det kan man ju lika gärna göra själv i både Chrome och Firefox.
Den är fortfarande i utvecklingsstadiet men jag har använt den sedan i våras utan några problem. Lika snabb som Chrome fast utan ett företag som lever på att spåra sina användare i ryggen. Firefox är alldeles för långsam för mig.
Försöker återväcka denna tråden: kan man göra nån ändring eller installera nåt program som gör att man slipper hålla på att godkänna cookies på varje sida ? känns helt mongo att man inte skulle kunna 1 inte använda cookies alls, själv rensat jag ändå allt sånt efter varje surfsession, 2 inte behöva godkänna varje gång man besöker en sida vilket är otroligt störande. Speciellt som nån tidigare skrev på mobilen där det på vissa sidor kan göra att du knappt klarar av att komma in på sidan överhuvudtaget