Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 10:55
  #17773
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det lilla jag kollat på youtube så är som sagt kartan rätt så stor?
Det jag undrar över är - när vi är 5-10 spelare kvar, krymper själva "utrymmet" då, eller måste man springa runt och leta upp resterande spelare?
Och är det nedräkning som gäller när man landar, eller kör man på tills det är över?

Området krymper med jämna mellanrum och att vara utanför området gör mer och mer ont för varje ny cirkel.

Video som visar hur det funkar: https://www.youtube.com/watch?v=xep95W9V5jA&t
Citera
2017-09-18, 10:58
  #17774
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det lilla jag kollat på youtube så är som sagt kartan rätt så stor?
Det jag undrar över är - när vi är 5-10 spelare kvar, krymper själva "utrymmet" då, eller måste man springa runt och leta upp resterande spelare?
Och är det nedräkning som gäller när man landar, eller kör man på tills det är över?

När man landar är hela kartan spelfältet, och ja den är stor. Efter lite tid så begränsas området ganska drastiskt (jag tror det är cirkus 5 minuter). Begränsningen sker genom att ett elektriskt fält drar fram över området, detta skadar spelare som befinner sig utanför det. De dör inte direkt, men längre tider går helt enkelt inte att spendera där ute. Med jämna mellanrum så förminskar sig området igen och igen, och det elektriska fältet gör ondare och ondare. Så mot slutet när det är ca tio spelare kvar är området ganska litet och man kan antagligen se var alla de nio andra spelarna gömmer sig.

Var beredd på adrenalinpåslag som aldrig förr och lycka till.
Citera
2017-09-18, 11:10
  #17775
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
När man landar är hela kartan spelfältet, och ja den är stor. Efter lite tid så begränsas området ganska drastiskt (jag tror det är cirkus 5 minuter). Begränsningen sker genom att ett elektriskt fält drar fram över området, detta skadar spelare som befinner sig utanför det. De dör inte direkt, men längre tider går helt enkelt inte att spendera där ute. Med jämna mellanrum så förminskar sig området igen och igen, och det elektriska fältet gör ondare och ondare. Så mot slutet när det är ca tio spelare kvar är området ganska litet och man kan antagligen se var alla de nio andra spelarna gömmer sig.

Var beredd på adrenalinpåslag som aldrig förr och lycka till.

Eller så köper han EFT och upplever riktigt adrenalinpåslag och hardcore game play.
Citera
2017-09-18, 17:36
  #17776
Medlem
apelsindanss avatar
Hejsan! Söker ett spel jag spelade som liten. Tyvärr vet jag inte riktigt vilken konsol det släpptes till då det ingick i ett stort emulatorpaket som pappas polare fixade till vår dåvarande dator, tror det skulle kunna vara till NES, SNES eller DOS.
Spelet har sci-fi-tema och är ett side scroller-spel där rutorna laddas allteftersom man kommer till rutans kant (eller vad man ska säga).
Man spelar som en robot och om jag minns rätt skjuter man gula skott från vapnet. Spelet är ganska ljust. Kommer ihåg det ungefär som en blandning mellan Mega Man och Metal Storm (fast kan inte minnas att man kan ändra gravitationen som i MS). Minns även att någon gång i början av spelet kunde man falla ner i ett långt hål (ca 3-5 laddade "rutor"), men man klarade sig och kunde ändå fortsätta spela.
Tror det är ett hyfsat okänt/underskattat spel med tanke på att jag lagt ner många många timmar på att leta efter det utan framgång, därför är alla relevanta tips välkomna.
Tack på förhand!
Citera
2017-09-18, 21:01
  #17777
Medlem
Korders avatar
Letar efter ett gammalt plattformslir, jag gissar att det skapades tidigt 90-tal då jag som knodd tyckte spelet var fult trots att det var runt -96 eller -97 som jag spelade det. Grå var den dominanta färgen, medan det fanns gröna fiender och röda plattor som öppnade dörrar/luckor. Spelet gick ut på att ta sig till nästa delbana genom att ta sig till änden av skärmen (precis som ovanstående spel). Notera också att mina minnen av spelet är rätt diffusa - det är möjligt att det bara var en liten del av spelet som såg ut som jag beskriver, även om jag tvivlar på det.

Det är fullt möjligt att det var ett gratisspel som följde med Windows eller liknande - kvalitén var låg. Letar mest av nostalgiska skäl då det var ett av de första, kanske det allra första, spelen jag spelade på dator.
Citera
2017-09-24, 17:31
  #17778
Medlem
cmdQs avatar
Tänkte först skapa en ny tråd men testar om det funkar här.

Jag söker ett spel som kom innan filmen Avatar, Camerons film påminner väldigt mycket om spelet och det känns nästan som att han har byggt filmen utifrån spelet.
Det enda jag hittar nu är spelet som kom efter filmen men det är alltså inte det jag letar efter.

Jag har givetvis googlat otroligt mycket efter det här utan att finna något alls.
Citera
2017-09-25, 01:59
  #17779
Medlem
majorapas avatar
Vilda chansningar...

