2017-09-25, 16:46
Medlem
Det fina i kråksången är att HW nu blir tvingad att uppge namnet på den hon anklagar.
Jag vet redan hur detta går...HW har gjort bort sig ordentligt för sista gången och det är ynkligt att se vissa individer som går på lögnerna.
Nu är det upp till bevis för HW...det blir inte lika roligt det.
Citera
2017-09-25, 16:53
Medlem
Har HW gått ut och anklagat redan 2013?
Är detta samma händelse i repris fyra år senare?
I så fall är det återigen en PK skandal där Expressen och TV4 sitter med mycket ruttna ägg mitt i fejjan.
Citera
2017-09-25, 16:57
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Som jag har menat länge, det är inte så mycket partiet man ogillar utan de se röstar på partiet. Alltid de mest omogna som skämmer ut sig och sitt parti i sociala medier.

Den här tråden är ju extremt vidrig och jag vet hur det är på flashback men ändå chockerande att så många påstår att hon skulle ljuga.

I den här krisen känns det lite som att partiet behöver rannsaka, inte slå ifrån sig som en femåring. Och det hade vart snyggt att visa lite medlidande med tjejen.

Den förhatliga SD-communityn blir SD's fall.

Att hon påstås ljuga beror ju på att hon nekar till att både namnge personen och att polisanmäla saken.Hade hon pekat ut mannen och polisanmält för tvår sedan när det skulle ha hänt så hade aldrig tvivlen funnits idag.Men i och med att SD polisanmält saken så kommer sanningen fram om det är sant eller falskt
Citera
2017-09-25, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Precis och nu blir hon tvungen att namnge personen annars kan en anmälan göras mot denna sociopat/borderline bråkmakerskan för falskanmälan.
Hon har väl inte anmält någon, så hur skulle hon kunna åka dit för falskanmälan?

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det fina i kråksången är att HW nu blir tvingad att uppge namnet på den hon anklagar.
Jag vet redan hur detta går...HW har gjort bort sig ordentligt för sista gången och det är ynkligt att se vissa individer som går på lögnerna.
Varför skulle hon tvingas uppge namnet?
Det är helt upp till henne om hon vill samarbeta med förundersökningsledare/åklagare eller inte.
Citera
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Exakt!Smart drag av SD.

Vad snackar ni om?
Är det fingret i fittan så har hon idag nämnt namnet på våldtäktsmannen i P4.
Finns att lyssna på i efterhand...
Eller så var det förskingringen. Men jag uppfattade det som fittan. Om det inte är samma man.
Senast redigerad av flashforward 2017-09-25 kl. 17:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Mina varningsklockor går i gång på direkten när David Baas går igång.

Han väljer alltid enkla saker, som ger snabb utdelning, där det krävs lite egna kunskaper och research. Han är en god repsentant för nya Sveriges skräpjournalister som har egna politiska agendor de framför genom att hitta på nyheter.

Det ska ju noteras att han bara återger som en papegoja lösa anklagelser från en kvinna som nu måste lämna partiet. Han har väl någon förhoppning om att storyn ska växa till sig av sig själv.

Det är bra att SDs ledning polisanmält saken, så att vi får fram den anklagade! Om det finns en potentiell gärningsman så är jag nyfiken på hur han fick in sitt finger i denna kvinnas fitta, när hon annars är bråkig och använder våld när det hettar till i budgetdebatter.

Men i detta fall var det inte att det hettade till, tvärtom säger hon att hon "frös fast" när han körde in sitt finger. Inget motstånd alltså och först efteråt kom hon på att det inte var bra.
Citera
2017-09-25, 17:00
Medlem
antoneriks avatar
Jag tvivlar på att SD tar sig igenom det här utan att den utpekade manliga medarbetaren slutar. Hanna Wigh har inte visat dåligt omdöme som har sett till att medarbetare blivit fällda i en svensk domstol. Hon har snarare visat civilkurage, och ledningen borde ta tillbaka henne snarare än att stöta bort henne.
Citera
2017-09-25, 17:00
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Du ska åtminstone ha kredd för att du utan omsvep erkänner ditt folkförakt. Många på din sida gör inte det, de gömmer sig bakom plattityder om "värdegrund" och liknande skit. Det gör inte du. Du går rakt på vad det är alla på din sida av planket egentligen irriterar er på, alltså det dumma jävla folket. Knegarna som inte röstar som de blir tillsagda. Det är du nästan ensam om. Kudos.

Man tackar och bockar. Ganska exakt de 20% av folket som man inte vill äta middag med.
Citera
2017-09-25, 17:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Vad snackar ni om?
Är det fingret i fittan så har hon idag nämnt namnet på våldtäktsmannen i P4.
Finns att lyssna på i efterhand...

Namn?
Citera
2017-09-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har väl inte anmält någon, så hur skulle hon kunna åka dit för falskanmälan?

Det är helt upp till henne om hon vill samarbeta med förundersökningsledare/åklagare eller inte.

Hon har redan uppgivit namn för TV4.
Dessutom..om HW inte är villig att medverka vid en anmälan så faller hela hennes trovärdighet ihop som ett korthus och det blir oerhört enkelt för SD att försvara sig.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Du har rätt i att ingen kan tvinga henne att uppge namnet. Men nu när anmälan är gjord så kommer polisen givetvis att kontakta målsäganden. Uppger hon inget namn då så blir ju situationen jävligt märklig. Om hon uppger ett namn så finns stor risk för förtalsanmälan och falsk tillvitelse för Hannas del i slutändan.

Hanna Wigh är klämd mellan "a rock and a hard place".
Senast redigerad av WordWarrior 2017-09-25 kl. 17:06.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Om hon inte uppger namnet så kan väl partiet anmäla henne för förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in