• 5 916 online
  • 1 123 611 medlemmar
  • 58 331 694 inlägg
Igår, 20:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollanffs
Är det ingen annan som har lagt märke till att deltagare och publiken klappar i takt till ALLA låtar, från upptempo till hallelujah. Vad handlar det om? Har varit ganska irriterande personligen och förstör de lugna låtarna, jag förstår inte meningen med det(att ma. gör det på VARJE låt/artist)...
För att det finns stora skärmar styrda av produktionen som talar om för publiken när de ska klappa, jubla och bua samt när de ska sluta göra det.

Allt är kontrollerat för att bidra med stämning, och för att det skulle ske många misstag om de lät publiken vara helt spontana. Att de klappar i takt och jublar under låtarna är bara "stämningshöjare" som på många sätt förstör, ja.
Senast redigerad av BaronVonHelsing Igår kl. 20:40.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Chris asså, "kul" att han testar ny genre men låten passade honom verkligen inte. Han borde köra på i samma stil som tidigare låtar, dvs relativt lugna och känslosamma. Det kommer ta honom till finalen.

Herregud ja, väldigt överdrivet, och hon måste alltid käfta emot de andra jury-medlemmarna. Tror det är produktionen som sagt åt henne att agera så, mer dramatik innebär väl mer tittare.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att Kishti är med i juryn, är ett resultat av den neddragna psykvården. Jag skäms i djupet av mitt hjärta, av att se henne. Jag verkligen hoppas, att TV4 tvingar fram hennes sjuka beteende, men jag tror det inte.
Minut 1:51 är förmodligen det läskigaste jag någonsin sett Kishti vara. Herregud alltså, vad har hon fått i sig?? Det är orimligt.

https://www.youtube.com/watch?v=QYAN2SLWk1o

Förresten, bra att Victor åkte ut, han var svagast igår kväll. Men samtidigt är det ett kvitto på hur Idol-programmets alternativa vägar till fredagsfinalerna inte funkar. Förra året var det Norea som kom in genom en webbomröstning (hon deltog inte i alls under audition), bara för att åka ut på det sista hindret. Och nu Victor, även om man givetvis lärde känna honom redan i början av programmet. Men ändå, kanske dags att skrota såna här nätbaserade omröstningar?
Citera
Igår, 21:15
Medlem
Dr Kings avatar
Rainman (Kevin K) och Gustav Vasa (Chris) är årets karaktärer bland killarna. Bland tjejerna är det sexbomberna Hanna och Erika.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Förra året var det Norea som kom in genom en webbomröstning (hon deltog inte i alls under audition), bara för att åka ut på det sista hindret. Och nu Victor, även om man givetvis lärde känna honom redan i början av programmet. Men ändå, kanske dags att skrota såna här nätbaserade omröstningar?
Nätbaserade röstningar handlar ju inte om att fler skall få chansen att vara med i programmet utan är endast ett sätt för fyran att mjölka ut mer pengar från röstande tittare så dessa kommer att fortsätta.
Citera