2017-09-26, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hon berättar inget med substans. Inget det hon säger går att kontrollera eftersom hon vägrar att nämna några namn eller polisanmäla.
Hon påstår att det finns en viss kultur inom SD, och de enda som "styrker" detta är två som tidigare fått sparken. Trovärdigt??

Vem menar du med J.M?
Vad du sa om HW för 2 veckor sedan....

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag ser gärna Hanna Wigh som ny partiledare och framtida statsminister.

Vindflöjel..

Du har fortfarande INTE gett oss länkarna till ditt påstående:
"Detta var fjärde "Kalla fakta" på sex år som anklagar SD för något som senare visade sig sakna grund."
Ljög du bara eller?
Citera
2017-09-26, 01:05
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Nej, om man inte polisanmält och fått en förövare dömd så har inget brott begåtts. Jag hoppas att vi är överens på den punkten? Att kvinnor inte väljer att anmäla men ändå påstår sig ha blivit utsatta gör det enbart för egen vinnings skull. Antingen som offerkofta, utpressning eller som en plattform bland likasinnade. Att det sen finns en rättsröta inom rättsväsendet som hellre frikänner förövare än fäller dem är en skandal utan dess like.

HAHA nej vi är verkligen inte överens på den punkten! Om du blir nedslagen och rånad av någon och polisen lägger ner fallet i brist på bevis så har inget brott begåtts? HAHAHA du måste med mig skämta aprillo?
Citera
2017-09-26, 01:08
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
HAHA nej vi är verkligen inte överens på den punkten! Om du blir nedslagen och rånad av någon och polisen lägger ner fallet i brist på bevis så har inget brott begåtts? HAHAHA du måste med mig skämta aprillo?

Okey okey du sa "om man inte polisanmält" men even so, om du nu blir tex hotad till livet och din lillebror kommer dö om du säger något till någon - betyder det då att det inte har begåtts ett brott? Kom igeeeeeen. Så funkar det ju inte.
Citera
2017-09-26, 01:09
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Så HW genomlider inte händelsen genom att gå till Kalla Fakta? Antar att arvodet från intervjun har en mildrande effekt.

I smell bullshit...

Möjligtvis men det är dock utan ovissheten av utgången. Wigh framför sakliga argument för att en anmälan troligtvis inte lett till någonting mer än att hon fått utstå fler aggressioner. Det är många som argumenterat för att hon borde anmält men då hade motargumenten i den här tråden enkom skiftat i nyans från "falsk anklagelse" till "falsk anmälan". Min personliga erfarenhet är att SD-sympatisörer aldrig sviker i sitt stöd och alltid sviktar i sitt omdöme (något tillskruvat).

Om hon enkom deltagit i reportaget för pengarna är det en sällsynt dålig affär eftersom det lönar sig bättre att inte "hitta på en falsk anklagelse" och fortsätta uppbära en riksdagslön på dryga 60.000 i månaden även efter valet 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om du läser vad jag skrivit en gång till så ser du att jag inte sagt att det är en absolut lögn, men att sannolikheten i det hela kan ifrågasättas efter hennes agerande.
Nu har väl hon sen tidigare inte visat att hon har alla indianerna i kanoten, när hon anklagade en sosse för att nypas så ifrågasattes hon rejält trots att det fanns en video som såg ut att visa vad hon påstod.
Hennes slagsmål med en partikollega lyftes fram som en ny SD-skandal.
Alla partimedlemmar ifrågasätts och så även Hanna, fram tills nu då hon lyfts fram som offer och inte ifrågasätts alls...var inte alla sverigedemokrater lögnare?

Startade aldrig med att citera dig så ingen tvingar dig att känna dig träffad.

Incidenten med socialdemokraten är inget jag känner till och därför inte tagit ställning till.

Att det uppstår handgemäng inom ett parti där förväntningen är att man skall samarbeta är att beteckna som en smärre skandal. Detsamma hände Mp. Mig veterligen var inte Wigh utmålad som gärningsman i den specifika händelsen utan snarare som en av parterna, vilket är korrekt. Om du har någon artikel som uttryckligen anklagar Wigh för att bära skulden till tumultet som uppstod får du gärna delge.

