2017-09-26, 21:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hanna Wigh knullade runt även när hon var lokalpolitiker. Det är allmänt känt. Hon fortsatte den banan när hon upp på riksnivå.

Är det Mattias som berättat om detta för dig?
Citera
2017-09-26, 21:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Hanna Wigh är en ideologisk avvikare inom SD på så sätt att hon är något slags vänsterliberal är känt sedan flera år. Den typen av ideologiska avvikare som Wigh representerar är nämligen hjärtligt välkomna inom SD, däremot inte sådana som läst Julius Evola och eller gillat Motpol på Facebook. Med andra ord så borde somliga här avstå från att använda Hanna Wighs vänsterliberalism mot henne med tanke på att den varit känd för och accepterad av partiledningen i flera år.

Vem i h-e är Julius Evola?
Citera
2017-09-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Dumheter. Partiet har inte en annorlunda roll mot vad en arbetsgivare har. Jomshof borde ha uppmuntrat henne att göra en anmälan, rapporterat till gruppledaren och SD borde ha startat en internutredning även om hon stått fast vid att att inte anmäla.
Jomshof sade ju till henne att polis anmäla!
Har du någon aning om hur det fungerar i ett större företag??? Skall personer sitta och utreda sina egna anställda vid en påstådd våldtäkt där offret inte säger vem förövaren är?
Och utredas av sina kollegor som inte är poliser och inte har erfarenhet av sådana utredningar? Det Skall polisanmälas och utredas av proffs, allt annat är ett hån mot brottsoffret!
Citera
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
En annan sak som precis slog mig. I Aftonbladet-artikeln (http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation) går att läsa:

UNT skrev för en dryg vecka sedan (http://www.unt.se/nyheter/omvarld/pavel-gamov-sjukskriven-ar-utbrand-4761955.aspx) om riksdagsledamoten P*vel G*mov. I artikeln går att läsa "Han förklarar att sjukskrivningen är ett resultat av utmattningssyndrom, och vill inte lämna några närmare detaljer."

Vad tror Flashback om detta?
Att det är extremt ansträngande att dagligen pressa sig genom en smal åsiktskorridor, samtidigt som man ser samhället falla på grund av att alla är instänga i korridoren?
Citera
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Wighs styvpappa har varit med otaliga utredningar när det gäller skattefiffel.. det här är en tjej som haft problem i hela sin uppväxt..

Hade henne som FB-vän i många år. Tyckte inte att det märktes att hon skulle vara osund på något vis. Hennes politiska inlägg tycker jag varit vettiga. Men visst har hon lagt ut på tok för mycket bilder på sitt vackra ansikte.
Kom just på en grej. För säkert 7 år sedan, då skrev hon en grej på sin sida. Hon påstod att någon hade smugit sig in och skurit sönder remmarna till flera sadlar. Sedan blev det helt tyst om denna händelse. Inte ett knyst från vare sig henne eller någon annan inom SD. Minns att jag reagerade på det. Tänkte att, det här vore väl bra att det kom ut i pressen. Att SD-politiker råkar ut för sådant. Min magkänsla sade mig att det var något lurt. Troligtvis var det bara bluff.
Citera
2017-09-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Men för helvete hon ljuger ju bara.
De har haft en sexuell relation.
Har man en sexuell relation så är ett finger i fittan inte ett opassande beteende.

Om ett finger i fittan är vidrigt beteende när man har en sexuell relation så är varenda jävel i Sverige skyldig.

Alltså tv4, feminismen, detta jävla daltande med allting.
Hur jävla fucked up är Sverige egentligen?

Fast det beror ju på.
Det finns ju våldtäkter i samborelationer också...

Så bara för att de haft en sexuell relation avskriver inte det en eventuell våldtäkt. Men det kan vara mysko att detta ej nämnts innan om det stämmer
Citera
Medlem
Citat:
Har man en sexuell relation så är ett finger i fittan inte ett opassande beteende.

Om ett finger i fittan är vidrigt beteende när man har en sexuell relation så är varenda jävel i Sverige skyldig.

Vad är det du inte förstår?
Sker det utan samtycke är det ett brott. Det är fullständigt irrelevant om de haft en sexuell relation tidigare eller ej. Lär dig lite grundläggande straffrätt innan du kommer med minst sagt puckade uttalanden.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Konstigt eftersom det här är en kultur som finns i partiet och andra avskum har fått lämna pga av sexuella trakasserier. Finns ju trådar på forumet med underlag vilken slags kultur som råder inom partiet. Sluta och skriv att hon ljuger eftersom du inte kan veta det. Och fingrar i fittan är våldtäkt om man greppar om halsen och uttrycker att vi kan väl ses utanför riksdagen någon dag. Det är fan inget förhållande.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vem i h-e är Julius Evola?

En författare, men det är helt irrelevant för trådens ämne.
Citera
2017-09-26, 21:47
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, du är lite efter.

Kan du inte tänka dej Jomshof i båda rollerna? Dels som förövare och dels som polisanmälare?
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Som du har tjatat om detta och inte en käft har förstått, inte ens jag.
Tycker nog han fört fram sitt budskap klart och tydligt, jag förstår och håller med honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Som du har tjatat om detta och inte en käft har förstått, inte ens jag.

Jag tycker att det MrSkargard skrivit är väldigt uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in