• 31 250 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 309 197 inlägg
Igår, 14:17
Medlem
misteruniteds avatar
Jäklar vad bittra vissa känns. Vad hade ni förväntat er mer? Hur skulle filmen sett ut? Jag tyckte den var riktigt bra, speciellt i jämförelse med övriga moderna skräckfilmer som snabbt bleknar och inte håller.
Citera
Igår, 14:20
Medlem
misteruniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
För att uppskatta denna filmen måste man vara en 13 årig tjej alternativt gravt efterbliven. Den borde inte ha mer än 5.5 på imdb. Herregud vilken skitfilm.

Jag vill ha mina 130kr tillbaka.

För att inte uppskatta denna film så måste man vara en föråldrad, livsbitter och tillbakasträvande "gravt efterbliven". Låt mig gissa, du har alltid rätt - alla andra har alltid fel?
Citera
Igår, 22:05
Medlem
insectqueen27s avatar
Nyss hemkommen från bion. Måste säga att jag älskade Bill Skarsgårds Pennywise, rösten, hur han pratade, kroppsspråk. Sjukt obehaglig och läskig. Jag tyckte filmen var bra. Det var många jump scares och hela publiken hoppade verkligen till flertal gånger följt av ett nervöst fnitter. En av killarna jag såg den med skrek till och med rakt ut (biblioteks scenen)! När filmen tog slut och texten "IT the first chapter" dök upp utbröt en spontan applåd, vilket förvånade mig något då det var rätt mycket yngre i publiken. Jag är nöjd och det var uppenbarligen större delen av dom andra biobesökarna också.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
LovableGoofballs avatar
Ett klagomål är att de verkligen borde ha skippat den pampiga bakgrundsmusiken under de läbbiga scenerna. Det hade varit mycket mer effektivt och obehagligt utan musik.
Citera
Igår, 22:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Jäklar vad bittra vissa känns. Vad hade ni förväntat er mer? Hur skulle filmen sett ut? Jag tyckte den var riktigt bra, speciellt i jämförelse med övriga moderna skräckfilmer som snabbt bleknar och inte håller.

Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
För att inte uppskatta denna film så måste man vara en föråldrad, livsbitter och tillbakasträvande "gravt efterbliven". Låt mig gissa, du har alltid rätt - alla andra har alltid fel?

..eller så är de så att vi som kritiserar den, verkligen vet hur en film ska vara och har kunskap om film som inte gemene man har.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
swimp78s avatar
Vaddå "IT The firat chapter"? Är filmen i flera delar? Trodde de filmatiserat hela boken?
Citera
Idag, 13:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vaddå "IT The firat chapter"? Är filmen i flera delar? Trodde de filmatiserat hela boken?

Ska komma en andra del, där de är vuxna. Om filmen går bra vill att säga.
Citera