I övrigt framstår hon som saklig i reportaget tillsammans med de övriga avhopparna. Eftersom hon inte står ensam i sin anklagelse finner jag det som mindre troligt att det skulle vara uppdiktat. Det är en personlig skattning och slutsats vilket givetvis inte behöver vara något som vi alla delar. Däremot är det fullständigt bedrövligt att läsa de otalt absurda argument som framförs i denna tråd.
Senast redigerad av jc90 2017-09-26 kl. 01:11.
Citera
2017-09-26, 01:12
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Spekulation, men vet en dömd för våld som antyder bristande impulskontroll är en dömd för misshandel mot polis utanför en videobutik. Tänker att det ökar sannolikheten det är han. (Han har även separerat i förhållande och varit singel, men övergrepp skedde väl långt tidigare.)

(Tänker, utifrån erfarenheter, att mobbning kanske oftare utförs av jovialiska personer.)

Nåväl, ej sett TV4-reportage, men det som stod i Expressen gav intryck av att endast en person _betett_ sig svinaktigt (att sen Wigh är besviken på fler begripligt för utsatt i grupp). Större tvivel om SD gav mig Kasselstrand i senaste kokta grodan-podden, där han menade att inbördeskrig råder i SD, där alla spelar in varandra vid typ minsta samtal.
underbart svar, tackar!
hmm nyfiken... men google gav mig namnet Per Klarberg! Inte så insatt i SD, är det denna person du känner att kan vara den HW har i åtanke?
Citera
2017-09-26, 01:12
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Möjligtvis men det är dock utan ovissheten av utgången. Wigh framför sakliga argument för att en anmälan troligtvis inte lett till någonting mer än att hon fått utstå fler aggressioner. Det är många som argumenterat för att hon borde anmält men då hade motargumenten i den här tråden enkom skiftat i nyans från "falsk anklagelse" till "falsk anmälan". Min personliga erfarenhet är att SD-sympatisörer aldrig sviker i sitt stöd och alltid sviktar i sitt omdöme (något tillskruvat).

Om hon enkom deltagit i reportaget för pengarna är det en sällsynt dålig affär eftersom det lönar sig bättre att inte "hitta på en falsk anklagelse" och fortsätta uppbära en riksdagslön på dryga 60.000 i månaden även efter valet 2018.

Startade aldrig med att citera dig så ingen tvingar dig att känna dig träffad.

Incidenten med socialdemokraten är inget jag känner till och därför inte tagit ställning till.

Att det uppstår handgemäng inom ett parti där förväntningen är att man skall samarbeta är att beteckna som en smärre skandal. Detsamma hände Mp. Mig veterligen var inte Wigh utmålad som gärningsman i den specifika händelsen utan snarare som en av parterna, vilket är korrekt. Om du har någon artikel som uttryckligen anklagar Wigh för att bära skulden till tumultet som uppstod får du gärna delge.

I övrigt framstår hon som saklig i reportaget tillsammans med de övriga avhopparna. Eftersom hon inte står ensam i sin anklagelse finner jag det som mindre troligt att det skulle vara uppdiktat. Det är en personlig skattning och slutsats vilket givetvis inte behöver vara något som vi alla delar. Däremot är det fullständigt bedrövligt att läsa de otalt absurda argument som framförs i denna tråd.

Hell yeah! +1 osv.
Citera
2017-09-26, 01:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag utgår inte ifrån någonting, jag ser bara hur fort alla avfärdar henne pga just offentligt.

Men du tar ju hennes story för given? Är inte det lika illa?

Citat:
Hon var redan "känd", hon behöver knappast göra karriär på att bli "sd-offret". Det är faktiskt rätt plågsamt att bli betraktad som offer generellt, speciellt eftersom det kommer hundratusen män och ska hävda att det man säger inte är sant.

