• 13 110 online
  • 1 184 330 medlemmar
  • 61 210 267 inlägg
  • 7
  • 8
2017-09-04, 20:33
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Zidane x11, eller iniesta x11. det vete fan ?

Tror Zidane skulle vinna då Iniesta inte är så målfarlig. Jag hade velat se Zidane mot Laudrup, då tror jag att lag Zidane får stora problem. Eller elva Cruyff mot någon av dessa herrar
Citera
2017-09-16, 15:23
Medlem
Arturo Vidal, maken till komplett spelare finns det inte idag
tror nästan han är bättre än Ballack var när han var som bäst, iaf defensivt

Van Bommel skall också nämnas, det hade gjort ont...

Ifrån mitt eget lag i nutid skulle jag ha valt 11st Alexis Sanchez, kan ni fattar hur det skulel kännas med 11st såna pitbulls på plan?

genom all tider Patrick Vieira
Citera
2017-09-16, 15:25
Medlem
Drogba hade inte varit fel heller

ser att mångaväljer en mittback och där finns det ju många men Thiago Silva är en utav de mest kompletta, hans kollega Luiz hade ju varit katastrof :P
Citera
2017-09-17, 21:40
Medlem
Jag är inget jättefan av Bale, men jag kan inte undgå att tycka att det vara en bra kandidat när han var som bäst. Just eftersom han spelat på så många positioner och är en superstjärna som kommit från en försvarsposition från början. Han började väl som ytterback om jag minns rätt och lirade där ett tag, sedan ytter och flyttade sedan in i planen i Tottenham. Var han inte striker också? Därutöver är killen ruskigt snabb och hade ett otroligt bra skott när han var i PL.

Bara tanken av dubbla ytterbackar Gareth Bale som rusar upp och ner på varje sida, plus dubbla yttrar Gareth Bale som gör samma sak - allihop vindsnabba - det blir ju tungt att försvara sig mot. Därutöver en backlinje bestående av Gareth Bales som faktiskt kan spela i backlinjen och har vana att göra det. I övrigt en atletisk och hyggligt lång kille som kan hävda sig i huvudspelet. Vissa målvaktstalanger också, åtminstone om man ska döma av plojfilmerna som Spurs gjorde för en massa år sedan.

Nej, jag tror det kan funka, han gör inte bort sig någonstans riktigt, och lite Dortmund-Kloppskt presspel och mycket löp på det så blir det ruggigt när klonerna fått spela ihop sig. En annan variant är såklart Ronaldo men han har väl alldeles för stora brister i defensiven. Jag har svårt att se en funktionell backlinje av Ronaldos.
Senast redigerad av Mr.Arsenal 2017-09-17 kl. 21:48.
Citera
2017-09-21, 09:53
Medlem
Bosse Larsson, han kunde spela på alla positioner.
Citera
2017-09-21, 12:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Arsenal
Jag är inget jättefan av Bale, men jag kan inte undgå att tycka att det vara en bra kandidat när han var som bäst. Just eftersom han spelat på så många positioner och är en superstjärna som kommit från en försvarsposition från början. Han började väl som ytterback om jag minns rätt och lirade där ett tag, sedan ytter och flyttade sedan in i planen i Tottenham. Var han inte striker också? Därutöver är killen ruskigt snabb och hade ett otroligt bra skott när han var i PL.

Bara tanken av dubbla ytterbackar Gareth Bale som rusar upp och ner på varje sida, plus dubbla yttrar Gareth Bale som gör samma sak - allihop vindsnabba - det blir ju tungt att försvara sig mot. Därutöver en backlinje bestående av Gareth Bales som faktiskt kan spela i backlinjen och har vana att göra det. I övrigt en atletisk och hyggligt lång kille som kan hävda sig i huvudspelet. Vissa målvaktstalanger också, åtminstone om man ska döma av plojfilmerna som Spurs gjorde för en massa år sedan.

Nej, jag tror det kan funka, han gör inte bort sig någonstans riktigt, och lite Dortmund-Kloppskt presspel och mycket löp på det så blir det ruggigt när klonerna fått spela ihop sig. En annan variant är såklart Ronaldo men han har väl alldeles för stora brister i defensiven. Jag har svårt att se en funktionell backlinje av Ronaldos.

Intressant med 11 Bales såklart. Hur bra skulle ett centralt mittfält med Bale vara på att föra och styra matcher?

Tycker några här inne verkar glömma bort det centrala mittfältet och hur viktig den positionen faktiskt är (med det sagt så väljer de flesta ju faktiskt elvor som baseras på centrala mittfältare).

Och det var inte riktat mot just dig i och ditt inlägg i detta fall, kom bara att tänka på det
Citera
  • 7
  • 8