Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 15:38
  #11353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Jag levlar en Arcane-mage. Det är väldigt kul. På level 10 kan du (om du vill) critta 1400 på mobs som har 200 hp

Den gör minst 50% av all skada i dungeons, utan undantag 15-60. Inte ens loomade hunters har en suck. Enda som är att den är lite mana-hungrig, och Evocations cooldown känns oändlig. Med crits krävs endast 1 spell per mob i Hellfire Ramparts/Blood Furnace.
Ett tips till alla som vill känna sig märkvärdiga är att rolla en Arcane-mage.

så var det när jag levlade min frost för hundra hår sen också. den kändes sjukt op i dungeons. nu samlar den damm i min garrison. nej den gör bags förresten
Citera
2017-09-20, 16:34
  #11354
Medlem
Topppis avatar
Tänkte börja lira lite, har bara gubbar på 90 med full pvp gear från den tiden.

Kan man köpa något pve gear billigt så lvlandet blir lite lättare i början?
Citera
2017-09-20, 17:17
  #11355
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Tänkte börja lira lite, har bara gubbar på 90 med full pvp gear från den tiden.

Kan man köpa något pve gear billigt så lvlandet blir lite lättare i början?

Du kan köpa heirlooms ja, men det kostar ganska mycket att uppgradera från 90 till 110. Vet ej exakt hur mycket men räkna med 50k.
Citera
2017-09-20, 17:32
  #11356
Avstängd
Halloween2s avatar
Har någon lust här att dela med sig utav lite nostalgi känslor från eran wow tid?
Citera
2017-09-20, 18:10
  #11357
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har någon lust här att dela med sig utav lite nostalgi känslor från eran wow tid?
När man var inne i samma AV hela dagen och köttade, då var man ju ung och vild så det gick bra.
Citera
2017-09-24, 09:20
  #11358
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
När man var inne i samma AV hela dagen och köttade, då var man ju ung och vild så det gick bra.

ja det vare kul när man kötta i ett AV game under ett par timmer, sen logga ut innan spelet är färdigt å när man joinar timmar senare för att hamna i samma AV game som inte hunnit bli klart än :P
Citera
2017-09-25, 23:49
  #11359
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har någon lust här att dela med sig utav lite nostalgi känslor från eran wow tid?
När man sökte dungeon grupp i lfg chatten och sen skulle alla ta sig till instancen. Kunde ta väldigt lång tid innan man ens började. Kändes mer speciellt än nu.

När man questade innan man hittat thottbot. I början så var texten i questet den enda ledtråden man fick av vad som skulle göras. På thottbot.com kunde man söka efter questet och hoppas att det fanns en kommentar där det stod koordinationer och med ett addon kunde man se på kartan vart man skulle. Nu är det ju ring på kartan, prickar på minikartan och objektet är ljusare för att man lättare ska se. Questing gör man på autopilot nu.

När man grindade mobs för att questen var slut eller för svåra och det skulle ta så lång tid att resa till nästa område.

När man såg en rank 14. Går inte föreställa sig den känslan nu. Men dom spelarna hade respekt för alla visste hur lång tid det tog att bli rank 14. Man hade alltså en pvp rank på den tiden som uppdaterades varje onsdag. En rank kunde ta några veckor om man inte nötte nog mycket och nötte man för lite så gick man back. För att bli rank 14 var du tvungen ha mest honor på servern den veckan och såklart vara nog långt in på rank 13.

Att pve systemet var uppbyggt så att de som inte var hardcore inte fick se allt content. T.ex så var jag i en guild som kom upp till sista i aq40 och början av naxx. Alltså över medel. Men majoriteten fick inte ens se aq40 eller naxx och knappt hela bwl. Vi var alltså inte hardcore nog att ta hela naxx, vi förtjänade inte att få döda kel'thuzad. Det här systemet gjorde att det var större skillnad på en casual och hardcore raidare. Gearen sa direkt vad man var för slags spelare, stoooor skillnad på en med nån t1 och en med full t3. Nu spelar alla samma raids men i olika svårighetsgrader. Trots att mythic är svårt och det är få som klarar det så tror jag inte känslan att döda en mythic boss är lika skön som känslan var att döda en boss förr. Pga det systemet alltså.

När alla pvpare alltid var i ett rum i orgrimmar för att man köade för bgs där.

Att det var så tidskrävande att ha 1 character så att man hade knappt nån riktig alt

Att allt var så dyrt så man behandlade sitt guld som sina riktiga pengar.
Citera
2017-09-27, 12:05
  #11360
Medlem
Snabbaste sättet att ta sig igenom cata/mop? Quest eller dungeons?
Citera
2017-09-27, 12:14
  #11361
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe13
Snabbaste sättet att ta sig igenom cata/mop? Quest eller dungeons?
Dungeons.
Citera
2017-09-27, 12:21
  #11362
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag vill unlocka den svarta cat-formen hos druiden (fangs of ashamane) något, den är låst fastän jag completat questet "recover one of the pillars of creation" eller liknande, har dock för mig att jag glömde lämna in den droppen man fick, nere i den hallen, där de andra låsts upp, jag har varit ner och kollat, och fastän questet är klart, verkar det inte gå att lämna in.. Hur ska jag göra?

Hjälp!
Citera
2017-09-27, 12:21
  #11363
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe13
Snabbaste sättet att ta sig igenom cata/mop? Quest eller dungeons?

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Dungeons.
Dungeons, men gör quests medan du köar. Å andra sidan, med Heirlooms och +exp potions (en dwarf-tjej i din Garrison huvudbyggnad brukade iaf sälja sådana) tar det väl max 2-3 zoner med quests att kunna gå vidare till Legion.
Citera
2017-09-27, 12:29
  #11364
Medlem
Relentless666s avatar
Funderar på att dra igång mitt konto, men sist jag spelade var det skit om garrisons eller nåt i den stilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback