Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 12:22
  #1213
Medlem
densistasovjets avatar
Nörden Björn är den enda som får till det!
Citera
2017-09-21, 14:01
  #1214
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det kan hon inte. Det är bara grabbgänget som kan göra män av pojkar. Det syns inte minst på Linas pojkar. Gitarrkillen hade varit en hunk om han lytt avlägsna polarnas råd att glömma hans gamla brud, hänga med ut och knulla av sig sorgen. Nu valde han istället att isolera sig ytterligare och sörja med kännt resultat.

Den andra killen med skägget har nog inte ens några vänner. Han är hopplöst feminiserad.
Tony som har växt upp i ett grabbgäng leker hem matchen. Han har odlat en naturlig manlighet och skulle bli en bra pappa. De andra två har inte ens koll på sig själva så hur skulle de kunna leda en familj? De skulle bli usla förebilder för sina söner och skulle nonchaleras av sina döttrar. Sluta mesa FFS!

Aha, du tycker de är mjukisar? Ja, de känns nog lite valhänta och vilsna.

Och Tony sopar banan. Men inte för att han har något grabbgäng omkring sig, utan för att han är social i allmänhet, och säkerligen har tjejer runt sig också.
Gissar att han fallit för någon omedelbar charm som Lina utstrålade i tv,
men att hennes personlighet i övrigt inte kommer att räcka till för honom. Detta baserat på de snabba intryck jag fått av deras personlighet, genom tv-rutan.
Jag kan ju inte veta säkert hur det utvecklas, men ibland kan man faktiskt få ganska bra uppfattning om folks personlighet trots korta intryck.

Iallafall Hans, känns ganska ensam, där han brottats med sitt pågående nervösa skratt, i varenda mening då han talar, och där han inte förstått varför tjejerna inte velat ha honom, när han vill ha dem (som han påpekat några gånger har varit problemet, när han har velat få till en relation).

Mattias känns som en dysterkvist hela han, och det kan ju bli lite melankoliskt att umgås med.
Citera
2017-09-21, 17:49
  #1215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hyllningar? Vad pratar du om? Jag tycker det snarare är så att han får väldigt många negativa kommentarer. Det är i stor sett bara jag som talar väl om honom.

Okej, jag gjorde ingen jättegrundlig research, jag läste bara ett inlägg av dig och nån annan. Vad är det du gillar med honom? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2017-09-21, 18:30
  #1216
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Okej, jag gjorde ingen jättegrundlig research, jag läste bara ett inlägg av dig och nån annan. Vad är det du gillar med honom? Jag är genuint nyfiken.

Nu har jag inte bara sett honom på TV utan även i irl. Han är inte bara väldigt snygg utan också charmig och trevlig. Jag delar alltså samma uppfattning som tjejerna i programmet. Synd bara att så många här i tråden är så negativa.
Citera
2017-09-21, 18:49
  #1217
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nu har jag inte bara sett honom på TV utan även i irl. Han är inte bara väldigt snygg utan också charmig och trevlig. Jag delar alltså samma uppfattning som tjejerna i programmet. Synd bara att så många här i tråden är så negativa.

Fast desto bättre för dig, om många är negativa. Då blir det mindre konkurrens.
Såg också i ingressen till nästa program, att han är uppgiven, för att han inte får till det med tjejerna.
Jag tycker du ska göra slag i saken, och stöta lite på honom.
Vem vet, du kanske kan locka fram de bästa sidorna hos honom?
Citera
2017-09-21, 22:00
  #1218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nu har jag inte bara sett honom på TV utan även i irl. Han är inte bara väldigt snygg utan också charmig och trevlig. Jag delar alltså samma uppfattning som tjejerna i programmet. Synd bara att så många här i tråden är så negativa.

Är du i passande ålder för att kunna dejta honom?
Citera
2017-09-21, 23:01
  #1219
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Är du i passande ålder för att kunna dejta honom?

