• 20 466 online
  • 1 123 180 medlemmar
  • 58 307 312 inlägg
Idag, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Men uppenbarligen finns det saker som tyder på detta eftersom det ändå finns en diskussion. Och tanken med tråden är väl att vi som tror det ska kunna diskutera och dela med oss av åsikter. Men som vanligt blir alla dessa trådar en debatt istället om jorden är rund eller platt. Och jag kan inte förstå vart ni får energin över till att sitta och försöka motbevisa och nedvärdera oss i denna tråd?

Så tråden är till för att ni plattjordare oemotsagda ska kunna grupprunka åt idiotiska YouTube-klipp?
Vi som har lite koll får inte lov att skriva i tråden.

Dessutom hoppas jag att du inser att du skräpar ner tråden med dina inlägg. Det du skrivit hittills har avhandlats ett otal gånger i tråden. Använd sökfunktionen så hittar du svar på alla de frågeställningar du har.

Ska du skriva här får du nog försöka vara lite kreativ och komma med något nytt.
Jag hoppas du är medveten om att vi inte alls blivit indoktrinerade som barn? Det gick en tv-serie redan på 70-talet som bevisade att jorden faktiskt är platt, "Vilse i pannkakan".http://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/748843/...2_61531811.jpg
Senast redigerad av martie666 Idag kl. 00:55.
Citera
Idag, 00:54
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Försöker förklara med egna ord efter detta klipp men lyckas inte tillräckligt bra för att nån ska förstå vad jag menar så slänger in det här så får ni titta själva eller inte,

https://www.youtube.com/watch?v=M-lT2EZJ69E
Du kan börja med att sluta titta på Eric Dubays skräp, allt han gör är pseudovetenskap. Han fattar inte att stjärnorna i konstellationerna följer med oss i farten.
Citera
Idag, 07:26
Medlem
Förr i tiden lär det ha hänt att somliga människor förläste sig på Uppenbarelseboken och blev galna.
Numera räcker det uppenbarligen med att titta på idiotiska videor på Youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Du kan börja med att sluta titta på Eric Dubays skräp, allt han gör är pseudovetenskap. Han fattar inte att stjärnorna i konstellationerna följer med oss i farten.

De dumheter som Eric D med flera sprider på Youtube är hur enkla som helst att motbevisa. Oftast räcker det med skolkunskaper kombinerade med lite sunt förnuft och kritiskt tänkande (som också ska läras ut i skolan, men där den tydligen misslyckas för vissa personer.)

För att ta det klippet som RostigHink syftar på:
Tror verkligen Eric D att han är den förste att kunna lägga ihop de olika hastighetssiffrorna?
Begriper varken han eller den här trådens plattjordare att detta är något som vetenskapen har förklarat för länge sedan?
Har både han och trådens plattjordare totalt glömt bort skolkunskapen att man inte kan märka av en rörelse som man själv är med i?
Har ingen av dem åkt med i ett tåg och upplevt att tågets rörelse inte märks om man sitter inne i vagnen och blundar?

Dessutom envisas ni plattjordare i tråden med att dilla om strunt som "densitetsskillnadskraft", "perspektiv", "bottom-first" och andra småsaker i sammanhanget. Svara i stället på självklara, enkla frågor som:
- Varför finns inga fungerande kartor som visar den platta jorden som den ser ut?
- Hur lång är ekvatorn?
- Går närmaste direkta flygresa från Sydney till Santiago över nordpolen?
- Varför har aldrig någon flugit över "isvallen Antarktis" och kollat vad som finns bakom?

Varför ignorerar ni sådana frågor och ägnar er åt perifera småsaker?
Jag har min hypotes om detta klar: Ni inser att ni har fel! Men motbevisa mig gärna - om ni kan!
Senast redigerad av pewana Idag kl. 07:40.
Citera