Löjligt, jag har diskuterat det här ämnet många gånger med min flickvän och hon är på det fullt klara med att det finns förslagna eller förvirrade kvinnor som anmäler påhittade övergrepp. Du ska inte försöka inbilla tråden om att det bara är män som ifrågasätter påstådda övergrepp. Min flickvän är exempelvis väldigt övertygad om att en helt annan person som Assange är oskyldig till anklagelserna om våldtäkt. Gör inte den här tråden till en kamp mellan män och kvinnor är du bussig.

Citat:
Jag vet inte om du minns kampanjen "våga anmäl" som var en grej för en 4-5 år sedan? Där både kvinnor och män berättade om varför de aldrig anmälde övergrepp? Jävligt lärorikt att läsa faktiskt, att försöka sätta sig in i vad som kan påverka ett beslut om att inte anmäla. Ligger nog inte uppe på nätet mer men du kan ju försöka använda din fantasi.

Men SD-kvinnan sitter ju i riks-TV och viker ut sig, är inte det mycket svårare och jobbigare än att lämna in en polisanmälan om övergrepp? Ska inte den påstådda förövaren ens förhöras och underkastas utredning så att åklagare kan bestämma sig om det hela ska gå vidare till åtal?

Ska riks-TV vara ett forum nu också för folk som kastar ur sig helt obevisade anklagelser om övergrepp?

Du tar faktiskt SD-kvinnans version för given bara för att hon är kvinna och det är märkligt för jag har då fått uppfattningen att SD-politikerna hela tiden har klassats som en flock korkade idioter och rasister av väldigt många personer både på nätet och ute på gator och torg när man pratar med folk men helt plötsligt så har vi då en supervettig fullt trovärdig kvinnlig Sverige-demokrat i TV och du köper allt hon säger?
Citera
2017-09-26, 01:17
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6153888

Citat:
Det är fortsatt turbulens inom Sverigedemokraterna. Riksdagsledamoten Hanna Wigh från Falköping har petats från socialutskottet.

Orsaken är att gruppledaren Mattias Karlsson är orolig för Wighs hälsa. Men det är en motivering som Hanna Wigh avfärdar helt och hållet.

– Jag är inte sjuk, det ligger annat bakom det här, säger Hanna Wigh, som inte vill precisera vad.

– Det vill jag ta internt inom partiet, säger hon.

Ligger rätt i tid med 2015...
Citera
2017-09-26, 01:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det är damage control... fast helt fel sätt! men jag vill höra fler namn på MGM

Min misstanke om att det är Mattias Karlsson bygger på detta från 2015 där HW får redan på att denna uppenbart mäktige person inom SD meddelar att han ska gör allt för att se till att HW inte får riksdagsplats efter nästa val
https://www.interasistmen.se/granskn...att-jag-kicks/

Den här bilden på hennes FB tycker jag talar emot det:

https://www.facebook.com/HWigh/photo...type=3&theater

Bylund tror jag mer på.
Citera
2017-09-26, 01:27
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
underbart svar, tackar!
hmm nyfiken... men google gav mig namnet Per Klarberg! Inte så insatt i SD, är det denna person du känner att kan vara den HW har i åtanke?

Nej. Läst om videobutik-incidenten med polis här på flashback.

Mest om Hedlund här, men även den jag tänker har högre sannolikhet (oj då, p*rrvideobutik...) :
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19535807.ab
Citera
2017-09-26, 01:29
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Verkar i huvudsak handla om ord mot ord.
Men jag förstår inte hennes anledning att inte säga vem det är, inte ens till partiet. "Jag valde att inte säga vem det var då de redan vet vem det är" känns väldigt svagt och ologiskt.

Jag har svårt att se hur personen i fråga kan fortsatt vara anonym då både det ena och det andra läcks från SD. Borde ha kommit ut för länge sedan.

Ja, såg lite av programmet och uppfattade inte ett enda spår av bevis för något, sen kom någon jeppe och grinade över att han hade fått bajs på dörren som han TRODDE SD hade bemödat sig om att smeta in den med?! > <

Tur att majoriteten av SDs väljare har slutat lyssna på denna sjuka propaganda.
Citera
2017-09-26, 01:30
Medlem
själv litar jag inte på MSM. tänkte ändå rösta på SD. det finns en annan verklighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in