Filip är 26 och jag 31. Undrar om jag inte är för gammal för honom.Men å andra sidan var ju en av hans tjejer Anna W i min ålder.
Citera
2017-09-21, 23:07
  #1220
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vad glad man blir av Björn och Linda. De är ju som gjorda för varann. Tror på snabbt giftermål och barn för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja, där såg man att det var en perfekt matchning
Jag hoppas att han inser att den andra tjejen inte är något för honom

Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Tycker det var väldigt fint att de verkade hitta till varandra. Hoppas bara att Björn inte följer kuken och väljer Bollywood-dansösen.

Björn har varit behållningen för mig hittills i det här programmet.
Hoppas verkligen han följer rätt kroppsdel och väljer Linda
Citera
2017-09-22, 00:06
  #1221
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hyllningar? Vad pratar du om? Jag tycker det snarare är så att han får väldigt många negativa kommentarer. Det är i stor sett bara jag som talar väl om honom.
Det är ju inget ont i Filip och det är tråkigt OM vi är många som får en helt fel bild av honom i programmet. Men, om vi bara utgår från programmet, så går det ju inte att blunda för att han framställts som väldigt ytlig. Ta hans dejt med Josefin t ex, vad fick vi veta där?
Det enda som framkom var att båda var nervösa samt att Josefin tydligen har två bröder. Sen handlade det hela mest om att båda berömde varandras utseende och att Filip särskilt kommenterade Josefins vita kajal. Slutkommentar: "Josefin var jättesöt, vacker, jättefint mörkt hår, jättefina ögon. Hon såg jäkligt bra ut."
Vidare till Linnea. En tjej som knappt ens hade bemödat sig med att skriva nåt brev utan i princip bara skickade ett foto, dvs bara förlitade sig på sitt utseende. Det räckte dock för att Filip skulle välja ut henne som "wildcard".
Filips första kommentar vid mötet: "Första intrycket av Linnea var att hon såg jäkligt bra ut. Riktigt snygg". Sen fann de ju varandra i ett gemensamt fotbollsintresse vilket verkar lovande och Linnea berättade ändå lite mer om sig själv.
Poängen kvarstår dock: när Filip kommenterar sina dejter så är det i stort sett bara det yttre som han har en åsikt om.

Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nu har jag inte bara sett honom på TV utan även i irl. Han är inte bara väldigt snygg utan också charmig och trevlig. Jag delar alltså samma uppfattning som tjejerna i programmet. Synd bara att så många här i tråden är så negativa.
Jag uppfattar Filip som en rätt vanlig kille, varken mer eller mindre. Han kallar sig själv rolig och du pratar om att han är charmig. Varför framkommer inte detta i programmet undrar jag? Vari ligger charmen? När är han rolig? Jag menar inte att ställa dig mot väggen vitapumps, jag undrar bara om det är han själv som har en gravt felaktig bild av sig själv, om hans utseende medför att du/hans beundrare applicerar positiva egenskaper till hans person (vilket är ett vanligt förekommande fenomen) eller om hans personlighet är en helt annan utanför tv-rutan.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför Filip är med i det här är ju solklart. Snygga tjejer kan tycka att han är snygg i första anblicken, men sen droppar de honom när de kommer nära hans tomma personlighet. Likadant kommer det bli med det här tjejerna. Han kommer inte få till det med någon.
Finns ju även många tjejer som är som Filip, dvs rätt vanliga och inte särskilt intressanta som personer - snygga eller ej. Faktum är att så är ju en rätt stor del av befolkningen. Ger inte sken av att ha något större djup, har enkla intressen, triviala samtalsämnen, slav under sina mobiltelefoner - allt bara lullar på. En sådan tjej skulle Filip knappast få nåt problem att bli ihop med.
Citera
2017-09-22, 08:23
  #1222
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Björn har varit behållningen för mig hittills i det här programmet.
Hoppas verkligen han följer rätt kroppsdel och väljer Linda

Jag hoppas också att de blir ett par. De verkar vara gjorda för varandra.

Likaså fotbollstjejen är som gjord för Filip. De är på samma intellektuella nivå.