Citat:
Ursprungligen postat av apelsindans
Hejsan! Söker ett spel jag spelade som liten. Tyvärr vet jag inte riktigt vilken konsol det släpptes till då det ingick i ett stort emulatorpaket som pappas polare fixade till vår dåvarande dator, tror det skulle kunna vara till NES, SNES eller DOS.
Spelet har sci-fi-tema och är ett side scroller-spel där rutorna laddas allteftersom man kommer till rutans kant (eller vad man ska säga).
Man spelar som en robot och om jag minns rätt skjuter man gula skott från vapnet. Spelet är ganska ljust. Kommer ihåg det ungefär som en blandning mellan Mega Man och Metal Storm (fast kan inte minnas att man kan ändra gravitationen som i MS). Minns även att någon gång i början av spelet kunde man falla ner i ett långt hål (ca 3-5 laddade "rutor"), men man klarade sig och kunde ändå fortsätta spela.
Tror det är ett hyfsat okänt/underskattat spel med tanke på att jag lagt ner många många timmar på att leta efter det utan framgång, därför är alla relevanta tips välkomna.
Tack på förhand!

Abuse? (förmodligen inte)

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Letar efter ett gammalt plattformslir, jag gissar att det skapades tidigt 90-tal då jag som knodd tyckte spelet var fult trots att det var runt -96 eller -97 som jag spelade det. Grå var den dominanta färgen, medan det fanns gröna fiender och röda plattor som öppnade dörrar/luckor. Spelet gick ut på att ta sig till nästa delbana genom att ta sig till änden av skärmen (precis som ovanstående spel). Notera också att mina minnen av spelet är rätt diffusa - det är möjligt att det bara var en liten del av spelet som såg ut som jag beskriver, även om jag tvivlar på det.

Det är fullt möjligt att det var ett gratisspel som följde med Windows eller liknande - kvalitén var låg. Letar mest av nostalgiska skäl då det var ett av de första, kanske det allra första, spelen jag spelade på dator.

Microman?

Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Tänkte först skapa en ny tråd men testar om det funkar här.

Jag söker ett spel som kom innan filmen Avatar, Camerons film påminner väldigt mycket om spelet och det känns nästan som att han har byggt filmen utifrån spelet.
Det enda jag hittar nu är spelet som kom efter filmen men det är alltså inte det jag letar efter.

Jag har givetvis googlat otroligt mycket efter det här utan att finna något alls.

Halo?
Tyckte alltid Avatar påminde om Halo.
https://www.youtube.com/watch?v=_Hs6TzztzdQ

Annars, vad för slags spel?
__________________
Senast redigerad av majorapa 2017-09-25 kl. 02:05.
Citera
2017-09-25, 02:42
  #17780
Medlem
75190255508s avatar
Letar efter ett spel som jag tror släpptes nånstans runt 2005-2007 och är lite av en Diablo-klon. Man spelade som en magikerlärling och man kunde välja mellan röd och blå "specialization", storyn började med att stället där man bodde på brann och jag tror att ens mästare hade blivit mördad. Kommer inte ihåg att det fanns multiplayer. Det var sett snett uppifrån och liksom Diablo så var det random drops från fienderna. Någon som känner igen det?
Citera
2017-09-25, 21:23
  #17781
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Microman?

Den gissningen stämde alldeles utmärkt. Tack! -93 släpptes det, tydligen, så där hade jag rätt i alla fall. Mitt minne av spelet stämde dock inte helt, men de tråkiga jävla färgerna hade jag inte glömt...
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-09-25 kl. 21:26.
Citera
2017-09-26, 00:03
  #17782
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggara
Hej jag letar efter ett spel som jag spela runt 2000 har jag för mig när jag var en liten grabb. Spelet gick utanpå att man kunde blanda olika djur i ett laboratorium så dom fick olika krafter tex en örn med en flodhäst så blev det en flygande "flodhäst" eller sätta på en getingsgadd på en varg så den fick gift som ability. Sen skulle man då kriga mot varandra eller köra campain mode. Men minns någon vad det här underbara spelet hete och ifall det går att få tag i någonstans?

Om det inte är Eaz förslag, så antar jag det är Spore.
Citera
2017-09-27, 10:25
  #17783
Medlem
earthunbounds avatar
Hallå Flashback!
Har letat hela morgonen efter ett flash spel till PC jag alltid spelade när jag var yngre (typ 8-10 år sedan). Det var ett typ av arena spel som utspelade sig under typ romar eller grek-tiden. Man kunde spela 1v1,2v2,3v3,2v2v2 osv (mot AI). Man kunde köpa och upgradera armor och det fanns olika typer av spjut, svärd, pilbågar, kastvapen etc.
Kommer inte på vad spelet heter och har försökt leta runt på gamla sidor jag använde förr men utan lycka.
Tack på förhand //Earthunbound
Citera
2017-10-02, 03:53
  #17784
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Osäker om jag skulle fråga här eller i retro delen av forumet, så börjar väl här.


Försöker komma ihåg ett gammalt spel från barndomen, tänk er Mulle Meck stil / grafik. Ett polisspel, man fick åka polisbil och träna osv. TROR också de även var brandman och annat också? Var en hel serie om jag minns fel.

Halvan här kommer polisen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback