2017-09-26, 09:27
Medlem
kostymnisses avatar
AFC:s publikvärdar gick alltså på order av AFC in och tog ner banderollen med "Från Ryssland med buffel och båg, åk tillbaka med nästa tåg"... Tydligen var den ansedd som rasistisk.
Den där jävla vidriga klubben blir bara värre och värre.
AFC försvarar sig med att "Bevara 51%-regeln"-banderollen fick vara kvar iaf, ja hade den tagits ner hade nog blivit än mer liv i luckan. Åk bara ur vidriga klubb.
Citera
2017-09-26, 11:53
Medlem
erikp121s avatar
5 år i Superettan eller 10 år utan derbyvinst? 5 år i S1 för mig.
Citera
2017-09-26, 13:02
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Men det dem har gemensamt är att det är en massa år sist man tog guld! Fast det är ju inte så viktigt där uppe i deltagarstaden Stockholm
Citera
2017-09-26, 14:27
Medlem
Citat:
? Senast DIF vann ett derby var 2011, dess för innan vann man även båda derbyna 2010.
Citera
2017-09-26, 16:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Verkligen? De 5 åren har ju gjort att vi halkat efter dif sportsligt och i viss mån ekonomiskt. Finns liksom inget att glorifiera från s1-tiden. Den var genomgående hemsk.

5 år som mittenlag i S1 jämfört med att inte slå en antagonist på 10 år är för mig som att jämföra någon som är skuldsatt, arbetslös och hemlös med någon som typ inte får ligga när han raggar på krogen eller vid fester.

Ingen rak jämförelse, men hoppas poängen kommer fram...
Citera
2017-09-26, 17:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
AFC:s publikvärdar gick alltså på order av AFC in och tog ner banderollen med "Från Ryssland med buffel och båg, åk tillbaka med nästa tåg"... Tydligen var den ansedd som rasistisk.
AFC försvarar sig med att "Bevara 51%-regeln"-banderollen fick vara kvar iaf, ja hade den tagits ner hade nog blivit än mer liv i luckan. Åk bara ur vidriga klubb.

Dom plockade fram rasistkortet också.

Citat:
Vi har nolltolerans mot rasism och hat, menar AFC:s säkerhetschef Gino Torlo.

Pajas.
Citera
2017-09-26, 19:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Verkligen? De 5 åren har ju gjort att vi halkat efter dif sportsligt och i viss mån ekonomiskt. Finns liksom inget att glorifiera från s1-tiden. Den var genomgående hemsk.

5 år som mittenlag i S1 jämfört med att inte slå en antagonist på 10 år är för mig som att jämföra någon som är skuldsatt, arbetslös och hemlös med någon som typ inte får ligga när han raggar på krogen eller vid fester.

Ingen rak jämförelse, men hoppas poängen kommer fram...
Visst har du rätt. Att vinna derbyn är underbart, men det förutsätter att man får spela dem och det fick vi inte på fem j-vla år i Superettan. De mörkaste åren drömde man ju t.o.m. om att ens få torska ett riktigt Stockholmsderby. Visst är det pest att förlora ett sånt men att se en match mot ”riktiga” lag typ Sundsvall eller Örebro som säsongens höjdpunkt är flera resor värre.
Citera
2017-09-26, 19:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst har du rätt. Att vinna derbyn är underbart, men det förutsätter att man får spela dem och det fick vi inte på fem j-vla år i Superettan. De mörkaste åren drömde man ju t.o.m. om att ens få torska ett riktigt Stockholmsderby. Visst är det pest att förlora ett sånt men att se en match mot ”riktiga” lag typ Sundsvall eller Örebro som säsongens höjdpunkt är flera resor värre.

Ja precis. Skulle nog kunna offra en derbytorsk mot dif för en topp 3-placering, alternativt komma före dem i tabellen. Tror nog dif skulle resonera likadant, dvs offra en lägre tabellplacering än oss mot en derbyvinst. Eller?
Citera
2017-09-26, 19:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Skulle ni bajare ta att bli det första laget Dif slår i ett derby på en herrans massa försök om det innebar en Europaplats?

Köper verkligen inte resonemanget att 10 år utan derbyseger skulle va värre än 5 år i superettan, det finns verkligen ingen sportslig klimax i att harva runt därnere och möten mot Varberg å Trelleborg kontra möten med Malmö å Göteborg säger ju sig självt.
Citera
2017-09-26, 20:12
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja precis. Skulle nog kunna offra en derbytorsk mot dif för en topp 3-placering, alternativt komma före dem i tabellen. Tror nog dif skulle resonera likadant, dvs offra en lägre tabellplacering än oss mot en derbyvinst. Eller?

Det beror på för min del. Om vi kommer tvåa nu skulle jag inte byta det mot en sjätteplats med en seger mot Bajen. Om frågan är en femteplats och fyra derbytorsk eller en åttondeplats och derbyseger går det att överväga.
Citera
2017-09-26, 21:00
Medlem
Vet flera som säger att de kan komma på plats 13 så länge man vinner alla derbyn. Jag kommer hellre först och förlorar alla.
Citera
2017-09-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Då är det ännu bättre att jag inte åkte för jag hade säkert sagt/gjort något som gjort att jag stängts av från all fotboll lång tid framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in