• 8 208 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 817 226 inlägg
2017-09-09, 22:32
Medlem
Satan vad jämt de är bra jobbar där i toppen! undra hur mycket egot Barguil kommer få köra mera för Team Sunweb han kan ha kostat dom en topp 3 på Kelderman...
Citera
2017-09-16, 04:17
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Velogames-säsongen: Jag är inte riktigt säker på om den är över eller inte. Normalt sett brukar det nämnas på twitter när säsongen är över och det har han inte gjort efter Vueltan och ToB. Det ska väl vara VM som är kvar isf och förra året hölls det faktiskt en velogames-tävling för RRet i VM.

Säsongsstatistik: Statistiken är uppdaterat efter Vueltan och ToB. Det är bara följa länken jag skrivit tidigare iom statistikuppdateringar. Eftersom det kan bli någon tävling till så håller jag annars i statistiken och skriver en sammanfattning här senare istället.

Vuelta: Kul att faktiskt vinna något! Det har inte varit någon sprudlande säsong för mig. Väldigt ojämnt och även vid sidan om det mediokert alltför ofta. Det räcker inte att att vara Top10/Top5 om man vill vara med och tampas med SuperHank och ccma i sammanställningen. Det har säkert något att göra med att jag generellt inte följde loppen i början på säsongen, vilket jag börjat göra igen. Oavsett så är det kul att ha hittat någon slags form till slut. Bättre sent än aldrig. Då fortsätter också min nu 3 år långa trend där jag bara kan pricka rätt på en GT om året, och eftersom det aldrig är Girot så är det alltid TDF eller Vueltan.
Vad gäller själva loppet så finns det inte mycket att säga. Mina stenhårda satsningar på Froome och Nibali höll, Trentin höll, Woods överraskade i GC istället för att ta etapper och DLC tog en hel del poäng trots hur tråkigt det slutade. Mycket gick rätt, 51a totalt visar just det, men jag måste ändå säga att en del faktiskt gick fel och att laget hade betydligt större potential. DLC vurpade ju på väg mot Angliru, där tappade jag poäng. Jag trodde att det skulle bli en hel del lyckade utbrytningar i tuff terräng, så där var det ett stort minus att tappa åkare som Betancur och framför allt Kudus så pass tidigt i loppet. Kudus hade ju satsat stenhårt på Vueltan och byggt upp hela sin säsong kring det. Surt. Även Pardilla hade kunnat göra lite mer här tycker jag, men jag var tvungen att snåla på klättrarna så mina förhoppningar var inte stora. Starkt att klara 51a totalt på 6 åkare, där 2 dessutom tappades så tidigt, tycker jag.
Grattis för pallplaceringarna även till Hank och PerP.

ToB: 2a i Flashbackligan efter SuperHank kan jag definitivt leva med. Det handlade mycket om att t.o.m. de till profilen tuffare etapperna visade sig vara relativt lätta och spurtarna åt hela kakan. Jag trodde väl att etapp 2 och framför allt etapp 7 skulle gå till GC-åkarna, förutom ITT. Så, trots att jag hade med flera av de stora spurtarna så hade jag för mycket GC-åkare i laget. Om något så blev jag förvånad över att jag var så nära till slut ändå. 197p. Med tanke på Dowsetts GC-kollaps på sista etappen och att EBH (för Hank) både vann etappen och klättrade från 8a till 2a på GC så kanske det var bättre för mitt sinnestillstånd att inte inse att chansen till vinst fortfarande fanns.
Grattis för vinsten till Hank och för tredjeplatsen till Ezzelino
Citera
2017-09-17, 11:06
Medlem
Bara gratulera vinnaren!

själv är jag rätt nöjd med laget.. fela stort på valet mellan Degen och Trentin. var väl i överlag en stabil GT velo för mig utan några toppar.. var ofta valet av spurtare som blev fel
Citera
2017-09-17, 12:13
Medlem
rainbowias avatar
Gratulerar alla vinnare och medaljörer i Vueltan, GT Combined och ToB.

Hank gick förbi Illusioner under den allra sista av årets 63 GT-etapper i GT-racet.

Var detta den sista tävlingen för året så får ni ha en skön vinter tills Tour Down Under börjar.

Tackar Lorden för sammanställningar.
Citera
2017-09-17, 23:34
Medlem
Illusioners avatar
Grattis till alla vinnare! En aning surt att falla sådär på målsnöret. Tar ändå med mig min fin fina 6e-plats från Girot. Höjdpunkten i hela min VG-karriär.

Ses nästa säsong!
Senast redigerad av Illusioner 2017-09-17 kl. 23:36.
Citera
2017-09-26, 20:27
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Ja, tydligen blev det ingen mer tävling i år, så då är det väl dags att avsluta säsongen med lite statistik och en säsongssammanställning.

Säsongsammanställningen för 2017:

Velogames 2017, Poängtotal - Top10 (alla lopp inräknade)

Velogames 2017, Grand Tours - Top10

Velogames 2017, Major Tours - Top10

Velogames 2017, One Day Races - Top10

Velogames 2017, Women's Tour - Top10

Velogames 2017, KOM Tours - Top10

Tabeller med fullständig statistik kring pallplatser på etapper/deltävlingar finns tillgänglig via länken nedan.

Länkar Google Sheets Länk (Public View Permission):
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Ps1: Kontrollera gärna era resultat själva om ni vill, speciellt om ni ser att det är något som inte riktigt verkar stämma. Säg till så fixar jag till det när jag kan.
Ps2: Nämn gärna i tråden om ni använder något annat än ert ordinarie namn i Velogames, annars kommer jag förmodligen utgå ifrån att ni inte deltagit i tävlingen och att det istället är en ny spelare.[/quote][/quote]
Citera
2017-09-26, 20:32
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Dessutom finns det via länken statistik om pallplaceringar, både på lopp/event och på etapper/deltävlingar som jag inte har orkat sammanfatta i tråden under säsongens gång. Men här är iaf en liten sammanfattning av det också.

Velogames 2017, Totalt | Pallplaceringar på etapper/deltävlingar - Top5 (alla lopp inräknade)

Velogames 2017, Totalt | Pallplaceringar på etapper/deltävlingar - Top5 (alla lopp inräknade)

Velogames 2017, Grand Tours | Pallplaceringar på etapper - Top5

Velogames 2017, Grand Tours | Pallplaceringar på lopp/event - Top5

Velogames 2017, Major Tours | Pallplaceringar på etapper - Top5

Velogames 2017, Major Tours | Pallplaceringar på lopp/event - Top5

Velogames 2017, One Day Races | Pallplaceringar på etapper/deltävlingar - Top5

Velogames 2017, One Day Races | Pallplaceringar på lopp/event - Top5

Velogames 2017, Women's Tours | Pallplaceringar på etapper - Top5

Velogames 2017, Woman's Tours | Pallplaceringar på lopp/event - Top5

Velogames 2017, KOM Tours | Pallplaceringar på etapper - Top5

Velogames 2017, KOM Tours | Pallplaceringar på lopp/event - Top5

Tabeller med fullständig statistik kring pallplatser på etapper/deltävlingar finns tillgänglig via länken nedan.

Länkar Google Sheets Länk (Public View Permission):
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
Citera
2017-09-26, 20:36
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
För de som missade vissa tävlingar i år, de som kom in sent under säsongen, de som vill ha revansch, samt för de som är nöjda men vill göra ännu bättre ifrån sig så finns det goda nyheter. Säsong 2018 är bara månader bort och bör börja iom TDU som sätter igång 16-01-2018.

Så håll utkik efter en ny Velogamestråd i januari
Citera