För de kvinnliga prästerna ser det mörkare ut. Så har det ju varit i tidigare säsonger. En förklaring är nog att kvinnliga präster inte är något män drömmer om att gifta sig med. Vi lever trots allt i ett av världens mest sekulära länder och kvinnor är generellt mer religiösa än män och att då ha en hustru som har detta som yrke är nog inget man vill ha helt enkelt. Återstår loosers.
Citera
2017-09-22, 10:06
  #1223
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju inget ont i Filip och det är tråkigt OM vi är många som får en helt fel bild av honom i programmet. Men, om vi bara utgår från programmet, så går det ju inte att blunda för att han framställts som väldigt ytlig. Ta hans dejt med Josefin t ex, vad fick vi veta där?
Det enda som framkom var att båda var nervösa samt att Josefin tydligen har två bröder. Sen handlade det hela mest om att båda berömde varandras utseende och att Filip särskilt kommenterade Josefins vita kajal. Slutkommentar: "Josefin var jättesöt, vacker, jättefint mörkt hår, jättefina ögon. Hon såg jäkligt bra ut."
Vidare till Linnea. En tjej som knappt ens hade bemödat sig med att skriva nåt brev utan i princip bara skickade ett foto, dvs bara förlitade sig på sitt utseende. Det räckte dock för att Filip skulle välja ut henne som "wildcard".
Filips första kommentar vid mötet: "Första intrycket av Linnea var att hon såg jäkligt bra ut. Riktigt snygg". Sen fann de ju varandra i ett gemensamt fotbollsintresse vilket verkar lovande och Linnea berättade ändå lite mer om sig själv.
Poängen kvarstår dock: när Filip kommenterar sina dejter så är det i stort sett bara det yttre som han har en åsikt om.


Jag uppfattar Filip som en rätt vanlig kille, varken mer eller mindre. Han kallar sig själv rolig och du pratar om att han är charmig. Varför framkommer inte detta i programmet undrar jag? Vari ligger charmen? När är han rolig? Jag menar inte att ställa dig mot väggen vitapumps, jag undrar bara om det är han själv som har en gravt felaktig bild av sig själv, om hans utseende medför att du/hans beundrare applicerar positiva egenskaper till hans person (vilket är ett vanligt förekommande fenomen) eller om hans personlighet är en helt annan utanför tv-rutan.
.
Hur vi uppfattar en person kan naturligtvis vara individuellt. Jag är medveten om att jag kanhända är lite väl fixerad vi utseendet. Men utseendet är ju det första intrycket man får av någon och som väcker intresset. Vederbörandes personligheten växter ju sedan fram vid en närmare kontakt. Så tänker jag. Vad jag tycker är så skönt och charmigt med Filip är att han inte döljer sin vånda beträffande valet av partner. Han gömmer sej inte bakom välformulerade klyshor. Han är sej själv. Den kan ju inte vara lätt och allra minst inför TV-kameror. Dessutom är ju hans intressenter mycket attraktiva. Vet inte hur jag själv skulle göra om jag hamnade i en liknande situation.

Sedan är det ju så att det är enbart små klipp av dejterna som vi får se. Om jag jämför med övriga deltagare så är deras träffar inte heller särskilt djuplodande med undantag för diakonen Mattias senaste samtal med Lina då han avslöjade var som var skuggan i hans liv dvs att han tidigare blivit bortvald.

Naturligtvis uppskattar jag ditt sätt att ställa frågor till mej. Jag tycker inte alls att du ställer mej mot väggen. Om jag sedan kan ge ett bra svar är en annan femma. Tyckte ändå att han hade en personlig utstrålning då jag helt flyktigt hälsade på honom. Men självklart kan jag göra en felbedömning , detta oaktat att jag har med mycket människor att göra i mitt nuvarande jobb. Och visst finns risken att man applicerar väl mycket positiva egenskaper på en person man känner sej attraherad av.
Citera
2017-09-22, 10:09
  #1224
Medlem
Måste verkligen kyrkvaktmästaren vara så värst troende ? Medlem i kyrkan kan
man kanske kräva, men annars ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback