Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 14:17
  #409
Medlem
Jäklar vad bittra vissa känns. Vad hade ni förväntat er mer? Hur skulle filmen sett ut? Jag tyckte den var riktigt bra, speciellt i jämförelse med övriga moderna skräckfilmer som snabbt bleknar och inte håller.
Citera
2017-09-20, 14:20
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
För att uppskatta denna filmen måste man vara en 13 årig tjej alternativt gravt efterbliven. Den borde inte ha mer än 5.5 på imdb. Herregud vilken skitfilm.

Jag vill ha mina 130kr tillbaka.

För att inte uppskatta denna film så måste man vara en föråldrad, livsbitter och tillbakasträvande "gravt efterbliven". Låt mig gissa, du har alltid rätt - alla andra har alltid fel?
Citera
2017-09-20, 22:05
  #411
Medlem
insectqueen27s avatar
Nyss hemkommen från bion. Måste säga att jag älskade Bill Skarsgårds Pennywise, rösten, hur han pratade, kroppsspråk. Sjukt obehaglig och läskig. Jag tyckte filmen var bra. Det var många jump scares och hela publiken hoppade verkligen till flertal gånger följt av ett nervöst fnitter. En av killarna jag såg den med skrek till och med rakt ut (biblioteks scenen)! När filmen tog slut och texten "IT the first chapter" dök upp utbröt en spontan applåd, vilket förvånade mig något då det var rätt mycket yngre i publiken. Jag är nöjd och det var uppenbarligen större delen av dom andra biobesökarna också.
Citera
2017-09-20, 22:18
  #412
Medlem
LovableGoofballs avatar
Ett klagomål är att de verkligen borde ha skippat den pampiga bakgrundsmusiken under de läbbiga scenerna. Det hade varit mycket mer effektivt och obehagligt utan musik.
Citera
2017-09-20, 22:45
  #413
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Jäklar vad bittra vissa känns. Vad hade ni förväntat er mer? Hur skulle filmen sett ut? Jag tyckte den var riktigt bra, speciellt i jämförelse med övriga moderna skräckfilmer som snabbt bleknar och inte håller.

Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
För att inte uppskatta denna film så måste man vara en föråldrad, livsbitter och tillbakasträvande "gravt efterbliven". Låt mig gissa, du har alltid rätt - alla andra har alltid fel?

..eller så är de så att vi som kritiserar den, verkligen vet hur en film ska vara och har kunskap om film som inte gemene man har.
Citera
2017-09-21, 09:22
  #414
Medlem
swimp78s avatar
Vaddå "IT The firat chapter"? Är filmen i flera delar? Trodde de filmatiserat hela boken?
Citera
2017-09-21, 13:11
  #415
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vaddå "IT The firat chapter"? Är filmen i flera delar? Trodde de filmatiserat hela boken?

Ska komma en andra del, där de är vuxna. Om filmen går bra vill att säga.
Citera
2017-09-21, 21:13
  #416
Medlem
Italos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ska komma en andra del, där de är vuxna. Om filmen går bra vill att säga.
Är det någon som hört några rykten om vilka skådespelare som eventuellt kommer att vara med i del två ?
Citera
2017-09-21, 21:21
  #417
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Menar du originalet som i miniserien från 1990 eller originalet som i Kings litterära förlaga? Den förstnämnda är inte originalet, utan en hyfsad filmatisering av Kings berättelse. Men för oss som primärt utgår från boken, så är den en ganska svag film, då den utesluter en hel del viktiga aspekter och scener från boken. Självklart förväntar jag mig inte att IT anno 2017 skall vara en till-punkt-och-pricka-filmatisering av boken, men förhoppningsvis har den fångat vissa viktiga element.
Vad är grejen med er elitister som alltid skall komma med "filmen var skit i förhållande till boken, min fantasi är så överlägsen hurr durr".

Kan ni ens nämna en film som är bättre en boken? Vågar ni?

Ska se filmen, inte imorn, tror på IS-terrorister klädda till pennywise.
Citera
2017-09-21, 21:27
  #418
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Kan ni ens nämna en film som är bättre en boken? Vågar ni?

Kubricks The Shining är ju, typ, 5212324 gånger bättre än den småtrista boken.

IT, boken, är dock jävligt speciell. Så fantastiskt bra mix mellan gastkramande skräck, extremt äckel och coming of age-drama. Den här filmen lyckades i alla fall väldigt bra med drama-biten!
Citera
2017-09-21, 21:31
  #419
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Vad är grejen med er elitister som alltid skall komma med "filmen var skit i förhållande till boken, min fantasi är så överlägsen hurr durr".

Kan ni ens nämna en film som är bättre en boken? Vågar ni?

Ska se filmen, inte imorn, tror på IS-terrorister klädda till pennywise.

Tråkigt att du uppfattar mig som elitistisk. Det har aldrig varit mitt syfte att framstå på det sättet i den här tråden; om du bläddrar i King-tråden i litteraturforumet, så ser du att jag är en högpostare där. Om du läser mina tidigare inlägg i den här tråden, så ser du att jag inte enbart har varit negativt inställd till den nya filmatiseringen. Faktum är att jag har haft dubbla känslor inför den; stundtals positiva, stundtals negativa - jag har inte sett filmen själv ännu, så jag har inte så mycket att gå på förutom trailers, korta klipp upplagda på Youtube och användares åsikter och recensioner i den här tråden. Men jag kommer att se den på bio snart och det blir mitt första biobesök sedan 2012, så uppenbarligen anser jag att den är värd en chans och kanske rentav kan bli bra.

(Det här är en retorisk fråga och bör besvaras på ett sätt som ej leder till off topic-diskussioner, fokusera på den aktuella filmen i första hand.) Är det inte ganska så självklart att om man är ett stort fan av en författare och dennes böcker, att man då förväntar sig någonting bra av filmatiseringar av de här böckerna? Det handlar inte om att vara högfärdig eller elitistisk, utan om att man lägger ett stort värde i en berättelse i dess originalform (den litterära förlagan) och hoppas att en filmatisering, åtminstone när det kommer till vissa aspekter, skall motsvara det som man gillade med boken.
Citera
2017-09-21, 22:49
  #420
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italo
Är det någon som hört några rykten om vilka skådespelare som eventuellt kommer att vara med i del två ?

Tror de bara är på planeringsstadiet just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback